Kun mies ei tahdo toista lasta
Tulisiko asia hyväksyä vai ei...eli jatkaa miehen kanssa hyväksyen ettet tule saamaan toista lasta vai erota ja tavoitella haluamaansa tulevaisuutta, eli lisää lapsia (joka ei tietenkään ole itseselvyys että niitä saa, tai löytää uutta rakkauttakaan).
Lapsemme on 4v ja minä täytän pian 30, toivoin lapsellemme sisarusta jo tähän mennessä, jota tuskin tulee saamaan, asia painaa ja olen surullinen kun en tiedä mitä tehdä.
Mies on miettinyt pari vuotta josko yritettäisiin toista ja nyt päättänyt viimein ettei halua toista ollenkaan.
Kommentit (19)
Sitten ei hankita jos molemmat eivät ole valmiita.
Miehellä on oikeus vartaloonsa ja sanansa lapsilukuun. Jos ei kelpaa , niin etsipä uusi siitoskone ja lompakko.
Suomalaisen naisen itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Lapsella on oikeus sisarukseen, hankkiudu raskaaksi, jos mies jättää, niin ei haittaa.
Meillä vähän vastaava tilanne, mutta mies suostui, mutta iloitsi toisestakin lapsesta niin paljon että ollaan onnellinen nelihenkinen perhe, ♥
En tiedä sun miehestä. Mä en halua toista lasta, koska mulla ei ole uskoa meidän parisuhteen kestävyyteen. Haluaisin siis kyllä lapsellemme sisaruksen, mutta en tässä tilanteessa. Toisaalta ajattelen myös, että nyt tästä ero ja uuden naisen löytäminen ja parisuhteen rakentaminen vie niin paljon aikaa ja olen jo 30, että en tiedä haluanko enää siinä vaiheessa lasta. Sitten myös tämän parisuhteen korjaaminen ja uskon palautuminen vie myös sen verran aikaa että voi olla jo myöhäistä. Surettaa lapseni puolesta ja myös hänen äidin puolesta koska molemmat kovasti toivovat vauvaa.
Jos mies ei käytä kortsua tai pistä pihoja poikki, ja tulet raskaaksi, niin se on sitten miehen oma vika.
Tämä oli puoliksi vitsi.
Mutku mä haluun mä haluun! Itkupotkuraivari.
Yleensä kai tuollaiset asiat keskustellaan alustavasti ennen ensimmäistäkään lasta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus sisarukseen, hankkiudu raskaaksi, jos mies jättää, niin ei haittaa.
Meillä vähän vastaava tilanne, mutta mies suostui, mutta iloitsi toisestakin lapsesta niin paljon että ollaan onnellinen nelihenkinen perhe, ♥
Hyi mikä neuvo. Mies on tahtonsa ilmaissut, joten sen voi mielestäsi jättää huomiotta ja ei haittaa jos mies häipyy? Eipä tietenkään, mieshän on kuitenkin lapsen isä ja joutuu maksamaan elatuksesta joka tapauksessa. Ja mikä hiton oikeus sisarukseen? Kyllä se on vain ja ainoastaan sen raskaaksi tahtovan oma itsekäs halu saada lisää jälkeläisiä. Miehellä on oikeus olla haluamatta lisää lapsia. Selän takana niitä ei tehdä.
Mun mies halusi vain yhden lapsen. Tyydyin siihen ja meillä vain yksi lapsi. Olemme jo keski-ikäisiä joten enempää lapsia ei tule
Yksinkertaista, jos toinen ei lasta halua sitä hankita. En ymmärrä ihmisiä jotka hankiutuvat raskaaksi suoraan sanottuna kusettamalla toista. Tuohan antaa hemmetin hyvät parisuhde pisteet, että huh huh ja lapsi syyttömänä joutuu koko tilanteen keskelle.
Onko teidän parisuhteenne ainut tarkoitus tehdä lapsia? Eikö sillä ole mitään arvoa jos ei toista lasta saa? Kai sinä aikoinaan kuitenkin valitsit miehen hänen itsensä takia etkä lastentekokoneeksi?
Sinun vaihtoehtosi
- hyväksyt miehen tahdon, ja teillä on yksi lapsi, jolla ehjä koti. Käsittelet pettymyksen.
- eroat, menetät miehen ja lapsi menettää ehjän kodin. Ei takuita uudesta rakkaasta eikä uudesta lapsesta.
- hankkiudut salaa raskaaksi. Saat lapsen, mies tekee mitä tahtoo. Huonossa tapauksessa lähtee, jolloin menetät hänet ja kaksi lasta menettää ehjän kodin. Hyvässä tapauksessa ei katkeroidu, vaikka petit luottamuksen ja oppii rakastamaan toistakin lasta.
Nähdäkseni ensimmäisesä vaihtoehdossa on pienimmät riskit.
Surullista, mutta ehkä miehesi vielä muuttaa mielensä toivottavasti.
Oma vaimoni kuoli kesäkuussa kohdunkaulansyöpään 38vuotiaana ja toinen lapsi taitaa nyt jäädä vaan haaveeksi , paitsi jos vielä löydän jonkun joka haluaisi lapsen kanssani , mutta 40v leskimies ja 12v tytär on monelle ei kiitos .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä neuvo. Mies on tahtonsa ilmaissut, joten sen voi mielestäsi jättää huomiotta ja ei haittaa jos mies häipyy? Eipä tietenkään, mieshän on kuitenkin lapsen isä ja joutuu maksamaan elatuksesta joka tapauksessa. Ja mikä hiton oikeus sisarukseen? Kyllä se on vain ja ainoastaan sen raskaaksi tahtovan oma itsekäs halu saada lisää jälkeläisiä. Miehellä on oikeus olla haluamatta lisää lapsia. Selän takana niitä ei tehdä.
TÄMÄ!
Hankala tilanne.
Mieleeni tuli vain yksi vanhus töistä, joka avautui kerran siitä miten surullinen edelleen oli siitä että heille tuli vain yksi lapsi koska mies ei halunnut lisää lapsia.
Oli tietty onnellinen edes siitä yhdestä ja lapsenlapsestaan, mutta ei ollut ikinä päässyt sinuiksi asian kanssa että sai vain sen yhden kun olisi useamman halunnut.
Miehet haluavat tappaa Suomen kansan sukupuuttoon.
Johnny Handsome kirjoitti:
Surullista, mutta ehkä miehesi vielä muuttaa mielensä toivottavasti.
Oma vaimoni kuoli kesäkuussa kohdunkaulansyöpään 38vuotiaana ja toinen lapsi taitaa nyt jäädä vaan haaveeksi , paitsi jos vielä löydän jonkun joka haluaisi lapsen kanssani , mutta 40v leskimies ja 12v tytär on monelle ei kiitos .
Otan osaa suruusi.
Toivon, että löydät vielä uuden rakkaan. Jotenkin uskon, että hyvinkin "kelpaisitte" jollekin kivalle naiselle.
Keskustelkaa hyvät ihmiset! Ellette ole jo keskustelleet. Miksei hän halua toista lasta? Miksi sinä haluat? Omasta mielestäni lapsella olisi hyvä olla sisarus/sisaruksia, jotta hän oppii pienestä pitäen sosiaalisia taitoja, ja sisarussuhteet vaan on niitä vahvimpia suhteita.
Kyllä te ratkaisun löydätte! Tsemppiä! :)