Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhein vuokralainen, joka teillä on ollut?

Vuokralaiset...NOT
27.08.2016 |

Aloitan itse: Vuokrakaksio jäi viimeisen vuokralaisen jäljiltä ällöttävään kuntoon. Joudumme myymään asunnon alle sen hinnan, jonka itse maksoimme. Nainen, jolle vuokrasimme asunnon, piti eläintarhaa ja säilöi eläinten jätteet parvekkeelle ja sekalaisiin muovilaatikoihin asuntoon sisälle.
Ensimmäinen vuokralaisemme hakkasi tyttöystäväänsä niin, että poliisien piti murtautua asunnon ovesta sisään. Jouduimme itse maksamaan oven, 600 e, koska tämä hakkaaja oli varaton.
Millaisia kokemuksia teillä on? Oletteko erehtyneet ostamaan sijoitusasunnon?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 5 vuokralaista, joista yksi oli 25v luottotietonsa sössinyt nuori nainen. Muut neljä olivat 25-35v välillä olevia pariskuntia, yhdellä pariskunnalla oli lapsi. 

Ensin oli vuokralla tämä lapsiperhe. Vuokrat maksettiin kun satuttiin muistamaan. Muuttaessan eivät olleet kauheasti siivoukseen panostaneet. Naapurit myös usein valittivat, että siellä metelöidään paljon.

Sitten oli toinen pariskunta, joilla oli kissa. Kissa oli raapinu seinien tapetteja niin paljon, että ne piti kokonaan vaihtaa. Terassin oveen oli lyöyty jollain iso lommo. Vessanpönttö rikottiin. 

Yhdet vuokralaiset juopotteli ja heiltäkin oli vaikea saada vuokrarahoja. Polttivat sisällä. Poliisitkin siellä kävi useasti. Toiseksi viimesimmät vuokralaiset samaa paskaa mitä kaikki edellisetkin olivat olleet.

Asuntoa piti kunnolla rempata ja mietin, että mitä sen kanssa sitten teen, että myynkö vai mitä. Laitoin sen kuitenkin vuokralle vielä ja yhteyttä otti 25v nainen. Kertoi avoimesti, että luottotiedot ei ole kunnossa, mutta on hyvä vuokralainen ja aina ollut.

Tämä nainen oli ihan normaalisti pukeutunut ja oikein mukavan oloinen ja päätin antaa asuntoni hänelle vuokralle (se vain tuntui oikealta, kun oli niin avoin ja kertoi suoraan miten asiat on)

Ja on muutes ollut parhain vuokralainen, mitä mulla on koskaan ollut. Nyt 5vuotta asuu siinä mun asunnossa, vuokrat aina tullut ajallaan, asunto on todella siistissä kunnoossa. 

Että joo, näinkin voi käydä. Osittain pystyin samaistumaan tähän naiseen, koska mulla itsellänikin on joskus ollut luottotiedot epäkunnossa. Tiedän kuinka se hankaloittaa elämää.

Vierailija
42/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista aina ensimmäisenä henkkarit, sitten luottotiedot ja sitten ulosottorekisteri (6e).

Sitten kysyt mitä puuhailee,

soitat vaikka työpaikalle/palkkatodistus, 

laitat vuokrasopimuksen hyväksyttäväksi ilman mahdollisuutta muutoksiin,

vakuus ja ensimmäisen kuun vuokra tilille ja asunnon voi luvata, ehdolla, että saat vielä kertaalleen vuokralaisen henkkarit omiin käsiisi tutkittavaksi.

Tietenkin aina määräikainen vuokrasopimus ja ovessa turvalukko.

100% tyytyväisyys tähän mennessä eli kaikki mennyt hyvin ja vuokralaiset maksaa asunnot, vapaaehtoisesti.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntoa piti kunnolla rempata ja mietin, että mitä sen kanssa sitten teen, että myynkö vai mitä. Laitoin sen kuitenkin vuokralle vielä ja yhteyttä otti 25v nainen. Kertoi avoimesti, että luottotiedot ei ole kunnossa, mutta on hyvä vuokralainen ja aina ollut.

Tämä nainen oli ihan normaalisti pukeutunut ja oikein mukavan oloinen ja päätin antaa asuntoni hänelle vuokralle (se vain tuntui oikealta, kun oli niin avoin ja kertoi suoraan miten asiat on)

Ja on muutes ollut parhain vuokralainen, mitä mulla on koskaan ollut. Nyt 5vuotta asuu siinä mun asunnossa, vuokrat aina tullut ajallaan, asunto on todella siistissä kunnoossa. 

Että joo, näinkin voi käydä. Osittain pystyin samaistumaan tähän naiseen, koska mulla itsellänikin on joskus ollut luottotiedot epäkunnossa. Tiedän kuinka se hankaloittaa elämää.

Nuo saattaa joskus olla niitä parhaita vuokralaisia, koska tietävät, että ilman luottotietoja vuokrakämppää ei tahdo saada kirveelläkään. Tämä nainen taisi rahaongelmiensa kanssa olla kyllä jo siinä vaiheessa, että oli tunnustanut tosiasiat ja tekemässä käännöstä, saamassa nenää hiljalleen pinnan päälle. Siinä kohtaa kun kierre on vielä alaspäin, ei luottotiedotonta kannata ottaa. 

Vierailija
44/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo saattaa joskus olla niitä parhaita vuokralaisia, koska tietävät, että ilman luottotietoja vuokrakämppää ei tahdo saada kirveelläkään. Tämä nainen taisi rahaongelmiensa kanssa olla kyllä jo siinä vaiheessa, että oli tunnustanut tosiasiat ja tekemässä käännöstä, saamassa nenää hiljalleen pinnan päälle. Siinä kohtaa kun kierre on vielä alaspäin, ei luottotiedotonta kannata ottaa. 

Voi olla, muta todennäköisyys, että eivät ole parhaita, on aika suuri.  En ottaisi riskiä.

Vierailija
45/77 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuokralaisehdokas saattaa tarvita 100e - 200e päivittäiseen annokseen.

Miten hänet tunnistat ?

Jos et tunnista niin asunto on palasina ja puolen vuoden vuokrat jää saamatta.

Vierailija
46/77 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit kertoa itsestäsi

on täydellinen kysymys vuokralaisehdokkaalle?

Vierailija
47/77 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen poika. Äitinsä nimi myös vuokrasopimuksessa. Vuokrat maksamatta. Järkyttävät vesilaskut maksamatta. Kasvattanut hamppua eteisen kaapissa. Pöllinyt kaikki huonekalut ja esim vanhantelkkarin (oli kalustettu asunto). Ovissa reikiä. Suihku varastettu. Seinissä naarmuja. Tupakoitu sisäl.

4500€ lähti perintään

Isänsä huutaa puhelimes et kui kehdataan vaatia maksua esim niistä huonekaluista.

Onneks osataan itse rempata ni ei tullu kalliiks. Tonnilla tapettia laminaattia ja maalia.

Vierailija
48/77 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tarinoita. Minulla on 25 vuokra-asuntoa halpamaassa ja täällä vuokralaisen turva on sellainen, että huomenna on kämpän oltava tyhjä. Kerran olen niin sanonut kun huomasin, että jannu on helvetti homo.

Yksi mielenkiintoinen vuokralainen on ollut. Likka oli jonkun koronkiskurin tyttöystävä. Rahaa oli niin ettei lompsaan mahtunut ja vaatteita se osti niin usein ettei tarvinnut pyykkiä pestä. Poikkiksella oli vähän ongelmia vaimonsa kanssa joka oli aina jostain selvittänyt likan osoitteen ja muuttanut sen kämppään asumaan. Tätä asuntoa se ei kuitenkaan löytänyt. Tarinalla on onnellinen loppu: Vaimo suostui lopulta avioeroon ja rakastavaiset hankki asunnon ja muutti sinne yhdessä asumaan.

Vierailija
49/77 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saitko pitää tuon vuokravakuuden vesivahingon takia? Pystyitkö todistamaan että oli heidän aiheuttamansa? Enkä kysy ilkeyttäni, jäi vain kiinnostamaan.

Olemme kyllä vaatineet voimassa olevan kotivakutuksen aina vuokralaiselta."

Eikö itse asunnon vakuutus pidä olla omistajalla, vuokralaisen kotivakuutus koskee vain vuokralaisen omaa irtaimistoa. Näin ainakin itse kun olen ollut vuokralaisena, vakuutus on arvioitu oman irtaimen omaisuuteni mukaan. 

Meillä on itsellä ollut myös mökkivuokralaisia joiden aikana sattui toisenlainen vahinko. Meidän vakuutus korvasti tuhot, ei vuokralaisen.

Vierailija
50/77 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on nämä "paloissa maksajat". Mä maksan nyt 102,45 ja siten 10. päivä 239,95 ja loput kuun lopussa. Ja tätä samaa säätämistä joka kuukausi, saa soitella perään, laskea laskimen kanssa rästejä jne. Ja irtisanomisperuste on vaikea noista saada ja siitä vasta helvetti repeää, kun ne lopettaa siinä vaiheessa kokonaan vuokranmaksamisen ja alkaa viivytystaistelun. Noin 6kk on aika, jonka vuokralainen voi asua maksamatta, jos oikein laittaa hanttiin ja useimmat pummeista on erittäin tietoisia tästä. Päälle voi tuhota asuntoa jne. Siinä ei paljon 2kk:n takuuvuokra auta.

Toinen ärsyttävä piirre on nämä toisten puolesta vuokraajat. Saat vuokralaiseksi säntillisen hoitsun ja sitten paljastuu, että tää hoitsu asuukin muualla ja oikeasti asunnossa budjaa joku sen hoitsun juoppotuttu, joka sitten asuttaa taas seuraavan lauman. Koiria kakatetaan rapun oven vieressä, sisälle ei pääse, vuokrat maksetaan aina joskus kitinän jälkeen.

Vierailija
51/77 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista vuokralaisehdokkaan henkkarit, sitten luottotiedot sitten ulosottorekisteri ja vielä kerran henkkarit ( jos vaikka käytti kaverin "löytö"henkkareita):

Itse asuin 3 kk ilmaiseksi ennenkuin tuli häätö sain asua laillisesti vielä seuraavan kuun sain säästöön siinä ajassa n3000€ sillä vietin v2012 kesän etelässä n 4 kk,

suomessa minulla ei ollut asuntoa olin kirjoilla poste restante, saan työkyvyttömyyseläkettä jonka nostan mistä maasta vaan tällä hetkellä olen

Suomessa asun kaverin luona tilapäisesti koska lähden huhtikuussa taas pois katsotaan syyskuussa uudelleen todennäköisesti thaimaaseen ensi talveksi saa nähdä :)

olen 40 v enkä omista mitään muuta kuin vaatteet ja pakolliset jutut iphone sekä table, ulosottoja on kertynyt v1999 jälkeen n 70.000€ ei mene eläkkeestä kun koska käteen jää muutaman euron alle 800€ siitä ei voi periä

ei minulle ole koskaan tulossa perintöä tai muutakaan, tosin pelaan pokeria ja vedonlyöntiä netissä olin sitten missä maassa vain voitot menee luotettavan .......... tilille minulla on kyllä pankkitili Virossa sekä Italiassa missä olin puolivuotta kirjoilla jne näinkin pystyy elämään yhteiskunnan ulkopuolella pientä ylimääräistä vaivaa välillä mutta aika vapaasti

eipä ole kukaan kysellyt tai ole tarvinnut mennä käymään n 10 vuoteen katsoo vain että passi, henkkarit, kelankortit, pankki asiat ja muut ovat kunnossa, terveydenhuoltoa pystyn käyttämään siinä missä muutkin ulkomailla sekin toimii paremmin kuin suomessa :)

en polta enkä käytä alkoholia kuin ehkä vähän kerran kuussa pidän itseni kunnossa käyn eri saleilla ilmaiseksi kuukauden pari sen jälkeen vaihdan toiseen mitään laskuja en koskaan maksa, iphonessa ( uudessa) pelittää DNA netti prepaid ulkomailla käytän sen maan prepaidia joka on paljon halvempi kuin suomessa

olen muuttamassa tämän vuoden aikana ehkä kokonaan pois suomesta vaikka tosin enemmän olen vuodesta viettänyt aikaa ulkomailla, tosin sielläkään ei kielitaidoton tumpelo pärjää itse puhun neljää kieltä sujuvasti sekä paria muuta auttavasti, :)

Vierailija
52/77 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit kertoa itsestäsi

on täydellinen kysymys vuokralaisehdokkaalle?

Vierailija
53/77 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

046-alkuiset puhelinnumerot vuokralaisehdokkaalta aiheuttaa hylkäämisen samantien.

Toki muutkin prepaid numerot, fonectasta selviää. 

Säästyy luottotietokyselyn hinta (8,50e) ja ulosottorekisterikyselyn hinta (6e).

Vierailija
54/77 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perimään aikanaan 3 sijoitusasuntoa, enkä todellakaan aio vuokrata niitä. Isäni vuokraa näitä asuntoja ja aina jotain ongelmia vuokralaisten kanssa. Myyn kaikki heti pois, en halua olla vuokralaisten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
55/77 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tori.fi halutaan vuokrata palsta

ja sieltä vilkuilet prepaid 046-alkuiset ehdokkaat

ja kirjoitusvihreasiantuntijat

niin saat aavistuksen kauhesta vuokralaisesta ...

... ja joku vielä vuokraa asuntonsa näille.

Antaa varmaan autonsakin kuka tuntematon

nyt vain sattuu autoa lainaksi pyytämään.

Vierailija
56/77 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIKSINARIKKA:

itsekin oon aina löytänyt asunnon, useammassakin suunnassa on asuttu.

Vuokraustilanteessa pukeudutte vaan hyvin, ootte piirimyyjän mentaliteetilla ja kylmästi valehtelette esim. että olette tulossa alueelle töihin ja annatte jonkun kaverin puhelinnumeron jos haluaa tarkistaa työnantajan, vielä parempi jos on työnumero joka menee vaihteen kautta, eli annatte numeron ja ohjaatte että pyytää keskusta yhdistämään.

Ja kun menette näyttöön tms. lainaatte joltain kaverilta tai vuokraatte uuden auton. 

Jos meette kuhmuisella vanhalla Sierralla, tilanne voi näyttää erilaiselta, mutta kun rekvisiitta on kunnossa homma hoituu.

Ja vakuudet tietysti täytyy olla maksaa käteisellä ja heti (tilille vaan, jos vuokranantaja itse sitä ehdottaa).

Mutta turhaan mä tätä neuvon, ne jotka hiffaa mistä hommassa on kyse, ei joudu olemaan asunnottomana ja ne tietää tällaiset perusjutut muutenkin.

Eli  ylläolevan kaltaisten niljakkeiden varalta henkkarit ja luottotiedot ja ulosottorekisteri jo ennen esittelyä. Tarkista sitten henkkarit vielä kertaalleen esittelyssä. Pyydä lähettämään sähköpostia työosoitteestaan. Pyydä viimeisin palkkakuitti. Pyydä viimeisimmän vuokraisännän yhteystiedot. Tarkista fonectasta onko prepaid. Pidä asunto mieluummin tyhjänä pari viikkoa ylimääräistä jos edellisissä kohdissa joku tökkii.

Vierailija
57/77 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mokannut raha-asiani joskus ja ollut luottotiedoton mutta koskaan ei vuokrat ole olleet ulosotossa. Vuokrat maksetaan ensimmäisenä koska pitäähän ihmisellä olla asunto.

Vierailija
58/77 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulla vuokransa maksattavien kanssa ongelmia jokaien kanssa 100%.

Vierailija
59/77 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on pakko sanoa, että prepaid ei ole aina merkki menetetyistä luottotiedoista! Itsellä on luottotiedot kunnossa ja prepaidia käytän, koska ei tule kuukausittaisia laskuja ja voin ladata puheaikaa ja nettiä siihen sen verran kuin haluan. Tässä kuussa 10e puheaikaa +  nettiä 4,90e. Puheaika riittää varmaan marraskuuhun asti...

Vierailija
60/77 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotavaa hankkiutua eroon prepaid-liittymästä kun etsii vuokra-asuntoa. Moni vuokranantaja ei vaivaudu edes vastaamaan kyselyihin kun huomaa fonectan kautta prepaid-numeron.

Ainahan voi ostaa oman asunnon jos haluaa välttämättä pitää pre-paid numeron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän