Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo kysymys, poikkeava näkökulma: Mitä minä toivoisin tuparilahjaksi

Vierailija
28.08.2016 |

Kun haluavat jotain tuoda ja tivaavat. En halua missään nimessä rahaa tai lahjakortteja enkä oikein tarvitse mitään. Ehdotin perinteistä kuivaa varrasleipää ja suolaa tai sitten näkkäriä, niille on käyttöä ja se on ihan hyvä, mutta ei kelvannut. Kukat ei käy, kun mies on allerginen siitepölylle ja monelle muullekin. Hyvätekeväisyyteen lahjoittaminen sai vastauksen "pöh". Nämä ihmiset on läheisiä. Voisin nyt toivoa sitten jotain pientä, n. 20 euron arvoista, niin se ehkä kelpaisi. Mitä minä voisin tarvita, mitä en itse keksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain hienompaa syötävää, jos tuojat kokevat näkkärin rahvaanomaiseksi? Vessapaperia koko rahalla? Tonkka käsisaippuaa?

Vierailija
2/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen vanhaa tuotiin leipää, jauhoja tai wc paperia. Sellasia mitä tulee käytettyä kaikissa kodeissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että tuovat jotain kaunista seinälle. Vaikka hirvensarvet tai itse maalattu taistelevat metsot.

Vierailija
4/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pyydä kahvimukeja. Vaikka jokaiselle asukkaalle jokaiselle viikonpäivälle omansa. Tai jälkiruokakulhoja, muovikippoja, pakasturasioita, paistinpannu.

Vierailija
5/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä itsetehtyjä leivonnaisia, vaikka sämpylöitä tai korvapuusteja, tai mitä vaan, jota voi pakastaa. Saat uuden kodin pakastimeen täytettä ja mahdollista vierasvaraa. Jos juhliin on tulossa säilöjiä, voit pyytää, että keittäisivät sinullekin purkin tai pari omenahilloa tai kuivaisivat sieniä tms. 

Vierailija
6/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosen ehdotus muuten hyvä, mutta kyseessä on mun "akattomat veljet", joista toinen  ei oikein osaa laittaa mitään ruokaa, saati sitten leipoa eikä toinenkaan leivo. Olisin voinut tämän kertoa tietty aloituksessa. Marjojen yms. suhteen menee niin päin, että minä  poimin veljille. Siksi kai veljillä on tarve jotain tuoda, kun minä autan niin paljon. Toinen käy töissä ja toinen on sairaseläkeläinen. 

Vierailija
7/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia, se on hyvä lahja.

Vierailija
8/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita mulla on ennestään jo liikaa, samoin pyyhkeitä, patalappuja yms. 

Vierailija
9/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia, se on hyvä lahja.

Viinipullo kelpaisi hyvin, mutta toinen veljeni on todella tiukka absolutisti ja uskovainen. Eli vaikeaksi menee tämäkin. Muilta se viini kelpaa hyvin. 

Vierailija
10/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousvälineitä? Ainakin luulisi tulevan käyttöä.

Vierailija
11/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousvälineitä? Ainakin luulisi tulevan käyttöä.

Tämä on hyvä. Kiitos. Työstän tästä jonkun toiveen. ap.

Vierailija
12/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nyt, vaikka kauniita servettejä ja kynttilöitä.

Tai kylpypyyhe.

Vierailija
13/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävisi tyhjän viinikaapin täydennys. Vieraat saisivat itse valita, millaista viiniä toisivat. Ei toimi kaikilla, mutta meille sopisi.

Vierailija
14/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivara -säilykkeitä

Vierailija
15/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä taskulamppu, sulakkeita, varalamppuja, paristoja, nenäliinoja, uudet tyynyt, luksusshampoota, kynttilöitä.

Vierailija
16/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku herkkukori, jossa ois kaikkea säilyvää. Keksiä, kahvia, karkkia, suodatinpusseja, leipää, suolaa, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, mehua, jauhoja, puuroa, säilykkeitä yms.yms. Ja noi siivousvälineet on hyvät!

Vierailija
17/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammutuspeite tai työkaluja

lumikola (jos ei kerrostalosta kyse)

Hyvää kahvia tm jotain syömistä mistä tykkäät mutta ei tule aina ostettua

Vierailija
18/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että ostaavat kimpassa jonkin vähän paremman imurin? Alle satasella saa hyvän, kestää jopa vuosia.

Vierailija
19/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhesammutin, palovaroitin tai sammutuspeitto

Puuntaimi (toki jos on puutarha)

Lapio/kottikärry tms tarvike

Postilaatikko jos tarvitsee

Puutarhalyhty

Vierailija
20/20 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammutuspeitettä mulla ei ole, se onkin loistava ehdotus. Annan näistä muutaman nyt tyrkylle, niin saavat olla tyytyväisiä. Luulen kyllä, että saan sammutuspeitteen jos ehdotan sitä yhtenä vaihtoehtona. 

Imuri mulla on jo hyvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi