Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei harrasta mitään liikuntaa?
Kommentit (45)
Ajattelen, että siinä on ihminen, joka ei pidä liikunnasta. Mutta jos jokin vamma tai sairaus estää liikunnan, silloin ajattelen, että siinä on ihminen, joka ei pysty liikkumaan.
Lasken liikunnaksi kaikenlaisen liikkumisen itsekseen tai ohjattuna. Pidän liikuntaaharrastamattomia omasta terveydestään piittaamattomina. Laiskana en pidä, sillä voi tehdä paljon muuta, mutta kummana pidän sitä, ettei välitä omasta terveydestään.
Arvostan erityisesti niitä, jotka liikkuvat kykyjensä mukaan, vaikka se ole sairauksien tms. takia helppoa. Esim. rollaattorin kanssa pieniä kauppamatkoja menevät mummelit yms.
Itse liikun enemmän kuin terveyssuositukset ovat ja olisi jopa terveempää liikkua vähän vähemmän, mutta menen koko ajan siihen suuntaan, että pyrin liikkumaan terveyttä edistävällä, monipuolisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen henkilö ei ole keksinyt miten koukuttavaa se on kun vain löytää sen oikean imun. Vaatii aluksi hieman vaivannäköä mutta sitten vie mukanaan. Se on huumetta.
On tieteellisesti tutkittu että osa ihmisistä ei fyysisesti kykene kokemaan liikunnasta mielihyvää, teki sitä miten paljon tahansa. Olen yksi näistä, harrastan liikuntaa suht paljon mutta en koskaan ole saanut siitä yhtään mitään imua. Teen sitä ihan puhtaasti terveyden takia. Voin kuvitella että monilla muilla ei motivaatioksi riitä pelkästään terveyden takia, jos on muitakin kiireitä.
No enpä mitään. Itse harrastan liikuntaa 6 kertaa viikossa. Kuntosali ja lenkkeily. Tykkään liikunnasta mutta ymmärrän kyllä että kaikkia ei kiinnosta, so what.
Varmaan todella hauraat luut ja osteoporoosi pitkällä, eikä pysty harrastamaan liikuntaa.