Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turkish Airways kuudetta kertaa Euroopan paras lentoyhtiö", kokemuksia?

Vierailija
26.08.2016 |

Joskus aikoinaan kuulin jotain negatiivista juttua ko. yhtiöstä, enkä oikein vieläkään ota varteenotettavana lentoyhtiönä kun valitsen lentoja. Mutta ehkä pitäisi, olisi usein tosi edullisia lentoja pitkille matkoille joita joudun lentelemään. Onko teillä hyviä tai huonoja kokemuksia Turkish:ista?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toimii, kaikki hyvin.

Helsinki Istanbul lento oli myöhässä, jatkoyhteys menetetty, lentoyhtiö ehdotti soitan matkatoimistoon ja he hoitavat asian.

Olen itse töissä matkatoimistossa, olin itse tehnyt varaukset ja tiesin ja tiedän mikä on lentoyhtiön vastuu. Muutama tunti meni ennen kuin varaus oli hoidettu.

Ala-arvoisesti hoidettiin.

Vierailija
22/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mittapuulla Turkish on EUROOPPALAINEN lentoyhtiö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ammattitaidottomien lentäjien kyytiin lähtisi, vaikka kuinka ilmaiseksi liput saisi.

Lisäksi taitaa olla Turkin valtionyhtiö, joten diktatuurinkin boikotoiminen liittyy asiaan.

Linkkiä ammattitaidottomuuteen? Mihin tuo väite perustuu. 

Jollain v-tun turkkilaisella karvakädellä on lentolupakirja, mulla ei.

No esim. Emiratesilla on täydellinen safety record, vaikka pilotit onkin "jotain ählämiä". Kukaan ei ole ikinä kuollut Emiratesin lennoilla. Samaa ei voi sanoa jenkkiläisistä lentoyhtiöistä.

Vierailija
24/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää hyvää sanottavaa. Tilava kone, kaikille viihdekeskus käytössä, palvelu hyvää, ruoka ja kaikki juomat ilmaisia.

Vierailija
25/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää hyvää sanottavaa. Tilava kone, kaikille viihdekeskus käytössä, palvelu hyvää, ruoka ja kaikki juomat ilmaisia.

Turkish Airlinseilla on kyllä samoja Boeingin ja Airbusin kapea- ja laajarunkokoneita samoilla konfugiraatioilla kuin lentoyhtiöillä, joten eivät ne sen tilavampia ole kuin muilla lentoyhtiöillä. Tosin uusimmat airbusit (A380, A350) ovat hiukan tilavampia kuin vahemmat Airbusit ja kaikki Boeingit.

Vierailija
26/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.rantapallo.fi/lennot/maailman-turvallisimmat-lentoyhtiot/

"Peränpitäjiä tilastossa ovat Turkish Airlines, Indian Airlines ja Aeromexico."

Vierailija
27/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ammattitaidottomien lentäjien kyytiin lähtisi, vaikka kuinka ilmaiseksi liput saisi.

Lisäksi taitaa olla Turkin valtionyhtiö, joten diktatuurinkin boikotoiminen liittyy asiaan.

No esim. Emiratesilla on täydellinen safety record, vaikka pilotit onkin "jotain ählämiä". Kukaan ei ole ikinä kuollut Emiratesin lennoilla. Samaa ei voi sanoa jenkkiläisistä lentoyhtiöistä.

Myös Etihadilla - toisella "ählämälentoyhtiöllä" - on täydellinen safety record.

Vierailija
28/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat reissaa tuolla säännöllisesti Turkkiin (loma-asunto) ja he tykkäävät. Kuulemma hyvät ruuat ja palvelu.

Vierailija
29/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Etihadilla - toisella "ählämälentoyhtiöllä" - on täydellinen safety record.

Rasmuslaisetko siellä on taas vauhdissa? Olkoon vaikka inuiittien lentoyhtiö, sillä ei ole merkitystä.

Lentoyhtiö on onnettomuustilastojen valossa paskimpien joukossa.

Mutta palstamammalle tärkeämpää on ilmainen viina.

Vierailija
30/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uskollisesti alapeukuttaa kaikki kysymyksetkin. :D Vissiin vähän ahdistaa tää lentoyhtiö. 

Vierailija
31/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki-Istanbul-Helsinki. Ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina ruoan suhteen (lämmin maistuva ateria, ilmaset viinit, raki). Kone oli airbus, samanlainen kuin kaikilla muillakin yhtiöillä. Lennot menivät hyvin, lentohenkilökunta ei tosin panostanut turvallisuusinfoon samalla innolla kuin kotimainen yhtiö. Vieressäni istunut lentoemäntä suurin piirten viilasi kynsiään nousun aikana. Raki hälvensi lentoa tehokkaasti ja mukavasti.

Vierailija
32/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku uskollisesti alapeukuttaa kaikki kysymyksetkin. :D Vissiin vähän ahdistaa tää lentoyhtiö. 

No eiku kadettaa, kun joku on päässyt lentämään. Ihme pröystäilyä semmonen! Suomessa on kaikki, mitä tarvitaan! Nih!!

Vierailija
33/77 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamma tilaa vaatteensa Kiinasta ja lentelee ilmaisen viinan takia maailman turvattomimpiin kuuluvalla lentoyhtiöllä. Mikäs siinä.

Vierailija
34/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla https://search.jetradar.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.

Vierailija
35/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma tilaa vaatteensa Kiinasta ja lentelee ilmaisen viinan takia maailman turvattomimpiin kuuluvalla lentoyhtiöllä. Mikäs siinä.

Maailman turvattomimmassakin lentoyhtiössä todennäköisyys joutua onnettomuuteen on edelleen huomattavasti pienempi kuin kuolla liikenteessä. En nyt yöuniani menettäisi Turkishin lennon vuoksi.

Vierailija
36/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman turvattomimmassakin lentoyhtiössä todennäköisyys joutua onnettomuuteen on edelleen huomattavasti pienempi kuin kuolla liikenteessä. En nyt yöuniani menettäisi Turkishin lennon vuoksi.

Perustuuko tämä matkustettuihin kilometreihin?

Kannattaa muistaa, että lentokoneen matkanopeus on 750-850 km/h ja auton 80-120 km/h. Kummalle liikennevälineelle tulee kilometrejä nopeammin?

Vierailija
37/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tämä matkustettuihin kilometreihin?

Kannattaa muistaa, että lentokoneen matkanopeus on 750-850 km/h ja auton 80-120 km/h. Kummalle liikennevälineelle tulee kilometrejä nopeammin?

Monellakin eri mittarilla, mainitsemasi lisäksi esimerkiksi todennäköisyys kuolla onnettomuudessa on autoliikenteessä moninkertainen lentämiseen verrattuna. Jos katsotaan kuolemantapauksien lisäksi myös loukkaantumisia lentäminen voittaa vielä paljon kirkkaammin.

Vierailija
38/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun toimii, kaikki hyvin.

Helsinki Istanbul lento oli myöhässä, jatkoyhteys menetetty, lentoyhtiö ehdotti soitan matkatoimistoon ja he hoitavat asian.

Olen itse töissä matkatoimistossa, olin itse tehnyt varaukset ja tiesin ja tiedän mikä on lentoyhtiön vastuu. Muutama tunti meni ennen kuin varaus oli hoidettu.

Ala-arvoisesti hoidettiin.

Mulla taas toimi hyvin, olin menossa Istanbulin kautta Kyprokselle ja jatkoyhteys ei odottanut vähän myöhässä olevaa Hgin lentoa. Turkish Airlines majoitti Istanbuliin keskustaan yhdeksi yöksi ja päiväksi ja jatkolento seuraavana iltana. Kaikki toimi, kuljetukset, ruoka ja majoitus. Ehtipä katsella päivässä Istanbulin päänähtåvyydet. Lennoilla tosiaan erinomaisen hyvä palvelu.

Vierailija
39/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kokemus itsellä, vaikka karsastin alussa sen valitsemista. Aikataulut pitivät, palvelu pelasi ja ruoka oli lentokoneruoaksi varsin ok. Myös kosketusnäyttö ja leffavalikoima oli tosi hyvä.

Vierailija
40/77 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä kokemus itsellä, vaikka karsastin alussa sen valitsemista. Aikataulut pitivät, palvelu pelasi ja ruoka oli lentokoneruoaksi varsin ok. Myös kosketusnäyttö ja leffavalikoima oli tosi hyvä.

ainut miinus välilasku Istanbulissa, kenttä oli likainen ja epäviihtyisä.