Oudoimmat mielitekosi raskaana?
Tilasin justiinsa jauheliha-ananas-herkkusieni-paprika-salami -pizzan kun alkoi tehdä mieli :D mitä omituista itse söitte tai halusitte syödä raskaana?
Kommentit (23)
En oo ollu koskaan raskaana, mutta e-pillerit sai mut himoitsemaan kaikkea makeaa aivan kamalasti. Onneksi lopetin!
Omituiset pizzayhdistelmät olivat kanssa itselleni tuttuja. Laskiaispullat oli toinen, tein aina itse ja söin vaikka vuodenaika oli täysin väärä
Juustonaksut, pussi päivässä. Onneksi olin vain kerran raskaana. En edes tiedä, mikä juustonaksujen nimi on oikeasti, en ole syönyt ainakaan 10 vuoteen.
Mä viipaloin juustoa lautaselle ja sulatin mikrossa ja söin. nyt ei tulis mieleenkään :D
Kokonaiset maustepippurit sellaisenaan, söin kourakaupalla. Varsiselleri ja erityisesti ihan ne sisimmät varret ja lehdet. Vihreät oliivit. Tuoretta persiljaa meni ihan punttikaupalla.
Varsiselleri ja persilja palaavat edelleen himotuimmat -listalle, jos hemoglobiini laskee ilman raskauttakin.
Jääpalat. Vedessä piti olla niitä paljon ja söin niitä paljaaltaankin.
Saippuavaahto. Kuola oikein valui. En kuitenkaan maistanut, mutta lähellä se oli. :D
5lasta kirjoitti:
Kokonaiset maustepippurit sellaisenaan, söin kourakaupalla. Varsiselleri ja erityisesti ihan ne sisimmät varret ja lehdet. Vihreät oliivit. Tuoretta persiljaa meni ihan punttikaupalla.
Varsiselleri ja persilja palaavat edelleen himotuimmat -listalle, jos hemoglobiini laskee ilman raskauttakin.
Persilja runsaasti käytettynä voi aiheuttaa keskenmenon.
Vierailija kirjoitti:
Saippuavaahto. Kuola oikein valui. En kuitenkaan maistanut, mutta lähellä se oli. :D
Oi. Vaahtoava pesusieni. :p
Kaverini äiti kertoi himonneensa muurauslaastia raskaana ollessaan (heillä oli remppa meneillään). Kuulemma mietti monta kertaa päivässä, että kun se tuoksuu niin hyvältä, sen on pakko olla hyvää.
Raskauden jälkeen moista mielitekoa ei esiintynyt ikinä :D
Kastikkeet, aina piti olla ruokana joko jotain lihaa ja kastiketta tai salaattia ja salaatinlastiketta, ja sitä soossia ei sitten säästelty, nyt ajatuskin kuvottaa :D tai siis kyllä edelleenkin voin niitä sopivasti syödä, mutta en niin että koko ruoka uisi siinä soossissa xD
Keitetyt kananmunat, appelsiinit, paahtoleivän päälle ketsuppia, juustoa, pizzamaustetta ja uuniin. Pantterikarkit. Nykyään niitä ei saa raskaana syödä.
Saarioisten jauhelihaperunasoselaatikko. Olen syönyt sitä viimeksi ihan pienenä, mutta nyt sitä on saatava melkeinpä päivittäin.
Toinen mitä tekee mieli koko ajan on skonssit. Niitä olen maistanut kerran elämässäni enkä muista enää edes miltä maistuvat. Pakkohan niitä on nyt sitten tehdä viikonloppuna.
Mulla ei ollut mitään outoja mielitekoja, jollei outona pidetä sitä, että himoitsin terveellistä ruokaa. Erityisesti muistan himoinneeni näkkileipää, raejuustoa ja hedelmiä. Kun taas esim. alkoholi ja rasvaiset ruuat yököttivät. Voi miksei se moodi jäänyt päälle loppuiäkseni, kyllä oisin eri sutjakka.
Olen oikeasti hyvin kaikkiruokainen ja syön mitä vain heinäsirkoista sammakonreisiin ja mädätettyyn kalaan. Raskaana en voinut sietää edes mausteiden tuoksua ja halusin syödä vain suomalaisia perinneruokia lihapullista makaroonilaatikkoon, eli todella poiketen normaalista ruokavaliostani.
Suuria himoja ei ollut, mutta kaipasin raikasta ja kirpeää, esim. happamia vihreitä omenoita ja rypäleitä. Söin viinirypäleitä pari rasiaa viikossa ja vasta juuri raskauden jälkeen kuulin, että rypäleissä on kaikista eniten torjunta-ainejäämiä, eli eivät todellakaan ole hyvästä.
Nielin ensimmäisen ja ainoan kerran elämässäni.