Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bio luvil

Vierailija
26.08.2016 |

Tyttären syntymän jälkeen vaihdoin hajusteettomiin pesuaineisiin ja niitä käyttäny jo monta vuotta.Nyt ostin erehdyksessä tavallista Bio luvilin pesunestettä (sellasta liilaa) ja voi yök minkä hajuiset vaatteet (nimenomaan haju,ei tuoksu).Nyt ymmärrän ehkä vähän paremmin niitä jotka noista voimakkaista "tuoksuista" aina valittaa.Olen ennen pitäny heitä vähän turhan herkkinä =)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineisiin alettiin tuottamaan teollisia entsyymeitä siksi, että lämpötiloja voidaan laskea ja toisaalta fosfaattikuormaa vähentää. Tämä on johtanut kuitenkin uusiin ja vaikeampiin ongelmiin, koska matalissa lämpötiloissa mikrobit lisääntyvät ja näin ollen pesukoneista on tullut mikrobikasvattamoita. Kannattaa muistaa ajaa se 90 asteen ohjelma, mielellään sitruunahapon tai etikan kanssa läpi vähintään kerran kuukaudessa ja lajitella ne ulostebakteereita sisältävät kalsarit pois muista vaatteista.

Vierailija
22/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän pyykinpesunesteiden tuoksusta, sama homma huuhteluaineiden kanssa.

Makuja on monia, minua se tuoksu ei häiritse - päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vaihdoin neljä vuotta sitten hajusteettomaan aineeseen..kerran lainasin kaverille mekkoa ja kun tuli pestynä takaisin niin voi apua sitä hajua..sama ilmiö on jos ostaa lapselle esim facekirppikseltä vaatteita..eikä meinaa lähteä se haju pois :(

Hassua että ennen sitä ei huomannut kun itsekin käytti omoa yms.

Vierailija
24/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni häiritsevät vastaantulijoidenkin pesuaineet.

Joskus ei vain voi hengittää kun joku kävelee edellä.

Minulle tulee samanlaisia tuntemuksia valkosipulia syöneistä, ja tietysti tupakoitsijoista. Aivan tolkuttoman hirveä lemu niistä leviää, yäk.

Vierailija
25/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineisiin alettiin tuottamaan teollisia entsyymeitä siksi, että lämpötiloja voidaan laskea ja toisaalta fosfaattikuormaa vähentää. Tämä on johtanut kuitenkin uusiin ja vaikeampiin ongelmiin, koska matalissa lämpötiloissa mikrobit lisääntyvät ja näin ollen pesukoneista on tullut mikrobikasvattamoita. Kannattaa muistaa ajaa se 90 asteen ohjelma, mielellään sitruunahapon tai etikan kanssa läpi vähintään kerran kuukaudessa ja lajitella ne ulostebakteereita sisältävät kalsarit pois muista vaatteista.

Uudemmat pesukoneet ovat kuulemma aivan toivottomia vaatteiden puhtaaksi pesemisessä. Täytyy vain toivoa peukut pystyssä, että oma kymmenen vuotta vanha Whirlpool pysyy yhteistyöhalukkaana pitkään, koska minulla ei ole aavistustakaan, mistä tuon jälkeen enää kunnollisen, pyykin puhtaaksi pesevän koneen enää saa. Pesukonevalmistajat säästävät luontoa niin julmalla vimmalla, että kaikista vaatteista tulee pian kertakäyttöisiä.

Vierailija
26/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä saa?

Vierailija
27/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän ammattipesuloihin tarkoitettua fosfaatillista ja hajutonta pesujauhetta.

Ei haise oikeastaan miltään ja koska siinä ei ole zeoliittia, pysyy konekin kunnossa.

Paketti tosin on aika valtava.

Mistä tätä sais?

Vierailija
28/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ne käryt on aivan järkkyjä. Saan pahoinvointia ja migreeniä pesu- ja huuhteluaineen hajuista. En tajua, onko heidän hajuaistinsa aivan turta, jotka ko. tuotteita käyttävät vai mikä on. 

