Apua hankalan vartalon pukemiseen
Pukeutuminen on minulle suuri ongelma. Tuntuu ettei mitkään vaatteet istu kunnolla ja ovat parhaimmillaankin ihan siedettäviä.
Mittani:
Rinnanympärys: 93
Vyötärö: 74
Lantio: 79
Kuppikoko: 75C
Pituus: 155 cm
Paino: 45 kg
Vartalotyypiltäni olen melko hoikka ja siro (insert Sössön selostus siitä kuinka lihava olen), mutta aiempi uinnin harrastaminen näkyy hartioissa. Jalat ovat pitkät ja selkä lyhyt. Jalat ovat todella hoikat, mutta keskivartaloon tulee rasvaa heti ensimmäisenä eikä vyötäröä vaan ole. Kuinka ihmeessä tämmöinen kroppa kannattaisi vaatettaa?
Kommentit (27)
En nyt suoraan nähnyt kuvastasi, onko sun tasapaksuuden syy kapeat lanteet vai vyötärörasva, mutta omat mittani ovat alaosasta melko samanlaisia (siis vyötärön ja lantion ero on melko pieni, mikä johtuu siitä, että mulla on tosi kapeat lanteet - olen 175 cm). Käytän paljon porkkanamallisia housuja luomaan illuusiota lantiosta. Kapeat lahkeet korostavat hoikkia sääriä, mutta haluan että lantiolla on hieman väljää ja leikkauksen tulee korostaa vyötäröä.
Myöskään suoranmalliset paidat eivät sovi mulle, niissäkin on hyvä olla jokin juju, jolla tuoda vyötäröä esiin.
Yksi juttu mikä voisi sopia - jos olet yhtään mekkotyyppiä - on löysähkö, minimittainen mekko. Sillä saat peitettyä ongelmakohtia ja korostettua hoikkia sääriäsi. Puolipitkät, melko kapeat hihat lisäämään siroutta yläosaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä en ymmärrä? Mikä vika sun noissa mitoissa on? Katsoin kuvatkin aijaasta, enkä nyt ymmärtänyt mikä tässä on ongelma? Jos olisin sinä, korostaisin ainakin ensitöikseni pitkiä, hoikkia sääriä. Esim minihameet ja saappaat syksyllä. Eikä kaikkien tarvitsee korostaa vyötärölinjaa. Ehkä puserossa/yläosassa leikkaus voisi tulla sulla rinnan alta niin, että rinnat korostuisi?
Ongelma on hyvältä näyttävien vaatteiden löytyminen. Tuota rinnan alla olevaa leikkausta pitää ehdottomasti kokeilla! Juuri tuo kuvastakin edestä näkyvä tasapaksuus tuntuu hankalalta, koska kaikki ihonmyöhäiset neuleet, kauluspaidat, ihonmyöhäiset trikoopaidat, yhtään liian löysät yläosat sun muut on aikalailla pois vaihtoehdoista. Vaatekaupassa käydessä ei löydy oikein mitään ja netistä tilatessakin suurin osa menee palautukseen. Sopivalla leikkauksella olevat kietaisumekot on tällä hetkellä ainoa varma valinta.
Luulen, että siksi sulla on vaikea löytää vaatteita, koska olet niin lyhyt. Kokeile ostaa netistä rinnan alta leikkauksella olevia mekkoja/yläosia ja jos vaikuttaa potentiaaliselle, vie ne ompelijalle korjausompeluun. Esim niin, että mekon helmaa lyhennetään sulle sopivaksi. Suosi laadukkaasta materiaalista (ei mistään höttötrikoosta) tehtyjä a-linjaisia mekkoja, jotka eivät ole ihan vartalonmyötäisiä vyötäröstä, mutta ovat aika kireitä rinnoista ja jotka ovat kuitenkin aika lyhyitä, jotta saat sääret esille. Talvellakin voi käyttää mekkoja, kun yhdistää ne pitkään villatakkiin ja laadukkaisiin villasukkiksiin.
Panosta laatuun, osta sellaisia jotka luultavasti kestävät useampia vuosia. Ihan mitään hm-tasoista halpista ei kannata viedä korjausompelijalle. Uskon, että vaatteita alkaa löytymään hyvin jos pystyt tuunaamaan ompelijan avulla. Tulee toki lisää hintaa vaatteille, mutta kun panostat laatuun etkä määrään, niin rahat riittävät kuitenkin. Kannattaa muuten lainata kirja "hyvän mielen vaatekaappi", siinä hyviä vinkkejä vaatteiden ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No jo on mitat. Enpä ole kuullut että kellään muulla noin olematonta vyötärö-lantiosuhdetta.
Mulla on! Olen muutenkin kuin ap, paitsi 10 cm pidempi ja 10 kg painavampi. Ja rinnat DD70 (rinnanympärys 96).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppikokosi tuskin on oikeasti 75c. Ehkä noin hoikkana voisi olla 60 ,65 tai 70 jotain. Käypä liiviliikkeessä mitattavana. Tyttöni on saman pituinen ja pari kiloa hoikempi. Todella siroja olette ja varmaan kaikki käy. Ymmärrän kyllä jos on vaikea löytää oikean mittaisia vaatteita,noin sirolle pitäisi olla petite-mittaisia vaatteita (150-160 cm) ja niitähän ei kai Suomessa hirveästi myydä.
Rinnanympärys on 93 ja rinnan alta 77. Kyllä se vaan on se 75C.
Kyllä mittojesi mukaan on lähempänä E:tä tai F:ää. Ja kun on isompi kuppi mahtuu ympärysmitaltaakin pienempi liivi päälle, kun rinta ei vie tilaa ympärysmitasta vaan mahtuu kokonaan kuppiin.
Videossa samalla kuppikoolla oleva nainen kuin sinä, katso miten erilaisen profiilin vaatteen alla antaa istuvampaa kuppikokoa oleva rintaliivi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppikokosi tuskin on oikeasti 75c. Ehkä noin hoikkana voisi olla 60 ,65 tai 70 jotain. Käypä liiviliikkeessä mitattavana. Tyttöni on saman pituinen ja pari kiloa hoikempi. Todella siroja olette ja varmaan kaikki käy. Ymmärrän kyllä jos on vaikea löytää oikean mittaisia vaatteita,noin sirolle pitäisi olla petite-mittaisia vaatteita (150-160 cm) ja niitähän ei kai Suomessa hirveästi myydä.
Rinnanympärys on 93 ja rinnan alta 77. Kyllä se vaan on se 75C.
Kyllä mittojesi mukaan on lähempänä E:tä tai F:ää. Ja kun on isompi kuppi mahtuu ympärysmitaltaakin pienempi liivi päälle, kun rinta ei vie tilaa ympärysmitasta vaan mahtuu kokonaan kuppiin.
Videossa samalla kuppikoolla oleva nainen kuin sinä, katso miten erilaisen profiilin vaatteen alla antaa istuvampaa kuppikokoa oleva rintaliivi
Miksi ap:n pitäisi yrittää ahtautua pienempään liivikokoon? Jos ympärys rintojen alta on 77, ei ole mitään järkeä alkaa ahtaa itseään koon 70 rintaliiveihin - paitsi ehkä jos asioi vanity sizing -ketjussa. Rintaliivien tarkoitus ei ole olla liian kireällä.
Sun vartalo näyttää tosi hyvältä.
Mielestäni kaipaat vaan sitä että vyötärö korostuu asussa. Löysät yläosat eivät ole kyllä sun juttu, koska vyötärön olisi hyvä näkyä. Eli ennemmin löysä villatakki,jonka alla paita joka tyköistuvampi.
Jos sulla on lyhyt selkä (en näe tuota kyllä kuvissa) niin älä osta mitään korkeavyötäröistä, korostaa vaikutelmaa.
Vartalollesi sopii kyllä mekot ja hameet, pitää vain katsoa että hameissa vyötärölinja on oikealla korkeudella ja mekoissa leikkaukset hyvin.
Sulle sopisi tiukat housut melko matalalla vyötäröllä alaosaksi ja paita "huolettomasti" tungettuna sisälle.
A-linjainen hame, ei liian korkealla vyötäröllä korostaisi kauniisti sun sääriä ja kynähame sopii myös, kunhan ei vyötärö nouse liian ylös.