Olenko itsekäs mutsi?
Nuoriso on tätä mieltä.
Tilanne tämä tytär lähti opiskelemaan ja hänen huoneensa vapautui. Nyt suunnittelen huoneesta itselleni ompelu/työhuonetta. Pojat 10 ja 11 v jakavat ison huoneen ja ovat sitä mieltä että siskon vapautunut huone kuuluu heistä toiselle eikä minulle.
Eli nyt olen kaikkien mielestä itsekäsmutsi joka ei ymmärrä lastensa tarpeita.
Poikien yhteinen huone on oikeasti todella iso n 15 neliötä ja jaettavissa kahtia
Kommentit (28)
Hmm.,, Mieti että poikasi sitten aikuisena muistelevat, että omaa huonetta ei saanut, koska äiti istui vapaassa huoneessa ompelemassa. Kyllähän se aika itsekkäältä kuulostaa...
Sitten kun kaikki lapset ovat muuttaneet kotoa, sinulla on tilaa ommella missä haluat.
Toinen poika muuttaa siskon huoneeseen ja toinen sinun makuuhuoneeseesi. Sinä teet 15 neliön huoneesta itsellesi makuu-, työ- & ompeluhuoneen kun se kerta on niin iso että sinne mahtuisi helposti kaksi teinipoikaa (tulevaisuudessa).
Öö, kyllä omat huoneet lapsille ennemmin. Oot itsekäs.
Missä tytär nukkuu käydessään kotona, ompeluhuoneessa vai toisen pojan kanssa samassa?
Vierailija kirjoitti:
Missä tytär nukkuu käydessään kotona, ompeluhuoneessa vai toisen pojan kanssa samassa?
Kellarin takkahuoneessa on tähänkin asti vieraat nukkunut.
Siis kellarissa saunatilat ja iso takka huone. keskikerros iso olohuone, keittiö ja makkari. Sitten kaksi isoa vintti kamaria ja aula jotka on ollut lasten valtakuntaa nyt haluaisin itselleni toisen vintti kamarin. Pojilla aulassa sohva ja telkkari ym.. Kamari n. 15 neliötä joten tilaa on
Ajattele asiaa niin, että säästyt tulevaisuudessa monen riidan selvittelyltä kun annat pojille omat huoneet. Kyllä pian teini-ikäiset nuoret haluavat ja tarvitsevat yksityisyyttä. Harvat sisarukset kai ovat keskenään niin hyvissä väleissä että sopisivat ongelmitta samaan huoneeseen, varsinkin sitten kun seurustelukumppanitkin tulevat mukaan kuvioihin.
Alle kymmenen vuoden kuluttua molemmat pojatkin ovat joka tapauksessa lähteneet kotoa. Sitten sinulla on tilaa yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kellarissa saunatilat ja iso takka huone. keskikerros iso olohuone, keittiö ja makkari. Sitten kaksi isoa vintti kamaria ja aula jotka on ollut lasten valtakuntaa nyt haluaisin itselleni toisen vintti kamarin. Pojilla aulassa sohva ja telkkari ym.. Kamari n. 15 neliötä joten tilaa on
Ja ainoo paikka johon sinä voit ompelukoneen tällätä on just se huone, jonka poika tarttis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ainoo paikka johon sinä voit ompelukoneen tällätä on just se huone, jonka poika tarttis?
Entä jos sisko olis jäänyt opiskelemaan tänne. Silloin asuis edelleen kotona ja pojat jakais huoneen jokatapauksessa.
Tarttee kai antaa perkisi kerta kukaan ei ymmärrä mua ja jatkaa ompelua pihamökissä. On vaan niin tylsää aina pakkasella kävellä pihan yli "saunakamariin" ompelemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka mihinkään täällä saa yhtä ompelukonetta? Takkahuoneeseen, yläkerran aulaan? Makkariin kaapistoon?
Ompele siellä takkahuoneessa. Eiköhän lämmintä riitä.
Muuttakaa oma makkrinne takkahuoneseen ja se nykyinen makkarinne ompelu-työhuoneeksi. Ette tarvitse sekä isoa olkkaria, isoa aulaa sekä takkahuonetta. Me muutettiin takkahuoneeseen ja on ihanaa nukkua siinä takan loimussa.
Miten joku voi edes tosissaan miettiä tätä? Kauhea äiti olet, hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa oma makkrinne takkahuoneseen ja se nykyinen makkarinne ompelu-työhuoneeksi. Ette tarvitse sekä isoa olkkaria, isoa aulaa sekä takkahuonetta. Me muutettiin takkahuoneeseen ja on ihanaa nukkua siinä takan loimussa.
Kiitos tää on eka järkevä ehdotus ilman mun haukkumista en ole tosiaan itse hoksannut ajatella asiaa noin.
Vittu mikä pissis ap on. Oletko huolehtinut kans, ettei miehelläsi ole avioehtoa, että sulle jää kaikki jos eroatte tai mies kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tää on eka järkevä ehdotus ilman mun haukkumista en ole tosiaan itse hoksannut ajatella asiaa noin.
No et takuulla koska olet niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vittu mikä pissis ap on. Oletko huolehtinut kans, ettei miehelläsi ole avioehtoa, että sulle jää kaikki jos eroatte tai mies kuolee?
Olen. Tää on mun kotitalo ja minä olen papereissa ainoa omistaja
Huh huh, jo on. Meidän mutsilla oli ja on yhä edelleenkin (vaikka 2/3 lapsista muuttanut jo omilleen) ompelukone heidän makkarissaan, puolittivat vaatekaappinsa jotta toiseen puoliskoon liukuoven taakse mahtuisi ompelupöytä tarvikkeineen. Siinä on rouvalla juuri kaikki käden ulottuvilla ja hyvässä järjestyksessä, niin eipä viitsinyt minun vanhasta huoneesta mitään ateljeeta sittenkään tehdä.
Pois muutettuani huoneeni remontoitiin lattiasta kattoon ja siitä olen vähän katkera ettei niitä kuuden vanhana valitsemiani tapetteja voitu vaihtaa ennen muuttoani :D. Eivät olleet teininä enää niin kovin ihanat.
Joo, minustakin olet tuossa asiassa kohtuuttoman itsekäs lastesi kustannuksella, kun muitakin ratkaisuja on. Entäs jos pihamökistä laittaisitkin toiselle pojalle "huoneen", niin poikien ei tarvitsisi jakaa samaa huonetta kuten pikkulasten ja sinä saisit sen vinttikomeron singerillesi? Ovat ehkä kumpikin vielä liian nuoria asumaan "pihalla", mutta sitten teininä olisi aika kova juttu!
Luulis noista neliöistä löytyvän sekä omat huoneet että singerin mentävä kolo
Voisko sen ison huoneen jotenkin jakaa? Väliseinää, että pojat saavat sen oman rauhansa.
Olet itsekäs.