Tai sitten sinä olet yliherkkä. Minulla on migreeni, mutta pesuaineesta se ei johdu. KÄytän myös hajuvesiä, joita sinä et ilmeisesti käytä. Ei ne pyykit kovin kauaa koneesta oton jälkeen millekään haise, henkarilta kun ottaa viikon kuluttua paidan niin täysin hajuton. Ei sitä kuulu lotrata sinne koneeseen vaan alle puolikas pesupallo nestemäistä riittää isoon koneeseen.

Hahaa, hajuvesi ei haise edes puoliksi niin voimakkaalle tai pahalle kuin pyykinpesuaineet. Toivottavasti sustakin tulee hajusteille allerginen tai kemikaaliyliherkkä, saat astmakohtuksen ja migreenin yhtäaikaa ja sitten joku sullekin vain päin naamaa vittuilee ja lisää vielä tautaia lorauttamalla vähän vielä "tuoksuja" ylleen, vähäh välittämättä sun voinnista. 

Jotenkin vaan ihmetyttää miten meillä on täällä suomessa niin paljon yliherkkyyttä joka asialle... =D Ja kyllä mun hajuvesi tuoksuu kauan, mutta pyykinpesuaine ei enää kun otan vaatteen kaapista päälleni.

Meillä on täällä edelleen lähinnä metsästäjä/keräilijän geenejä ja aistiherkkyys on tuohon liittyvää. Maanviljelysgeeneillä ei aistiherkkyyttä tarvita läheskään yhtä paljon.

Luin kerran amerikkalaista jäätelöteollisuuden oppikirjaa ja siinä sanottiin, että täällä pidetään miedoista mauista ja ettei tänne edes kannata yrittää markkinoida vahvoja makuja. Amerikkalainen hammastahnakin maistuu ihan hirvittävälle, eikä sitä voi käyttää kuin silloin kun ei ole muuta vaihtoehtoa.

Mitenkähän ne minun geenini, ne kun ovat kalatalousperäisiä...? Joka tapauksessa kestän hyvin erilaisia tuoksuja, itse asiassa rakastan niitä. Eikä allergian tippaakaan. :)

Vierailija
29/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vaihdoin neljä vuotta sitten hajusteettomaan aineeseen..kerran lainasin kaverille mekkoa ja kun tuli pestynä takaisin niin voi apua sitä hajua..sama ilmiö on jos ostaa lapselle esim facekirppikseltä vaatteita..eikä meinaa lähteä se haju pois :(

Hassua että ennen sitä ei huomannut kun itsekin käytti omoa yms.

Jep, sain kaverilta paidan. Pesin sen kahteen kertaan, ensin hajuttomalla pesuaineella ja sen jälkeen pelkällä vedellä ja edelleen huuhteluaineen haju tuntui vahvana, lisäksi samassa pesussa olleisiin vaatteisiin tarttui haju tuosta paidasta. Aika hurjia tököttejä, ja jotkut käyttävät niitä jopa lastensa vaatteisiin.

Vierailija
30/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän ammattipesuloihin tarkoitettua fosfaatillista ja hajutonta pesujauhetta.

Ei haise oikeastaan miltään ja koska siinä ei ole zeoliittia, pysyy konekin kunnossa.

Mistä tätä sais?

En tiedä muita paikkoja kuin Keskisen Vesan sedän firma, eli Mikko Keskinen siinä Vesan hehtaarihallin vieressä. Mutta kai sitä on muuallakin.

Vierailija
31/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joillakin ihmisillä on niin vahvan hajuista pesujauhetta, että se aiheuttaa kirvelyä silmissäni ja se aine myös maistuu ilmassa. Ihan järkyttävää.

Vierailija
32/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tätä sais?

En tiedä muita paikkoja kuin Keskisen Vesan sedän firma, eli Mikko Keskinen siinä Vesan hehtaarihallin vieressä. Mutta kai sitä on muuallakin.

Siivousliikkeistä noin yleensä.

Vierailija
33/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se haju kyllä tuuleentuu pois. Käytätköhän liikaa ainetta? Itseä inhottaa ainoastaa se, että kone saveentuu.

Tarkoitatko että kertyy zeoliittiä? Miksi käytät sellaisia pesuaineita, missä sitä on?

Vierailija
34/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta pyykin kuuluukin hieman tuoksua pesuaineelle. En pidä sitä pahana hajuna ollenkaan. Makuja on monia.

Juuri näin, makuja on monia. Minä pidin ennen siitä, että pyykit tuoksui pesuaineelle. Nykyään käytän ecoveria, joten ei tuoksu samalla, enkä enää pidä vahvasti haisevasta pyykistä kun olen jo tottunut hajusteettomaan.

Vierailija
35/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudemmat pesukoneet ovat kuulemma aivan toivottomia vaatteiden puhtaaksi pesemisessä. Täytyy vain toivoa peukut pystyssä, että oma kymmenen vuotta vanha Whirlpool pysyy yhteistyöhalukkaana pitkään, koska minulla ei ole aavistustakaan, mistä tuon jälkeen enää kunnollisen, pyykin puhtaaksi pesevän koneen enää saa. Pesukonevalmistajat säästävät luontoa niin julmalla vimmalla, että kaikista vaatteista tulee pian kertakäyttöisiä.

Toinen syy on se, että nykytekstiilit eivät kestä lämpimää pesua. Esimerkiksi nykyinen puuvilla tehdään liimaamalla puuvillapätkiä yhteen. Ennen puuvilla oli pitkäkuituista ja kesti tosi kuumat pesut ja oikeastaan vaatteet vain parani mitä enempi niitä pesi.

Vierailija
36/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupähkinät ovat suosikki pyykinpesuaineeni. ..😃. ,..😄

Ei haise pyykki.

Vierailija
37/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen syy on se, että nykytekstiilit eivät kestä lämpimää pesua. Esimerkiksi nykyinen puuvilla tehdään liimaamalla puuvillapätkiä yhteen. Ennen puuvilla oli pitkäkuituista ja kesti tosi kuumat pesut ja oikeastaan vaatteet vain parani mitä enempi niitä pesi.

No jaa, itse pesen kaikki vaatteeni 60 asteessa, eikä mikään ole mennyt pilalle (toistaiseksi, kopkop). Vaatteeni ostan H&M:stä ja muista ketjuliikkeistä, ettei pitäisi mitään hyvää laatuakaan olla.

Vierailija
38/40 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytykää ostamasta kehnosti kestäviä vaatteita ja jos selaisen vahingossa ostatte, niin valittakaa heti myyjälle ja uhatkaa kuluttajaviranomaisilla.

Laatu heikkenee jatkuvasti jos joka vuosi entistäkin kehnompi kelpaa.

Vierailija
39/40 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko nuo vieläkin kirpputorilta?

Haluaisin kunnon optisilla kirkasteilla varustettua valkopesuainetta (joka valkaisee ja myös värjää pyykin valkoiseksi) mutta ei kaupoista löydy muita niin tehokkaita aineita kuin bio-luvil classic.

Vierailija
40/40 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis pointtina että Luvil tuoksuu liikaa?? onhan sitä " sensitive" laatuakin ja ei tuoksu!! Nyt marraskuussa 2022 Luvil uudisti tuoksut peskuaineisiinsa. Huomasin heti että normilaadussa se on hyvin mieto...sama kuin pesisi vaateet Mäntysuovalla ( jota on myös blandattu) Kirjoitin palautetta josta tuli vastaus että osta muuta jos  ei miellytä ja myönsivät että Luvil on uudistettu. Selvä, hyvä asenne !!!!  Vaihdampa ainetta...ja haistakaa paska!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme