Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko palkkaa opintoihin kuuluvasta harjoittelusta?

Vierailija
29.08.2016 |

Entä mitä opiskelit?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut palkkaa, mutta sentään ilmaisen lounaan tarjottiin. Opiskelin laskentatoimea ammattikorkeassa. Sain harjoittelun päätteeksi palkallisen osa-aikaisen työsuhteen sekä kesätöitä.

Vierailija
2/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -90 sain palkkaa. Datanomiksi opiskelin silloin ja vakuutusyhtiössä olin harjoitelussa 7 kk. Pari luokkaa myöhemmin teki tiukkaa että löysivät edes ilmaisia harjoittelupaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoista saa opintotukea, harjoittelu on opiskelua...päättele siitä

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
4/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Suoritin työharjoittelut yksityisyrittäjillä. Olin laittanut hakemuksen yhteen isoon firmaan, josta olisin saanut kesätöistä "stipendin". Tarjottu työtehtävä oli niin tylsän kuuloinen, (seisoskelua koneen ääressä ja kahden napin painamista tahdissa 8h) että mielummin palkatta mukavemmassa paikassa.

Opiskelin muotoilua.

Vierailija
5/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusharjoittelu (praktikum), ei palkkaa, SOKLA/HY.

Vierailija
6/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

-IISAK SONNI

Ketuttaako kun jotkut saa ja toiset ei?

Vierailija
7/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin humanisti-boheemia ainetta ja sain varsin korkeaa tuntipalkkaa harjoitteluna tekemästäni opetustyöstä.

Vierailija
8/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Harjoitelu yliopistolla, palkkaa reilut 1400 euroa kuussa bruttona. Olen humanisti.

En edes hakenut palkattomia harjoitteluita ihan periaatteesta.

Vierailija
9/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

-IISAK SONNI

Entä jos laitoksemme on määritellyt että 3 kuukauden harjoittelusta saa vain 5 op? Mukava siinä sitten rahoittaa 3 kuukauden eläminen yhden kuun tuilla. Nyt kun palkattomat harjoittelut tuntuvat lisääntyvän ovat laitoksemme opiskelijat todella vaikeassa asemassa. Oletus on että saamme palkkaa mutta työnantaja olettaa että saamme opintotukea.

Vierailija
10/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa sain ja ilmainen lounas. Tradenomi (kohta) olen. Yhä useampi paikka näyttää olevan palkaton, itse en sellaisiin edes hakenut.

Vierailija
11/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain. Teologia/HY

Vierailija
12/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sopparin harjoittelun jälkeen kesäksi ja kesän jälkeen keikkatyötä satunnaisesti.

Vierailija
13/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitteluista en saa palkkaa. Eikä minulle mielestäni niistä tarvitsekaan maksaa, sillä olen ainakin tähän asti saanut harjoittelupakoissani todella hyvää opetusta ja fiksuja neuvoja. Ehkä viimeisestä, syventävästä harjoittelusta olisi kiva saada jokin pieni korvaus.. Töitä olen kyllä harjoittelupakoista saanut. Sh opisk.

Vierailija
14/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan normipalkan. Hainkin tosin ihan tavallista työpaikkaa, ja kun sen sain, kysyin voinko tehdä samalla harjoittelun. Tradenomi ja tämä oli pari v sitten.

Vierailija
15/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Terveydenhoitoala.

Vierailija
16/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki taidan nykyisen työn yhteydessä suorittaa ekan harjoittelun.. Jos vaan opettajalle sopii.

Vierailija
17/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palkkaa, enkä voisi ottaa palkattomia harjoitteluita, koska en luultavasti saa niiden ajalta opintotukea sen takia, että opiskelin kaksi vuotta toisessa yliopistossa ennen alan vaihtamista. Opiskelen DI:ksi.

Vierailija
18/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palkkaa, yliopisto tosin maksoi siitä osan. Ulkomaan edustustossa olin harjoittelussa, ja sinne ei palkatta ole asiaa. Tosin ilmeisesti AMK:n assistenttiharjoittelu on eri asia?! Yhteiskuntatieteitä opiskelin.

Vierailija
19/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaksi paskan puhuminen selän takana ja nyrpeät naamat kahvitauolla. Ketään ei kiinnostanu ohjata työhön. Tänä sosiaalialalla.

Vierailija
20/29 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jos joku yritys jostain syystä maksaa opintoihin kuuluvasta harjoittelusta palkkaa, niin kyseisen yrityksen toimitusjohtaja ei ole ajan tasalla. Liikeyrityksenhän on tarkoitus tuottaa voittoa osakkeen omistajilleen ja tarpeettomat henkilöstökulut vähentää tätä pottia.

Opiskelijat ei valmistu ilman harjoitteluita, joten niiden on pakko ne tehdä, ja yrityksen ei ole pakko maksaa palkkaa. Jos joku opiskelija ei suostu harjoitteluun ilman palkkaa, niin aivan varmasti löytyy kymmenen muuta jotka suostuvat.

Eli siis ei kannata todellakaan olettaa että kukaan maksaisi näistä harjoitteluista mitään, vaikka ajatuksena se tuntuisikin mukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän