Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhein vuokralainen, joka teillä on ollut?

Vuokralaiset...NOT
27.08.2016 |

Aloitan itse: Vuokrakaksio jäi viimeisen vuokralaisen jäljiltä ällöttävään kuntoon. Joudumme myymään asunnon alle sen hinnan, jonka itse maksoimme. Nainen, jolle vuokrasimme asunnon, piti eläintarhaa ja säilöi eläinten jätteet parvekkeelle ja sekalaisiin muovilaatikoihin asuntoon sisälle.
Ensimmäinen vuokralaisemme hakkasi tyttöystäväänsä niin, että poliisien piti murtautua asunnon ovesta sisään. Jouduimme itse maksamaan oven, 600 e, koska tämä hakkaaja oli varaton.
Millaisia kokemuksia teillä on? Oletteko erehtyneet ostamaan sijoitusasunnon?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sijoitusasunnossa maahanmuuttajataustainen henkilö aiheutti vakavan vesivahingon, ei maksanut vuokraa puoleen vuoteen, tuhosi uunin kahteen kertaan (ilmeisesti yritti paistaa jotain muoviastioissa, jotka sulivat sinne), heitteli tupakantumpit alas parvekkeelta (1. kerros, maahan matkaa metrin verran) ja loppuaikoina alkoi kulkemaan asuntoon parvekkeen ovesta. Ovi oli siis koko ajan auki ja tämä mies kiipesi parvekkeen laidan yli.

Tapaus on vieläkin auki, eikä olla saatu senttiäkään vuokrarästejä tai kylpyhuoneremontista johtuvia maksuja takaisin.

Miehen toisessa sijoitusasunnossa vuokralaisena oli myös sossun asiakas, tällä kertaa ihan kantasuomalainen mies. Majoitti asunnossa kavereitaan ja lähes joka toinen viikonloppu poliisi joutui rauhoittelemaan tilannetta.

Vierailija
22/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla roikkuu kämppä tyhjillään, en halua alkaa näkemään vaivaa idioottien takia. Asukas on laitoksessa lopun ikänsä. Suhteessa tuottoon (kaupunki kuppaisi vuokratuotot hoitomaksuina) turhaa touhua. Miksiköhän on asuntopulaa. Jos tietäisin jonkun satavarman serkuntytön, voisin sellaiselle vuokratakin.

Ihan en ymmärrä tuota, että miten kaupunki kuppasi tuotot? Sen ymmärrän, ettei huvita enää vuokrata, mulla on sama tilanne.

En ole tuon kirjoittaja, mutta näin yleisesti: jos asunnon omistaja on laitoshoidossa, niin kaupunki ottaa hänen tuloistaan yli 80 % hoitokulujen kattamiseen. Näihin tuloihin lasketaan myös asunnon vuokratuotot.

Ah, ok. Luin väärin. Eli kaupunki kuppaisi, ei kuppasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vuokralaisista ei saa puhua? Tottakai saa. Ei yksityishenkilöä sido mikään vaitiolovelvollisuus. Itseasiassa mulle on vuokralainen kerran kiljunut, etten saa puhua hänen asioistaan hänen isälleen. Käskin näyttää lakikohdan, jossa kielletään kertomasta isälle, että jätkällä on vuokrat maksamatta. Isä ne takuutkin maksoi ja oli aina yhteydessä. Isälle laitti tekstarin, niin vuokrat tuli heti. Tietysti poikaa risoi, kun iskä haukkui poikansa pystyyn noista vuokraongelmista. Luuserijätkä, jota vanhemmat yritti tukea. Ihan fiksut vanhemmat oli näes.

Tässä  muutamia vähemmän hauskoja tapauksia vuosien saatossa. Vuokrattavia asuntoja on ollut yli 10, joten kaikkea mahtuu 20 vuoden aikaan.

- 2kk asunnossa mädäntynyt itsemurhatapaus. Säälitti toki, yksinäinen ja työtön mies. Ei ollut päihdeongelmaa.

- nainen, joka hajotti asunnon ensimmäisellä asumisviikollaan ja sen jälkeen oli 3kk kateissa. Palasi tekemään rikosilmoituksen, koska hänen tavaransa on viety. (tavarat oli varastossa) Se on jännä, että nää pummi-rikolliset on niin pirun tarkkoja aina oikeuksistaan ja heti raivona, jos jotenkin on mahdollista, että heitä on kohdeltu väärin. Tämä nainen oli myös rikollinen siis, istunut sittemmin usein vankilassa.

- nuorehko nainen, joka maksoi vuokransa tunnollisesti, mutta oli muuten aika raasu. Soitti mulle kaikista ongelmistaan. Esimerkiksi perjantaina klo 22 hysteerisenä, että on loukannut jalkansa ja verta tulee ihan hirveästi. Mä sitten kilttinä menin katsomaan, kun on ainoa asunto, joka on aika lähellä asuinpaikkaa. Pieni haava, johon laitin pienen laastarin.

- nuori äiti lapsensa kanssa, joka myi itseään asunnosta. Isännöitsijä ja naapurit valitti mulle, en oikein uskonut. Ajattelin, ettei noin kiltinnäköinen voi itseään myydä ja lieneekö vaan vaihtuvia miesystäviä. Tuttu baarimikko myöhemmin vahvisti, että on todellakin niissä bisneksissä. Ongelma oli vaan, että parhaimmillaan asiakkaita kävi 3-5 päivässä, kun lapsi oli muualla ja se häiritsi eläkeläisnaapureita.

- taitelijamies, jonka jäljiltä paljastui täydellinen tuho, Omasta mielestään vaan taiteli asuntoa. Esim. spraymaalasi seiniä, välioviin kuvia jne. Esimerkiksi vessan ovi oli sisäpuolelta sprayattu siniseksi mereksi, keittiön valkoiset kaapinovet oli täynnä kiinalaisia kiemuroita punaisella maalilla, olohuoneen yhdessä seinässä oli mustalla tehtyjä kummituksia jne. Onneksi ei sentään rikkonut rakenteita sen suuremmin paitsi pistorasiat oli maalannut kaikki eri värisiksi.

- Aiemmin hyvä vuokralainen alkoi alkoholisoitua (tai ratkesi vuosien tauon jälkeen) ja sen jälkeen kävimme oikeutta häädöstä. Vuokrat maksamatta, öriseviä rantojenmiehiä lauma oikeudessa todistamassa, että "Kake on maksanut käteen vuokrat". Haloo. Eläessäni en ole ottanut vuokraa käteen, koko äijää ennen tuota tilannetta nähnyt vuoteen. Ja Kakella oli tietysti ilmainen oikeusavustaja ja juopot sai todistuspalkkion. Minä maksoin oman asianajajani, kun vakuutuksesta huolimatta on omavastuut. Oikeudenistunto kesti 20 minuuttia ja tuomari melkein nauroi noille kaveritodistajille. Sanoin suoraan vastapuolen asianajajalle ennen oikeudenistuntoa, että "eikö sulla parempaa työtä ole kuin tommosen remmin puolustaminen". Asianajaja naureskeli ja sanoi, että voitan tietysti jutun, mutta hänelle juoksee sentään palkkio.

Pienempiä murheita on ollut esim. eläimiä kämpän täyteen haalinut. Vuokrasopimuksen mukaan eläimiä ei saanut ottaa, mutta annan kyllä luvalla rajatusti. Soitti ja kysyi, että saako ottaa asuntoon pienen koiran. Annoin luvan. Pieni koira = viisi schäferin kokoista koiraa. Mutta nää on pikkujuttuja noihin pahimpiin verrattuna.

Vastapainona täytyy sanoa, että unelmavuokralaisia on tullut monia vastaan ja suurin osa on normaaleja ihmisiä.

Vierailija
24/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halusi välttämättä vuorkata asuntoni, vaikka hinta oli kalliihko. Vuokralaisen muu suku asuivat kaupngin ns. vähemmän hienolla alueella ja tämä ilmeisesti halusi muuttaa vähän toisenlaiseen ympäristöön.

Joka perkeleen kuukausi vuokra tuli pieinä puroina. Tosin hän aina soitti ja selitti, milloin milläkin syyllä, että minkä verran nyt voi maksaa ja milloin maksaa taas minkäkin summan. Eli kuukaudessa jouduin laskemaan ja tarkistamaan tililtä kymmenen kertaa, että olikohan tämän kuukauden vuokra jo vähitellen kasassa. Ja minulla itselläni oli ko. kämpästä lainaa, joka muuten piti maksaa juurikin eräpäivänä oikea summa.

Kun taloon tuli hissiremontti ja meinasin siinä yhteydessä, eka kerran vuosiin, vuokraa nostaa, nosti asukas metelin. Hän asuu eka kerroksessa eikä ole eläissään jalallaan ko. hissiin astunut.

Sanoin sitten sille, että pitäsköhän sun ettiä joku semmoinen asunto, johon sulla on varaa. Loukaantui suurestim, olin kuulemma rasisti, asukas oli maahanmuuttaja taustainen, vaikka ikänsä suomessa asunutkin. 

Vierailija
25/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihme lähiöistä te asuntoja ostelette? Mulla on ollut 2 asuntoa vuodesta 2010, toisessa sama vuokralainen koko ajan, toisessa nyt kolmannet. Ei ongelmia vuokrien maksussa.

Mitä väliä sillä on, missä asunto sijaitsee? Tuuristahan se on kiinni. Suurin osa on hyviä, (kuten minä itse, kakkoasuntoa vuokraava työssäkäyvä), mutta aina mahtuu mätäpaiseita joukkoon. Monesti vuokralaisella voi olla työpaikka ja olla siistin oloinen, mutta vuokralaisen poismuuttaessa paljastuu kaaos. Tai sossunrahoilla elävä voi olla siisti ja hoitaa vuokransa täysin ajoissa aina, sekä tähän väliin  mahtuu kaikenlaista tai sitten asia on päinvastoin. Sulla on ollut vain tuuria. Opiskelijoitakin on monelaisia. 

Vierailija
26/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta aina ollut hyviä vuokralaisia. Vuokra tullut tismalleen ajallaan ja asunto hyvässä kunnossa heidän jäljiltään ja hyvin siivottu. Halusin teettää toisessa asunnossa remonttia asumisaikana ja puolin ja toisin joustettiin. Kaikki ajankohdat kävi heille ja minä puolestani laitoin remonttikuukaudelta vuokranalennuksen. Kerta kaikkiaan hyviä ja mukavia vuokralaisia olleet kaikki.

Mutta kyllä tämä muistuttaa siitä, mitä voi pahimmillaan olla, joten kiitos kaikille kommenteista ja varoituksista. Aina sekään ei auta, että on tarkkana vuokralaisen valinnassa, vaan yllättäviä tilanteita voi olla. Hyvä kuulla kokemuksia.

Vierailija
27/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vuokralaiset salasivat laajan vesivahingon ja koko asunto homehtui. Remontti kesti vuoden ja maksoi kymmeniä tuhansia ja he haastoivat minut oikeuteen, kun pidätin parin tonnin vuokravakuuden...

Toiseksi pahin oli, kun vuokralainen katosi ja jätti vuokrat maksamatta. Jouduin hankkimaan häädöt jne, puolen vuoden prosessi ja vuokratappiot. Vuokralainen löytyi vankilasta kun oli tehnyt vakavia rikoksia. Asuntoa oli hankala tyhjentää puhtaasti ihan romusta, kun hepulla oli veronmaksajien kustantama asianajajakin rikostensa takia ja hän vahti hänen 'omaisuuttaan' eli rikkinäisiä patjoja ja verkkareita jne kuin haukka ja kielsi hävittämästä.

Sukulaisellani oli vuokralainen, joka kidnapoasi asuntoon lapsen ja poliisin karhukoplan piti piirittää talo ja hakata ovi säpäleiksi, jotta pääsi pelastamaan lapsen.

Onko vuokra-asunnon irtisanominen kiinni vain vangin omasta viitseliäisyydestä tai muistamisesta? Asia ei ilmeisesti kuulu kenellekään muulle, muistuttaako edes asianajaja asiasta, jos vangilla ei ole asiainhoitajaa tai edunvalvojaa? Luulisi tuollaisesta tulevan ongelmia jatkuvasti. Kietääkö kuntakaan kuka on menossa vankilaan (niin pitkäksi aikaa, etteivanki voi maksaa vuokraa?)

Vierailija
28/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen oli mun sisko. Muutti poikaystävänsä kanssa isän omistamaan kolmioon. Sisustivat nätisti jne pitivät asunnon siistinä, mutta sitten sisko lipsautti ettei voi lainata yhtiä korkkareita mulle, koska vaatehuoneeseen on valunut "jostain" vettä ja kengät on pilalla. Minä sitten kävin juoruamassa isälle ja vesivahinkohan sielläkin oli, joku putki vuotanut... Ei tullut vain mieleen ilmoittaa, ottaa tavaroita pois, huolehtia kuivatuksesta!?!? Oli yläkerran syy (ja varmasti ilmoitettu heille yläkerran/huoltomiehen toimesta), mutta hei silti... Ei ongelma katoa unohtamalla!

Eli ei, mulle ei sijoitusasuntoja.

"Liian kiltit" nuoret voivat olla ongelma. Poikani muutti asuntoon, jossa asui häntä ennen nuori mukava tyttö, olin kuskina, joten olin mukana katsomassa ensi kerran kun tyttö asui vielä. Kun poika, joka myös on vähän ujo, kertoi mulle, että asunnon kylpyhuone haisee, kävin tsekkaamassa ja haisihan siellä. Poika ilmoitti ensin vuokranantajalle, joka ei uskonut koska ei edellinenkään vuokralainen ollut mitään valittanut. Vaan sattui niin, että talossa vähän aiemmin tehdyn putkiremontin vuoksi tuli takuutarkastus sattumalta noin viikko tämän jälkeen ja poika oli tarkistuslistaan merkinnyt hajun. Hajusta oli vain kosmeettinen haitta ja syy oli aika pieni, eli hajulukko oli jäänyt laittamatta kunnolla paikoilleen, jotain tällaista muistaakseni poika sitten kertoi. Eli hajun on täytynyt olla jo edellisen asukkaan aikana, mutta hän ei ole uskaltanut sanoa. Sinänsä tämä ei asuntoa pilannut ja oli vain muutaman minuutin korjaus, mutta helposti isommatkin asiat jätetään kertomatta. 

Vierailija
29/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin vesivahinko lähellä, kun niin puhtaat vuokralaiset. Suihkussa käytiin aamuin illoin, lapset leikki vesipuistoa kylpyhuoneessa, pyykkiä pestiin myös aamusta iltaan ja kuivatettiin huoneistossa. Kylpyhuone tuuletettiin huoneistoon. Tuuletuskanavat pidettiin kiinni, koska asunnossa oli kylmä kokoajan. Huoltoyhtiö huomautti asunnon kuumasta ja kosteasta ilmasta, kun kävivät katsomassa miksi maalit irtoavat katoista.

Mietitty usein kun ei ole kuivaustilaa, kannattaisiko pestä ja kuivata muualla kuin asunnossa.

Tuuletan ja käytän myös koneellista tuuletusta - parvekkeellakin kuivatan.

Melko vähän täälläpäin ollut noita kauhujuttuja, useimmat siistejä ja hiljaisia vaikka kännäisivätkin.

Vierailija
30/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä kuivaamalla ei kyllä asuntoon kovin herkästi kosteusvauriota saa. Pääsääntöisesti keskulämmitteisten kerrostaloasuntojen ilma on liiankin kuiva. 

Vierailija
31/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla roikkuu kämppä tyhjillään, en halua alkaa näkemään vaivaa idioottien takia. Asukas on laitoksessa lopun ikänsä. Suhteessa tuottoon (kaupunki kuppaisi vuokratuotot hoitomaksuina) turhaa touhua. Miksiköhän on asuntopulaa. Jos tietäisin jonkun satavarman serkuntytön, voisin sellaiselle vuokratakin.

Ihan en ymmärrä tuota, että miten kaupunki kuppasi tuotot? Sen ymmärrän, ettei huvita enää vuokrata, mulla on sama tilanne.

Mä en myöskään ymmärtänyt tätä. Siis kuka on laitoksessa? Entinen vuokralainen??

Vierailija
32/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ketjun aloittaja. Suuret kiitokset teille, vastaajat. Olenkin nykyään sanonut, että ken haluaa esim.sijoitusasunnon ja vuokrata sita, varautukoon, että luuseri-vuokralaisten vuoksi joutuu olemaan yhteydessä jopa ulosottomieheen, poliisiin. Ja tuonne ulosottoon vuokrarästien asettaminen maksaa.

Ja jos löperö vuokralainen väittää olevansa varaton, saa nuo oikeuskulut pitää kipeänänsä.

Kuvailen vielä tuota viimeistä naista, joka vuokrasi meiltä parvekkeellisen kaksion. Puhe oli, että hänellä on kaksi kissaa ja koira. Tämä oli meille ok.

Vuokra rupesi tulemaan kuitenkin sen verran pienissä erissä ja myöhässä, että koko ajan piti olla taskulaskin vieressä, että pysyi ajan tasalla. Joka kuukausi soiteltiin ja muistuteltiin.

Kerran vuokrarästien syy oli, että hän oli ostanut hevosen. No eihän sitä sitten niinkin toisarvoiseen seikkaan kun vuokraan enää rahaa riittänyt. Voi voi, tästä(kin) vuokralaisen touhuista riittäisi kirjoitettavaa.

Pankin kiinteistövälittäjä väitti nähneensä kaiken mutta tuo meidän omistamamme kämppä oli kuulemma yliveto, tuhojensa vuoksi.

Joo, siellä olis kiva kaksio parvekkeella myynnissä halvalla. Kukahan olis niin rohkea, että ostaisi...yök

Jos tämä ketju näyttää jatkuvan, kerron lisää toisistakin" vuokralaisista- in hell."

Vierailija
33/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vuokralaisista ei saa puhua? Tottakai saa. Ei yksityishenkilöä sido mikään vaitiolovelvollisuus. Itseasiassa mulle on vuokralainen kerran kiljunut, etten saa puhua hänen asioistaan hänen isälleen. Käskin näyttää lakikohdan, jossa kielletään kertomasta isälle, että jätkällä on vuokrat maksamatta. Isä ne takuutkin maksoi ja oli aina yhteydessä. Isälle laitti tekstarin, niin vuokrat tuli heti. Tietysti poikaa risoi, kun iskä haukkui poikansa pystyyn noista vuokraongelmista. Luuserijätkä, jota vanhemmat yritti tukea. Ihan fiksut vanhemmat oli näes.

Tässä  muutamia vähemmän hauskoja tapauksia vuosien saatossa. Vuokrattavia asuntoja on ollut yli 10, joten kaikkea mahtuu 20 vuoden aikaan.

- 2kk asunnossa mädäntynyt itsemurhatapaus. Säälitti toki, yksinäinen ja työtön mies. Ei ollut päihdeongelmaa.

- nainen, joka hajotti asunnon ensimmäisellä asumisviikollaan ja sen jälkeen oli 3kk kateissa. Palasi tekemään rikosilmoituksen, koska hänen tavaransa on viety. (tavarat oli varastossa) Se on jännä, että nää pummi-rikolliset on niin pirun tarkkoja aina oikeuksistaan ja heti raivona, jos jotenkin on mahdollista, että heitä on kohdeltu väärin. Tämä nainen oli myös rikollinen siis, istunut sittemmin usein vankilassa.

- nuorehko nainen, joka maksoi vuokransa tunnollisesti, mutta oli muuten aika raasu. Soitti mulle kaikista ongelmistaan. Esimerkiksi perjantaina klo 22 hysteerisenä, että on loukannut jalkansa ja verta tulee ihan hirveästi. Mä sitten kilttinä menin katsomaan, kun on ainoa asunto, joka on aika lähellä asuinpaikkaa. Pieni haava, johon laitin pienen laastarin.

- nuori äiti lapsensa kanssa, joka myi itseään asunnosta. Isännöitsijä ja naapurit valitti mulle, en oikein uskonut. Ajattelin, ettei noin kiltinnäköinen voi itseään myydä ja lieneekö vaan vaihtuvia miesystäviä. Tuttu baarimikko myöhemmin vahvisti, että on todellakin niissä bisneksissä. Ongelma oli vaan, että parhaimmillaan asiakkaita kävi 3-5 päivässä, kun lapsi oli muualla ja se häiritsi eläkeläisnaapureita.

- taitelijamies, jonka jäljiltä paljastui täydellinen tuho, Omasta mielestään vaan taiteli asuntoa. Esim. spraymaalasi seiniä, välioviin kuvia jne. Esimerkiksi vessan ovi oli sisäpuolelta sprayattu siniseksi mereksi, keittiön valkoiset kaapinovet oli täynnä kiinalaisia kiemuroita punaisella maalilla, olohuoneen yhdessä seinässä oli mustalla tehtyjä kummituksia jne. Onneksi ei sentään rikkonut rakenteita sen suuremmin paitsi pistorasiat oli maalannut kaikki eri värisiksi.

- Aiemmin hyvä vuokralainen alkoi alkoholisoitua (tai ratkesi vuosien tauon jälkeen) ja sen jälkeen kävimme oikeutta häädöstä. Vuokrat maksamatta, öriseviä rantojenmiehiä lauma oikeudessa todistamassa, että "Kake on maksanut käteen vuokrat". Haloo. Eläessäni en ole ottanut vuokraa käteen, koko äijää ennen tuota tilannetta nähnyt vuoteen. Ja Kakella oli tietysti ilmainen oikeusavustaja ja juopot sai todistuspalkkion. Minä maksoin oman asianajajani, kun vakuutuksesta huolimatta on omavastuut. Oikeudenistunto kesti 20 minuuttia ja tuomari melkein nauroi noille kaveritodistajille. Sanoin suoraan vastapuolen asianajajalle ennen oikeudenistuntoa, että "eikö sulla parempaa työtä ole kuin tommosen remmin puolustaminen". Asianajaja naureskeli ja sanoi, että voitan tietysti jutun, mutta hänelle juoksee sentään palkkio.

Pienempiä murheita on ollut esim. eläimiä kämpän täyteen haalinut. Vuokrasopimuksen mukaan eläimiä ei saanut ottaa, mutta annan kyllä luvalla rajatusti. Soitti ja kysyi, että saako ottaa asuntoon pienen koiran. Annoin luvan. Pieni koira = viisi schäferin kokoista koiraa. Mutta nää on pikkujuttuja noihin pahimpiin verrattuna.

Vastapainona täytyy sanoa, että unelmavuokralaisia on tullut monia vastaan ja suurin osa on normaaleja ihmisiä.

Anteeksi mitä?!

Suomessa on perustuslaki, minkä mukaan on olemassa yksityisyydensuoja. Ok, ehkä isälle voi asiasta puhua, kun hän takuumiehenä oli, mutta et saa levitellä yksityiselämää loukkaavia tai henkilölle haitallisia tietoja eteenpäin, olit yksityishenkilö tai et. Aina puhutaan yleisellä tasolla, ilman tunnistamisen mahdollisuutta. Helsingissa tapahtuneista asioista voi puhua paljon tarkemmin kuin jossain Juupajoella tapahtuneista jne.

Moni on asioitaan mokaillut, itsekkin nuorena bailasin ja ryyppäsin ja vetelin vuokrarahat savuna ilmaan, vuokranmaksuongelmia tuli ja kun vuokranantaja ryhtyi toimiin, olin niin katkeraa niin katkeraa ja tein myös asunnolle vahinkoa. No iso laskuhan siitä tuli ja sitä sitten lyhentelin vuosia työelämään päästyäni. Kasvoin aikuiseksi ja nyt menee paremmin kuin hyvin. Olen monesti kiittänyt vanhaa vuokranantajaa, kun olen kaupungilla nähnyt, että kuitenkin otti ja hoiti asiat rauhallisesti omalla elämänkokemuksellaan eikä lähtenyt rääkkymään pitkin kyliä.

Vierailija
34/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vuokralaiset salasivat laajan vesivahingon ja koko asunto homehtui. Remontti kesti vuoden ja maksoi kymmeniä tuhansia ja he haastoivat minut oikeuteen, kun pidätin parin tonnin vuokravakuuden...

Toiseksi pahin oli, kun vuokralainen katosi ja jätti vuokrat maksamatta. Jouduin hankkimaan häädöt jne, puolen vuoden prosessi ja vuokratappiot. Vuokralainen löytyi vankilasta kun oli tehnyt vakavia rikoksia. Asuntoa oli hankala tyhjentää puhtaasti ihan romusta, kun hepulla oli veronmaksajien kustantama asianajajakin rikostensa takia ja hän vahti hänen 'omaisuuttaan' eli rikkinäisiä patjoja ja verkkareita jne kuin haukka ja kielsi hävittämästä.

Sukulaisellani oli vuokralainen, joka kidnapoasi asuntoon lapsen ja poliisin karhukoplan piti piirittää talo ja hakata ovi säpäleiksi, jotta pääsi pelastamaan lapsen.

Saitko pitää tuon vuokravakuuden vesivahingon takia? Pystyitkö todistamaan että oli heidän aiheuttamansa? Enkä kysy ilkeyttäni, jäi vain kiinnostamaan.

Olemme kyllä vaatineet voimassa olevan kotivakutuksen aina vuokralaiselta.

Vierailija
35/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vuokrat jäivät rästiin satunnaisesti ja vuokralainen selitteli talousvaikeuksiaan. Olimme ymmärtäväisiä. Sitten isännöitsijä otti yhteyttä, että täytyisi päästä asuntoon kurkkaamaan, kun naapurit valittavat hajusta.
Vuokralainen oli hirttänyt itsensä olohuoneeseen ja ollut kuolleena jo jonkun aikaa. Selvisi myöhemmin, että takana oli kariutunut avioliitto, huoltajuuskiista ja talousongelmia. Sääliksi kävi.

Hitto tuo oli niin hirveä kokemus, että melkein lirahti täällä lukijalta pissit pöksyyn. Ihan hirveä juttu.

Ei kyllä koskaan voi tietää millaista taakkaa joku ressukka sisällään kantaa kun ei kaikilla ole onnellinen elämä.

Vierailija
36/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko pitää tuon vuokravakuuden vesivahingon takia? Pystyitkö todistamaan että oli heidän aiheuttamansa? Enkä kysy ilkeyttäni, jäi vain kiinnostamaan.

Olemme kyllä vaatineet voimassa olevan kotivakutuksen aina vuokralaiselta.

Jos vuokralainen omalla touhullaan aiheuttaa vesivahingon ja vielä pahentaa sitä salaamalla, niin kotivakuutus tuskin korvaa mitään, joten eipä tuosta vaatimuksesta tässä tapauksessa olisi ollut paljoakaan hyötyä.

Vierailija
37/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vastaavassa tilanteessa vuokrasin satavarmalle serkuntytölle yhtiövastiketta vastaan. Tämä ei kuitenkaan maistraatille kelvannut, asunnosta olisi pitänyt saada markkinavuokra (siitä huolimatta että kulujen ja verojen jälkeen jäävästä netosta 85% olisi mennyt vanhainkodille ja vanhukselle jäänyt vain hiluja). No ei siinä mitään, saatiin asunnolle helposti myyntilupa ja myynnin jälkeen sijoitettiin rahat.

Vierailija
38/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen näiden kokemusten perusteella siirtymässä osakkeisiin. Vuokraaminen on ok jos kaikki menee hyvin, mutta tällaiset keissit tuhoavat tulot ja aikaansaavat suorastaan tappiota. Osakkeet ovat jotenkin helpompia ja siistimpiä, vaikka toki epävarmuutta niidenkin tuottoon liittyy.

Ja minä olen noista muiden kokemuksista osannut jo pysyä vuokra-asunnoista loitolla. Osakkeet on hygieenisempiä ja Jenkeistä löytyy REITtejä, jotka sylkee osinkoja joka kuukausi, jos sellaista haluaa. Ennemmin sijoitan kiinteistöihin pörssin kautta kun otan riskiä suorilla asuntosijoituksilla. REITin kautta saa kätevästi myös hyvän hajautuksen. Oravaan ei toki kannata sekaantua, se on ihan Wincapitan kaltainen kusetus, vaikka pörssissä onkin.

Vierailija
39/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa voisi kysyä, että uskaltaisinko kysyä naapuria meidän asuntoon? Heillä asuu viisihenkinen perhe kaksiossa ja olleet siinä monta vuotta, lapset ovat syntyneet siihen. Tiedän, että on vuokralla, koska tiedän suurin piirtein asunnon omistajan. Uskon, että on siisti perhe, mitä ovelta olen joskus nähnyt. Meillä on tyhjenemässä asunto, jota ei vielä kuitenkaan aiota myydä, mutta pelottaa vuokrata. Luultavasti emme palaa siihen, mutta varalta haluamme vielä pitää. 

Vierailija
40/77 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikesta kannata välittää.

Luulenpa, että varmaan itsekin välittäisit siinä vaiheessa, kun asuntosi olisi paskottu aivan järkyttävään kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan