asiaa yaz e-pillereistä..
mä alotin ne siis eilen ja käytän niitä akneen ja kuukautiskipuihin.sain ne ilmasiks terkkarilta koska olen alle 20-vuotias.aikasemmin joskus alaikäisenä käytin merciloneja jonkun aikaa ja ne aiheutti aika pahoja mielialanvaihteluita ja sen takia ne sitten lopetin.mä oon jotenkin tosi huolissaan, koska vaikka terkkari näitä kehuikin niin ilmeisesti nää yazit on aiheuttanu aika pahoja sivuvaikutuksia joillekin? en vaan voi olla miettimättä niitä.tänää mulle tuli pieni sydämentykytys ja rinnat oli kamalan turvonneet!ja vain yhden tabletin olen ottanut ja säikähdin heti niin hirveesti.vaikutan ehkä vähän hysteeriseltä, mutta netistä oon lukenu että joillekin on tullu näitä oireita rinnan alueelle(sydämentykytystä ja muuta).pitäisköhän mun lopettaa nää ja vaihtaa johonkin "turvallisempaan".onko kenelläkään kokemuksia näistä?
Kommentit (7)
mulla on kyllä ollut välillä jotain sydämentykytyksiä esim.kahvin juonnin tai lihasjumien seurauksena, mutta mä vaan en voi olla ajattelematta esim.sydänkohtauksen tai veritulpan riskiä.mä oon tosiaan vain yhden tabletin ottanut joten se nyt ei voi vielä vaikuttaa!tai ainakin uskoisin niin.voisikohan joku toinen pilleri kuitenkin olla turvallisempi?
ap
pitää ehkä harkita siirtymistä minipillereihin..ilmeisesti ne ei aknea kuitenkaan paranna :(
ap
Veritulppa saattaa tulla miljoonasta muustakin asiasta. Jos elintavat ovat muuten hyvät, riski taitaa olla pieni. Syö niitä nyt ainakin liuska, et muuten tiedä miten hormonitasapaino asettuu.
Siis kamoon. Älä hysterisoi. Samoja pillereitä käyttää miljoonat naiset ja noissa hormonipitoisuudet on hyvin pieniä. Pillerit auttaa akneen ja vähentää kuukautiskipuja ja vuotoja. Voit jättää menkkoja välistä ja siirrellä niitä helposti. Alussa voi tulla rintojen turvotusta ja se kuuluu asiaan. Ei siitä pidä panikoida. Toki kaikille pillerit ei sovi mutta et sinä sitä ekana päivänä tiedä. Veritulppariskiä ja verenpainetta ja migreenitaustaa on varmaan selvitelty jo ennen pillerialoitustaa. Käytä vaikka puoli vuotta ja päätä sitten.
T. Yazin tyytyväinen käyttäjä
niinpä tultiin terkkarin kanssa siihen tulokseen, että terveys on ihan ok.tosin mulla on krooninen sairaus, mikä on tasapainossa.mietin, että kannattaisi vielä lääkärin kanssa jutella.
ap
Mulla paransi aknen ehkäisyn ohella. Ei sinänsä pahoja sivuvaikutuksia, mutta aina liuskan alussa kropasta lähtee nestettä niin että kuivun ellen juo kolmea litraa vettä.