Miten ajattelette maailmankaikkeuden?
Universumeita on löydetty jo lukematon määrä. Omassa aurinkokunnassamme on yli 200 miljardia tähteä eli aurinkoa. Ajatuksia.
Kommentit (38)
Yritän ajatella ääretöntä avaruutta mutta aivot menee solmuun eikä suostu yhteistyöhön.
Maailmankaikkeus mahtuu pään sisälle.
En ajattele. Siellä se on ihan ilman ajatteluakin, eikä se häiritse minua, enkä minä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus mahtuu pään sisälle.
Näin minäkin ajattelen. Jokaisessa meistä on soluja sen g alaksin verran, jokainen on isompi jollekin, yksi ihminen jollekin bakteerille...
Hyvä ap, multiuniversumi on vain teoria. Muista universumeista ollaan saatu epäsuoria viitteitä, mutta niitä ei ole pystytty todentamaan. Aurinkokunnassamme on yli 200 miljoonaa aurinkoa??? Siis mitä???
Ei me mammat pelkkää seiskaa sentään lueta, jos aloituksen tarkoitus oli olla testi?
Maapallolta on löydetty jo 200 miljoonaa Päivi Räsästä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, multiuniversumi on vain teoria. Muista universumeista ollaan saatu epäsuoria viitteitä, mutta niitä ei ole pystytty todentamaan. Aurinkokunnassamme on yli 200 miljoonaa aurinkoa??? Siis mitä???
Miljardeja tähtiä. Aurinko on tämän oman tähtemme nimi, mutta samanlaisia on siis todellakin miljardeja. Itsekin näet pimeällä taivaalla niitä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Maapallolta on löydetty jo 200 miljoonaa Päivi Räsästä.
Kirkko oli lähes oikeassa väittäessään maapallon olevan kaikkeuden keskus.
Oikeasti jokainen meistä yksilönä on "näkemänsä" maailmankaikkeuden keskipisteessä.
Oliko muuten pimeä aine ja -energia mukana Einsteinin suhteellisuusteoriassa?
Vierailija kirjoitti:
Universumeita on löydetty jo lukematon määrä. Omassa aurinkokunnassamme on yli 200 miljardia tähteä eli aurinkoa. Ajatuksia.
Mitäs höpiset? Multiversumi (ajatus että maailmankaikkeuksia olisi enemmän kuin tämä yksi) on teoria. Mitään todisteita ei ole, ja se on enemmänkin scifi-kirjailijoiden juttu koko teoria kuin fyysikoiden. Tuskinpa pitää paikkaansa.
Jännä et tällaisellakin aiheella voi trollata.
Vierailija kirjoitti:
Universumeita on toistaiseksi "löydetty" vain YKSI.
Aurinkokunnassamme on vain YKSI tähti eli Aurinko.
Tarkoittanet galakseja on lukematon määrä?
No tässä keskiössä olen Minä. Ympäröivän maailman tehtävä on suoda nautintoja minulle, ihmisten palveluksia. Hyvä myös jos osaavat tulkita minua, ettei minun tarvitse olla arvaamaton. Vaikka toisaalta nautin siitäkin.
Jossain on kuulemma muitakin planeettoja ja tässä minun jalkojeni allakin on kuulemma jonkinlainen tanner. Jossain kaukana on Intia ja Afrikka, ehkä koillisessa, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat voisivat perehtyä siihen, mitä aurinkokunta tarkoittaa. Se tarkoittaa yhtä tähteä, ei miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljardeja tähtiä. Aurinko on tämän oman tähtemme nimi, mutta samanlaisia on siis todellakin miljardeja. Itsekin näet pimeällä taivaalla niitä paljon.
Edelleenkään aurinkokunnassamme ei ole 200 miljardia tähteä niinkuin ap väitti. Hyvä että itse kuitenkin ymmärsit korjata ap:n virheen. Ap taitaa trollata tai sitten pitää meitä mammoja tosi tyhminä.
Vierailija kirjoitti:
Tähtitiede ei taida olla vahvin alasi? Vai on universumeita löydetty lukematon määrä ja aurinkokunnassamme on 200 miljardia tähteä. Einstein taitaa kääntyä nyt haudassaan.;)
Maailmankaikkeus loppuu tiiliseinään.