Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen voi kuvitella että toinen ei pidä yhteyttä koska kateellinen?

Vierailija
27.08.2016 |

Nyt menee totaalisesti hermot. Kuulin että yksi kaverini oli sanonut toiselle että minä en pidä yhteyttä koska olen kateellinen hänelle. Olin ihan että WTF?!? 😱 Tiedän että narsismi on nykyajan trendi-ilmiö mutta eikö tuo nyt ole aika narsistinen ajatus?!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos oletkin kateellinen?

Vierailija
2/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea syy, miksi et pidä yhteyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ottaa yhteyttä siihen ja sanoa ettet pidä yhteyttä koska se on rasittava tyyppi, eikä syynä siis ole kateus.

Vierailija
4/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeni on todella kiireistä enkä ole ehtinyt pitää yhteyttä oikein kehenkään. Lähinnä viestejä ollaan laiteltu. Tämä kateusasia tuli aivan puun takaa. En todellakaan ole hänelle kateellinen. Aivan järjetön ajatus.

-ap

Vierailija
5/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs outoa tuossa on? Minä ainakin kadehdin muutamia ihmisiä niin syvästi, että en ota heihin yhteyttä vaan pikemminkin välttelen. Se ei ole heidän vika, mutta heidän kohtaaminen saa minut tuntemaan pahaa oloa, joten miksi kiusaisin itseäni? Vaikka olen kateellinen niin voin sentään myöntää asian itselleni rehellisesti ja yrittää selvittää omia tunteitani. Ehkä sitten joskus voin suhtautua heihin neutraalimmin, jopa iloita heidän menestyksestään, mutta vielä en pysty.

Vierailija
6/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Mitäs outoa tuossa on? Minä ainakin kadehdin muutamia ihmisiä niin syvästi, että en ota heihin yhteyttä vaan pikemminkin välttelen. Se ei ole heidän vika, mutta heidän kohtaaminen saa minut tuntemaan pahaa oloa, joten miksi kiusaisin itseäni? Vaikka olen kateellinen niin voin sentään myöntää asian itselleni rehellisesti ja yrittää selvittää omia tunteitani. Ehkä sitten joskus voin suhtautua heihin neutraalimmin, jopa iloita heidän menestyksestään, mutta vielä en pysty.

No varmasti tämäkin ihan inhimillistä mutta kun tässä tapauksessa ei ole ollenkaan kyse tästä. En käsitä miten hän voi kuvitella minun olevan kateellinen. Ei ole mitään syytä. Ei yhtään mitään. Siksi olenkin niin ymmälläni.

Vierailija
7/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ainakaan tarvitse pitää yhteyttä häneen. Jätä hänet kylpemään luuloissaan ja elä elämääsi hyvillä mielin :)

Vierailija
8/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen joka itse katkerana kadehtii muita ja välttelee näiden seuraa. 

Vierailija
9/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkeni on todella kiireistä enkä ole ehtinyt pitää yhteyttä oikein kehenkään. Lähinnä viestejä ollaan laiteltu. Tämä kateusasia tuli aivan puun takaa. En todellakaan ole hänelle kateellinen. Aivan järjetön ajatus.

-ap

Se ei ole ollenkaan järjetön ajatus.

Ihmiset eivät aina edes huomaa olevansa kateellisia vaan peittävät jonkin käytöksensä hyvän tarkoituksen taakse.

Eihän me täällä voida tietää oletko kateellinen vai jotain muuta mutta etkö voi ystävällesi kertoa kiireistäsi ja tämän hetkisestä tilan tarpeestasi.

Miksi hän joutuu keksimään teorioita omasta päästään?

Vierailija
10/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

No varmasti tämäkin ihan inhimillistä mutta kun tässä tapauksessa ei ole ollenkaan kyse tästä. En käsitä miten hän voi kuvitella minun olevan kateellinen. Ei ole mitään syytä. Ei yhtään mitään. Siksi olenkin niin ymmälläni.

