Voiko pianotunneille mennä vaikka ei osaisi yhtään soittaa?
Jos ei ole yhtään sävelkorvaa eikä ymmärrä yhtään nuotteja yms..
Olen nuori aikuinen ja haluaisin oppia soittamaan pianoa mutta mietityttää voisinko oppia enää..
Kommentit (4)
Eikö se ole tarkoituskin, että sinne mennään oppimaan?
Joten mene ihmeessä, saatat yllättyä sävelkorvasi kanssa.
Kyllä voi. Mitään konserttipianistia sinusta ei enää ehdi tulla, mutta jos tavoitteena on esim. oppia soittamaan Toivelaulukirjojen kappaleita nuoteista ja vähän sen ylikin, niin tämä on täysin realistinen tavoite.
Piano on siitä kiva soitin, että sen soittamiseen ei tarvitse sävelkorvaa. (Mistä muuten tiedät, että sinulla ei ole sävelkorvaa? Tunnistatko tuttuja melodoita, jos joku niitä soittaa? Jo se vaatii jonkinasteista sävelkorvaa.)
Harvat musiikkiopistot ottavat oppilaaksi aikuista aloittelijaa, mutta monet yksityisopettajat kyllä.
Mene, mene!
Olen aina tykännyt laulaa ja moni oli sanonut, että lopeta, kun et osaa. Menee nuotinvierestä koko ajan.
Kaverit huomas, etten lopeta käskystä, ostivat mulle viisi laulutuntia 30 v lahjaksi.
Kuinkas ollakaan mustahan löytyi kykyjä ja opin laulamaan oikein. Kävin mä sillä opella omasta maksusta vielä pari vuotta. Ihanaa yhteistyötä ja sain pari laulu keikkaakin. :)
Totta kai! Yksityiset musiikkikoulut ottavat kaiken ikäisiä ja tasoisia oppilaiksim t. Soitonope