Paljonko sinulla oli opintolainaa kun valmistuit?
Mikä koulutus?
Kommentit (37)
Ei yhtään.
Jyväskylän yliopisto, kauppatieteet.
Kituutettiin, mutta lainaa en nostanut. Opiskelin keskellä 1990-luvun lamaa, opintotukea leikattiin. Kesät tein töitä ja osa-aikaisesti myös lukukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
0 e
Tämä. Kesäisin sain onneksi töitä ja vanhemmat auttoivat vähintään kerran vuodessa, kun oli tarvetta. Viimeiset pari vuotta sai jo tehdä töitä opintojen aikana omalta alalta.
0 markkaa, siihen aikaan vanhemmat rahoitti opiskelun, elettiin myös toisin kuin nyt räkälöissä ei notkuttu joka ilta ja viikonloppu.
noin 10 000 euroa. Valmistuin 2003 luokanopettajaksi. Vietin iloista opiskelijaelämää, opiskelin ja tein siinä ohessa jonkin verran töitä. Lainat olen maksanut pois. Vanhemmat eivät tukeneet opintoja millään tavoin, joten omillani olin.
0€ ja Ktm. Valmistuin 2006. Vanhemmat auttoi vähän opiskelujen aikana mutta suurin osa rahoista tuli töistä lukuvuosien ajalta ja kesätöistä. Olin myös tooooooodella pihi ja katsoin ja laskin tarkkaan mihin rahaa käytin. Silti sitä riitti vaatteisiin ja matkoihin mutta vaikka kävin paljon ulkona en käyttänyt siihen paljoa rahaa. Oli ihan opettavaista aikaa rahankäytön suhteen:)
0e, merkonomiksi valmistuin ja asuin 2v opiskelusta omillani. Välillä kävin vanhemmilla syömässä mutta raha ei liikkunut. Elin tt- & opintotuella.
Li Anderssonilla on Me Naisten mukaan vielä 6000 euroa opintolainaa jäljellä.
12000€ vuonna 2001 kun valmistuin. DI. Makselin muutamassa vuodessa pois.
5500. Olin ottanut toiseen tutkintoon, mutta tuo jäljellä, kun valmistuin FM:ksi Helsingistä.
En valmistunut kun sairastuin kesken opintojen. Opintolainaa korkoineen oli n. 16000 euroa.
Sain opintolainan korkoineen anteeksi.
Olen valmistunut jo 4 kertaa (opisto, AMK, YAMK ja LuK) ja 5. on vielä edessä (FM).
0 e on opintolainaa ja kaikki opintotukikuukaudet käyttämättä.
Noin 20 000 e. Maisteri. Vanhemmat eivät auttaneet kertaakaan. Ei onneksi ollut vaikeuksia maksaa takaisin.
Noin 3000€, josta vielä 2000€ maksamatta neljä vuotta valmistumisen jälkeen.
0 e