Onko miesten yleensä ottaen mahdotonta huolehtia pienen koululaisen tavaroista
vai onko se vain toi mun ex. Ekaluokkalainen kun nyt ei vielä itse osaa huolehtia että on kaikki tarvittavat tavarat ja varusteet mukana niin onko liikaa pyydetty että isänsä omilla viikoillaan huolehtisi niistä? Joka hiivatin päivä tällä viikolla jotain on puuttunut. Ymmärrän että kukaan ei ole erehtymätön mutta oikeesti, luulis että vaikka vahingossa osuisi joku päivä kaikki tarvittava sinne reppuun ja oikeanlaiset varusteet päällä tai mukana.. Vai pitääkö mun nyt alkaa joka ilta soittaa sinne että onhan nyt varmasti se ja se pakattu? Äh.
Kommentit (58)
Onko miesten yleisesti ottaen mahdollista huolehtia minkään lapsen tavaroista? Meillä se ei ainakaan onnistu. Ei osaa pakata tavaroita tarhaan, uintireissulle tai yökylään. Mikään ei onnistu. Ei jaksais aina olla neuvomassa mutta ei viitsi lähettää lasta uimaan ilman uimahousujakaan. Argh.
Ei ne miehet välttämättä osaa. Oma mies ei meinaa saada lapsille millään oikeenlaisia vaatteita ja vaihtovaatteita mukaan. Kesällä hain lapsia päiväkodista niin poika naama ihan punasena ulkona, kun oli sammari tyyppiset housut jalassa, vaikka helle. Hoitajat kertoi ettei ole shortseja tms. Selitykseksi tuli aina et ei aamulla ole niin lämmin!! Joo ei varmaan mut jos on luvattu HELLEPÄIVÄÄ, niin huolehtisitko mukaan oikeanlaiset vaihtovaatteet? Eikä ollu ainoa kerta ja vastaavia riittää. Pitäis itse pakata aina. Vaikka aamulla vielä sanoo niin ei siltikään oo kainki tavarat mukana.
Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?
Jos lapsen koulurepun tarkastaminen ei onnistu niin ihan vakavasti keskustelisin isän kanssa että voiko lapsi olla viikolla yötä hänen luonaan? Ehkä tämä saisi isän valpastumaan?
Mielestäni koulu on lapsen elämässä niin iso ja tärkeä asia että vanhemman tulee tukea sen onnistumisessa (aamupalat, säänmukaiset vaatteet, liikunta vaatteet, kirjat, läksyjen tarkastus varsinkin ekaluokkalaiselta yms).
Vierailija kirjoitti:
Onko miesten yleisesti ottaen mahdollista huolehtia minkään lapsen tavaroista? Meillä se ei ainakaan onnistu. Ei osaa pakata tavaroita tarhaan, uintireissulle tai yökylään. Mikään ei onnistu. Ei jaksais aina olla neuvomassa mutta ei viitsi lähettää lasta uimaan ilman uimahousujakaan. Argh.
Jos aina neuvot ja tarkistat niin ei se mies jaksa huolehtia mistään...
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet välttämättä osaa. Oma mies ei meinaa saada lapsille millään oikeenlaisia vaatteita ja vaihtovaatteita mukaan. Kesällä hain lapsia päiväkodista niin poika naama ihan punasena ulkona, kun oli sammari tyyppiset housut jalassa, vaikka helle. Hoitajat kertoi ettei ole shortseja tms. Selitykseksi tuli aina et ei aamulla ole niin lämmin!! Joo ei varmaan mut jos on luvattu HELLEPÄIVÄÄ, niin huolehtisitko mukaan oikeanlaiset vaihtovaatteet? Eikä ollu ainoa kerta ja vastaavia riittää. Pitäis itse pakata aina. Vaikka aamulla vielä sanoo niin ei siltikään oo kainki tavarat mukana.
NE miehet. Yleistät siis kaikki miehet samalaisiksi kyvyttömiksi, kuin mitä oma valintasi on ollut?
Vierailija kirjoitti:
On, mutta epäilen että ainakaan sinun koulutuksesi ei enää tehoa exään. Ehkä kokeilisin sitä että kehottaisin opea lähettämään suoraan palautetta isälle silloin kun lapsi kerran isällä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsen koulurepun tarkastaminen ei onnistu niin ihan vakavasti keskustelisin isän kanssa että voiko lapsi olla viikolla yötä hänen luonaan? Ehkä tämä saisi isän valpastumaan?
Mielestäni koulu on lapsen elämässä niin iso ja tärkeä asia että vanhemman tulee tukea sen onnistumisessa (aamupalat, säänmukaiset vaatteet, liikunta vaatteet, kirjat, läksyjen tarkastus varsinkin ekaluokkalaiselta yms).
Itse asiassa olen itsekin miettinyt tätä. Ehdotin exälle jo kerran aiemmin muutama kuukausi sitten, että entä jos lapset olisivatkin pääasiallisesti mun luona. Hän ei silloin yhtään lämmennyt ajatukselle, mutta ehkäpä nyt jo harkitsisi vakavasti. Tai sitten tosiaan valpastuisi.. Ap
Ekaluokkalaisen kuuluu itse huolehtia tarvikkeensa.
Sellainen miesvihayleistys ja parku. Ekaluokkalainen huolehtii kyllä omat tavaransa.
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan vaikka keväällä. Poika ei vielä osaa, enkä usko että oppiikaan jos vanhemmat eivät tässä kohtaa sitä hänelle opeta. Ajattelin että molemmat voisivat ottaa tästä vastuuta mutta jos se ei isän kohdalla onnistu, minä voin kyllä hoitaa homman yksinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sellainen miesvihayleistys ja parku. Ekaluokkalainen huolehtii kyllä omat tavaransa.
Joo ja nelivuotiaskin voi käydä itsenäisesti ostamassa lahjan kaverin synttäreille tai sitten ei osteta, tietää aina yhtä viisas palstamies...
Vierailija kirjoitti:
Näistä viesteistä saa sen käsityksen, että miehet ovat vajakkeja. Vai missä tökkii?
Palstamammoilla on omat totuutensa, lisänä vielä katkeruus jännämies-eksää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset liioittelevat miesten mokia eivätkä muista omia virheitään. Miehet eivät luonnollisesti naisten virheistä nalkuta, joten ne painuvat helposti unholaan. Minusta tuntuu, että miesten virheitä voivottelemalla ja niitä märehtimällä naiset pyrkivät parantamaan omaa itsetuntoaan. Naisten alemmuudentunteesta siis kumpuaa tämä nalkutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset liioittelevat miesten mokia eivätkä muista omia virheitään. Miehet eivät luonnollisesti naisten virheistä nalkuta, joten ne painuvat helposti unholaan. Minusta tuntuu, että miesten virheitä voivottelemalla ja niitä märehtimällä naiset pyrkivät parantamaan omaa itsetuntoaan. Naisten alemmuudentunteesta siis kumpuaa tämä nalkutus.
Juurikin näin. Ja miesvihapalsta vielä oikein ruokkii tätä mielikuvaa.
Palstamammat kasvattaa curling-mammoina siis palleroitaan kädettömiksi ja avuttomiksi?
Annat sen eksän oppia omaan tahtiinsa. Itsekin joudun pyörittelemään yksikseni silmiä sen hoitotavoista (meilläkin lapset viikko-viikko).
En kuitenkaan puutu ja keskustelen asioista exän kanssa neutraalisti, koska muuten luon sille mielikuvaa, että edelleenkin mulle voisi vierittää kaiken vastuun lapsista tekemättömyydellä.
Siis eikö lapsi osaa itse huolehtia tuommoisesta jo koululaisena?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ekaluokkalaiset eivät vielä osaa lukea. Aika hankala siten tarkistaa lukujärjestyksestä tai wilmasta että mitäs huomenna tarvitaankaan.
Todennäköisesti helpoimmalla pääset kun soitat lapselle ja tarkistat. Mulla kuopus on aina osannut pakata kamansa. Esikoinen vasta nyt kasilla.