Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon Jumalaan, mutten ole kristitty, mikä sitten?

Vierailija
28.08.2016 |

Olen jo useita vuosia jollakin asteella uskonut Jumalaan ja rukoillut. Rukoukset muistuttanevat lähinnä kristittyjen rukouksia, koska sellaisia olen kerhoissa sun muissa oppinut, joten ne ovat tuntuneet "omilta". Uskon osittain johdatukseen ja jonkinlaiseen kuoleman jälkeiseen elämään. Sen sijaan helvettiin tai syntiin en usko kumpaankaan ja olen ajatusmaailmaltani liberaali. Raamatun kertomuksiin en usko, en luomiseen tms.

Eli kristittyjen mielestä olen varmasti hyvin "vääräuskoinen". Kysymys kuuluukin, mikä minä sitten olen, kun uskovaisella tarkoitetaan usein juurikin kristittyä? Vai enkä kuulu mihinkään joukkoon? Löytyykö täältä muita samalla tavalla kanssani kokevia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihminen. Olet hengellinen olento. Uskovainen.

Ei se rajoitu uskontoihin.

Vierailija
2/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pakana eli vääräuskoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ajatuksia :)

Vierailija
4/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet tee-se-itse -uskoinen. Rakennat oman uskontosi ja jumalasi mieleiseksesi. Tämä jumalasi on tietenkin tahdoltaan sellainen, joka sopii hyvin juuri 2010-luvun Suomeen: suvaitsee kaiken ja tekee sinulle mieliksi. Syntiä ei tietenkään ole. :)

Olet mielikuvitus-uskovainen.

Vierailija
5/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tahdotko tehdä oman Herran mielessäsi kuvitelman..."

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Rukoile häntä ja hän totisesti vastaa ja muuttaa elämäsi.

Jeesus itse sanoo Raamatussa, että jos te ette usko minua siksi joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.

Vierailija
6/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh...anna mennä jos hyvältä tuntuu. Eikai sille nimeä tarvitse olla.

Vierailija
7/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Myöhempien Aikojen Uniikkien Lumihiutaleiden Seurakunnan jäsen.

Vierailija
8/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh 3.16: Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Vierailija
9/14 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Matt. 11 29-30

Vierailija
10/14 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko gnostikko? Uskot kristittyjen Jumalaan, muttet niissä raameissa, jotka kirkko määrittelee? Tuomaan evankeliumi käsittelee henkilökohtaista jumalsuhdetta, johon ei tarvita kirkkoa tai muita valtarakenteita.

Vierailija
11/14 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on miljoonia uskontoja ja jumalia. Ihmisten itse keksimiä. Uskosi on oma asiasi. Ei sinun tarvitse laulaa uskoasi. Jos joku kysyy niin voit sanoa uskovasi johonkin suurempaan henkeen ja voimaan, mutta se ei ole Raamatun jumala etkä usko raamatun oppeihin.

Vierailija
12/14 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kertoo että ns. riivaajatkin uskovat Jumalaan, eli kyllä moni uskoo Jumalaan vaikka eivät usko Jumalaa. Toisin sanoen jos ei ole Jumalaa niin on Jumalaton eikö? Samoin kuin jos minulla ei ole rahaa niin olen rahaton. Jumalattomalla usein käsitetään asia niin, että ihminen on jotenkin julma ja paha mutta tässä yhteydessä näin ei ole. Tassut ristiin ja pyydä, että Jeesus tulee elämääsi niin problem solved :)

Vierailija
13/14 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet teisti. Tarkemmin voit määritellä vain itse, eikä ole tarpeen määritellä lainkaan.

Teismi, eli jumalusko voi liittyä jonkin uskonnon seuraamiseen, mutta ei välttämättä. Ateismi on sille vastakkainen katsontakanta.

Vierailija
14/14 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet samanlainen kuin monet muut, löydät turvaa

lapsena saaduista opeista, vaikka järjellä ajattelen pidät niitä hömppänä.

Minä "uskon" samalla tavalla, höpisen tiukan paikan tullen rukouksia, joita luterilainen kasvatus on antanut, ne antavat lohtua, uskon että minkä tahansa uskonnon loitsu antaisi saman keinon rauhoittua ja selventäisi ajatukset, niin että lopputulos olisi, kyllä tästä selvitään.

Minun ajatus uskosta on siis, että loppujen lopuksi kaikki uskonnot ovat yhtä ja samaa, eri kolehtihaavilla ja aina riittää niitä jotka haluavat höynäyttää muita elämään omien oppiensa mukaan.

Mielestäni sinä olet inhimillinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän