Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei harrasta mitään liikuntaa?
Kommentit (45)
Minä en kuulemma harrasta liikuntaa kun en omista satojen eurojen arvosta merkkisporttivaatteita tai -välineitä eikä minulla ole jäsenyyttä millekään salille tai muuhun ryhmäliikuntaan. Silti liikun paljon, sienestän, marjastan, kalastan ja tykkään muutenkin liikkua luonnossa joten ulkona tulee oltua.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen henkilö ei ole keksinyt miten koukuttavaa se on kun vain löytää sen oikean imun. Vaatii aluksi hieman vaivannäköä mutta sitten vie mukanaan. Se on huumetta.
Onko tullut mieleen, että ihmiset ovat tässä asiassa erilaisia? Itse yritin nuorempana (alle 30 v) harrastaa todella monia erilaisia lajeja, koska ajattelin että liikuntaa on jotenkin pakko harrastaa, mutta yhdestäkään ei tullut mitään hyvää oloa saati koukutusta. Tuntui vain elämän tuhlaamiselta asiaan josta ei yhtään tykkää. Niinpä lopetin liikunnan harrastamisen, ja elämä on ollut mukavampaa ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että paljosta jää paitsi. Se hyvänolon määrä on uskomaton fyysillisesti ja psyykkeellisesti mitä liikunnalla saavuttaa. Jaksaa arkea 10 kertaa paremmin, kotitöiden aloittaminen ei läheskään niin tuskallista/ahdistavaa, mieli on moninverroin raikkaampi ja iloisempi kun lenkkeilee tai lähtee muuhun liikunta-aktiviteettiin mukaan, saa uusia ystäviäkin vaikkapa aerobicistä ja saa jakaa mielipiteitä yhteisestä liikuntalajista ja onhan näitä perusteluita vaikka kuinka paljon.
En silti sääli tai moiti ihmisiä, jotka ei harrasta liikuntaa. Pyrin rohkaisemaan ja kannustamaan siihen, koska jos me kaikki liikkuisimme aktiivisesti, jaksaisimme niin paljon enemmän keskittyä hyviin asioihin ja yhteiseen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. :)
Itse en ole saanut mitään hyvänolon tunteita liikunnasta koskaan. Arjen jaksamisessa ei ole ollut ikinä minkäänlaisia ongelmia, kotitöitä teen mielelläni suorastaan nautin niistä, mieli on oikein iloinen. Ystäviä en halua enkä seuraa koska olen erakkoluonne. Ilman liikuntaa onnellisempi siis ;)
Mitähän sitä liikkumiseksi lasketaan? Mulle riittää kävely tai fillarointi töihin. Vältän hissin käyttöä ja työssä tulee askelmittarin mukaan käveltyä aikamoisia matkoja päivän mittaan.
Inhoan ryhmissä hyppelyä ja kuntosaleja. Hiihto menettelee, mutta lähinnä aurinkoisena maaliskuun päivänä jäällä. Pidän myös uimisesta, mutta vain järvessä tai meressä. Uimahallit eivät houkuttele.
Eli en ajattele liikkumattomista ihmisistä yhtikäs mitään. Fanaattiset intoilijat kierrän kaukaa oli kyse sitten johonkin ismiin, ruokavalioon tai vaikka juoksemiseen hurahtaneista.
fdfsdfdfd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niin kuin tupakoitsijoista, ei viitsi huolehtia terveydestään ja olettaa silti, että verovaroilla maksetaan siitä aiheutuneet terveyshaitat. Pidän itsekkäänä, laiskana ja vähän tyhmänä.
Tällä tarkoitan siis ihmistä, joka ei harrasta MITÄÄN liikuntaa: ei kävelyä, pyöräilyä, hiihtoa, uintia, puutarhanhoitoa, marjojen poimintaa jne. En siis tarkoita aktiivista ihmistä, joka nyt ei vaan satu harrastamaan mitään järjestettyä, säännöllistä liikuntaa, vaan liikkuu ja puuhastelee vuodenaikojen ja fiiliksen mukaan.
Vähän eri asia olla tekemättä jotain hyödyllistä, kuin ottaa jotain ulkopuolista ja haitallista elämäänsä kehoa tuhoamaan. Sitä paitsi liikkui tai ei, meistä jokaiselle tulee jossain vaiheessa isompia sairauksia, joista koituu yhteiskunnalle kuluja. Lasketaanko sitten puhtaasti rahassa, vai siinä että ovatko kulut syntyneet liikkumattomuudesta vai jostain muusta? Itsehän en ole koskaan liikkunut ylimääräistä ja nykyäänkin vain pyöräilen lyhyen matkan töihin, mutta silti en ole koskaan terveyspalveluita tarvinnut, enkä ole ylipainoinen. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta eipä tiedä kukaan muukaan.
Minusta ei. Liikkumattomuus on erittäin epäterveellistä ja jokainen tietää sen. Liikunta tutkitusti ehkäisee ja hoitaa lukemattomia sairauksia. ihminen on tehty liikkumaan, ei istumaan ja makaamaan.
Jokainen älykäs ihminen ymmärtää, että valitsemalla liikkumattoman elämäntavan erittäin todennäköisesti sairastuu aiemmin tai vakavammin, kärsii kipuja, joutuu tapaturman uhriksi ja kuolee aikaisemmin. Aina löytyy niitä joilla on hyvät geenit tai jotka vain ovat onnekkaita, mutta ihan yhtä typeriltä heidän perustelunsa kuulostavat, kuin sairauksia välttäneiden tupakoitsijoidenkin.
Käykö nyrkkeily ja pesäpallomailan heiluttelu urheilusta? http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2763188/Poliisi+tutkii+pahoinpitel…
Vierailija kirjoitti:
saa uusia ystäviäkin vaikkapa aerobicistä ja saa jakaa mielipiteitä yhteisestä liikuntalajista
Kävin vuosikausia erilaisissa jumpissa ja tanssitunneille. Ihmiset tulivat tunneille kiireessä ja lähtivät kiireessä. Ei siellä mitään ystävyyssuhteita luotu.
Että hänellä on tärkeämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
fdfsdfdfd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niin kuin tupakoitsijoista, ei viitsi huolehtia terveydestään ja olettaa silti, että verovaroilla maksetaan siitä aiheutuneet terveyshaitat. Pidän itsekkäänä, laiskana ja vähän tyhmänä.
Tällä tarkoitan siis ihmistä, joka ei harrasta MITÄÄN liikuntaa: ei kävelyä, pyöräilyä, hiihtoa, uintia, puutarhanhoitoa, marjojen poimintaa jne. En siis tarkoita aktiivista ihmistä, joka nyt ei vaan satu harrastamaan mitään järjestettyä, säännöllistä liikuntaa, vaan liikkuu ja puuhastelee vuodenaikojen ja fiiliksen mukaan.
Vähän eri asia olla tekemättä jotain hyödyllistä, kuin ottaa jotain ulkopuolista ja haitallista elämäänsä kehoa tuhoamaan. Sitä paitsi liikkui tai ei, meistä jokaiselle tulee jossain vaiheessa isompia sairauksia, joista koituu yhteiskunnalle kuluja. Lasketaanko sitten puhtaasti rahassa
Entä sitten ne himourheilijat, jotka ovat urheiluvammoilla itse aiheuttaneet itselleen monenlaista kremppaa, joita on kalliisti hoidettu yhteiskunnan varoin?
Ei ole varmaan opetettu siihen lapsena. Koululiikunta on hyvin vähäinen kosketus, malli pitäisi saada vanhemilta tai seuroista
En ajattele heistä siis mitään sen kummempaa, muuta kuin että kannattaisi liikkua edes vähän. Kehon hyvinvointi on suorassa yhteydessä mielen hyvinvointiin
Jooga on erinomainen liikuntamuoto kotona viihtyvälle ja kiireiselle, koska joogaliikesarjoja voi tehdä vaikka 5min pätkissä, se ei vaadi välineistöä tai sitoutumista, eikä se ole erityisen rasittavaa tai kuluttavaa. Liikesarjoja voi seurata aluksi vaikka youtubesta
Toki liikunnassa on sekin, että se on ns. acquired taste, eli sitä pitää opetella tekemään niin, että se tuntuu hyvältä. Moni liikkumaton tekee liian paljon, liian kovaa ja huonolla asenteella, jolloin kokemuskin on huono, eikä sitä halua toistaa
Vierailija kirjoitti:
Sellainen henkilö ei ole keksinyt miten koukuttavaa se on kun vain löytää sen oikean imun. Vaatii aluksi hieman vaivannäköä mutta sitten vie mukanaan. Se on huumetta.
Se riippuu täysin ihmisestä. Kaikki eivät jää koukkuun urheiluun, kuten ei kaikki jää koukkuun päihteisiinkään. Minulle ei ikinä ole tullut minkäänlaista hyvänolon tunnetta liikunnasta, päinvastoin.
Asia EI KUULU sulle eikä mulle milläänlailla, omapa on asiansa!
fdfsdfdfd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia olla tekemättä jotain hyödyllistä, kuin ottaa jotain ulkopuolista ja haitallista elämäänsä kehoa tuhoamaan. Sitä paitsi liikkui tai ei, meistä jokaiselle tulee jossain vaiheessa isompia sairauksia, joista koituu yhteiskunnalle kuluja. Lasketaanko sitten puhtaasti rahassa, vai siinä että ovatko kulut syntyneet liikkuma
Kaikille ei tule "isoja sairauksia" ja terveet ihmiset eivät arvostele ja tuomitse ketään, päihdeongelmaisista liikkumattomiin. Julkisten palvelujen käyttäminen ei ole todellakaan rikollista, mutta niistä käyttämisen syyllistäminen saattaa olla
Itse en käytä lääketeollisuuden palveluja, sillä ne aiheuttavat enemmän ongelmia kuin ratkaisevat niitä. Minun puolestani joku liikkumaton voi käyttää minun osuuteni, ei kiinnosta. Toki en sitä suosittele liikkumattomallekaan, koska kuten sanoin, ne aiheuttavat enemmän ongelmia kuin korjaavat niitä. Eli siinä mielessä se liikunta ja terveelliset elintavat ovat fiksumpi ratkaisu, mutta kaikki tekevät niinkuin parhaaksi kokevat ja mihin pystyvät. En minäkään pysty kaikkeen, enkä todellakaan kuuntele mitään vihapuhetta siitä
Että hän ei välitä terveydestään sen vertaa, että pitäisi kehostaan huolta. Säälittää ja kummastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin ihmisestä. Kaikki eivät jää koukkuun urheiluun, kuten ei kaikki jää koukkuun päihteisiinkään. Minulle ei ikinä ole tullut minkäänlaista hyvänolon tunnetta liikunnasta, päinvastoin.
Näinpä. Päihteistä ja lääkkeistäkin voi saada huonoja tai hyviä kokemuksia riippuen annostuksesta, käyttöympäristöstä, aineen sopivuudesta, jne. Liikunnassa sama juttu
En tiedä kuka v@jukkí nostelee ikivanhoja ketjuja ja miksi, mutta sen enempää en tiedä mikä lasketaan liikunnan HARRASTAMISEKSI ja mikä ei. Minä en tällä hetkellä käy liikuntaharrastuksessa, mutta tarkoitus olisi jatkaa yhtä sellaista mahdollisimman pian. Siivoilen paljon ja usein kotona ja kävelen tuohon vieressä olevaan kauppaan ja takaisin, samoin tuonne toiseen lähikauppaan joka on aavistuksen pidemmällä. Jos menen asioille, jään lähes poikkeuksetta pyörimään kaupoille. Tarkoituksena olisi jatkaa liveshoppailuakin, kun alkaa menemään hermo nettikauppoihin. Toki valikoima netissä on nykyään paljon parempi kuin irl, valitettavasti.
Tyypillinen lihaskatoa poteva vegaaniakka, joka hokee joka paikassa että SUOMALAISET SAA LIIKAA PROTEIINIA.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kuulemma harrasta liikuntaa kun en omista satojen eurojen arvosta merkkisporttivaatteita tai -välineitä eikä minulla ole jäsenyyttä millekään salille tai muuhun ryhmäliikuntaan. Silti liikun paljon, sienestän, marjastan, kalastan ja tykkään muutenkin liikkua luonnossa joten ulkona tulee oltua.
Normaali kävely ei ole liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka v@jukkí nostelee ikivanhoja ketjuja ja miksi, mutta sen enempää en tiedä mikä lasketaan liikunnan HARRASTAMISEKSI ja mikä ei. Minä en tällä hetkellä käy liikuntaharrastuksessa, mutta tarkoitus olisi jatkaa yhtä sellaista mahdollisimman pian. Siivoilen paljon ja usein kotona ja kävelen tuohon vieressä olevaan kauppaan ja takaisin, samoin tuonne toiseen lähikauppaan joka on aavistuksen pidemmällä. Jos menen asioille, jään lähes poikkeuksetta pyörimään kaupoille. Tarkoituksena olisi jatkaa liveshoppailuakin, kun alkaa menemään hermo nettikauppoihin. Toki valikoima netissä on nykyään paljon parempi kuin irl, valitettavasti.
Mutta kaupassa nojaat kärryyn koko ajan että jaksat.
Vähän eri asia olla tekemättä jotain hyödyllistä, kuin ottaa jotain ulkopuolista ja haitallista elämäänsä kehoa tuhoamaan. Sitä paitsi liikkui tai ei, meistä jokaiselle tulee jossain vaiheessa isompia sairauksia, joista koituu yhteiskunnalle kuluja. Lasketaanko sitten puhtaasti rahassa, vai siinä että ovatko kulut syntyneet liikkumattomuudesta vai jostain muusta? Itsehän en ole koskaan liikkunut ylimääräistä ja nykyäänkin vain pyöräilen lyhyen matkan töihin, mutta silti en ole koskaan terveyspalveluita tarvinnut, enkä ole ylipainoinen. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta eipä tiedä kukaan muukaan.