No näinhän siinä tietenkin käy.

Hän on ollut varmaan jo pitkään ymmällään ja siitä nyt seuraa se että sinä joudut olemaan ymmälläsi.

Kyllähän se ilman muuta mietityttää jos toinen vähentää yhteyden pitoa ilman selitystä , se loukkaakin.

Vierailija
11/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kaveris siellä itsekseen on sulle ilmeisesti vähän *ittuuntunut ja ajattelee syyn olevan jotain muuta kuin mitä sanot syyksi. Se on pienessä päässään keksinyt syyksi kateuden, koska se on hänelle tuttu asia jotenkin. Ehkä kateellinen jopa sinulle sinun kiireisestä elämästäsi?

Vierailija
12/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ystävässäsi ei ole mielestäsi mitään kateutta yleisesti herättävää piirrettä, niin onko hän jotenkin epäonnistunut ja muutenkin kaikessa vain tavis.

Vierailija
13/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kyllä tietää kiireeni ja sen että perhe tulee ensimmäisenä mitä lyhyeen vapaa-aikaan tulee. En ole ehtinyt pitää juuri muihinkaan yhteyttä eikä kukaan muu sitä ihmettele eikä keksi tälläistä. Olen kyllä vähän loukkaantunutkin tuosta. Olen monesti valitellut kiireettä ja toivonut että voitaisiin nähdä ym ym.

Vierailija
14/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kyllä tietää kiireeni ja sen että perhe tulee ensimmäisenä mitä lyhyeen vapaa-aikaan tulee. En ole ehtinyt pitää juuri muihinkaan yhteyttä eikä kukaan muu sitä ihmettele eikä keksi tälläistä. Olen kyllä vähän loukkaantunutkin tuosta. Olen monesti valitellut kiireettä ja toivonut että voitaisiin nähdä ym ym.

Kuinka monta kertaa olenkaan kuullut ja yllättäen AV:lta lukenut, että nuo on juuri ne sanat millä kavereita pikkuhiljaa työnnetään pois omasta elämästä. Katsopa peiliin ja juttele kaverisi kanssa äläkä täällä.

Vierailija
15/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olenkaan kuullut ja yllättäen AV:lta lukenut, että nuo on juuri ne sanat millä kavereita pikkuhiljaa työnnetään pois omasta elämästä. Katsopa peiliin ja juttele kaverisi kanssa äläkä täällä.

Ihan höpö höpöä. En todellakaan ole työntämässä kaveriani pois elämästäni. Ollaan tunnettu jo 20vuotta joten jotenkin oletan että ihmiset pysyy elämässä vaikkei aina ehditäkään nähdä. Mutta siinä olet oikeassa että kaverin kanssa tästä on keskusteltava.

-ap

Vierailija
16/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskorttia on niin helppo vilauttaa. Se myös antaa kortin vilauttajalle paremmuuden tunteen.

On miellyttävämpi olettaa olevansa kadehdinnan kohde kuin vaikkapa rasittava tai tylsä.

Vierailija
17/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä oletat. Mitä ystäväsi olettaa?

Vierailija
18/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeydestä sanotaan, että se on kateutta. Niinkuin monesti onkin. En kuitenkaan ennen ole kuullut, että puheluihin vastaamattomuuskin olisi. Kaverisi varmaan ottaa yhteydenpitonne loppumisen raskaammin kuin sinä.

Vierailija
19/19 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kannattaa aina selvittää kohteen itsensä kanssa. Tuokin kateuskommentti on saattanut jo matkalla muuttua alkuperäisestä. Tässä ajassa ja samalla vaivalla olisit jo laittanut viestiä kaverille, jotain muutakin kuin "mulla on kiire". Olisit vaikka kysynyt mitä sille itselleen kuuluu ja siinä soritellut, että viestiminenkin jää nykyään niin lyhyeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme