Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-luokkalainen vitkastelee kouluun lähdössä ja myöhästyy. Mitä tehdä?

Vierailija
26.08.2016 |

Unta saa riittävästi, mutta ei usko kun sanon että kannattaisi alkaa jo pukemaan ja syömään, että ennättää kouluun. Sitten viime tingassa alkaa näihin hommiin ja sitten kun onkin housut väärin päin tai muu pieni vastoinkäyminen, niin myöhästyminen on jo varmaa. Mitä tehdä? Ei minusta tuon ikäistä kuulu enää ihan joka asiassa patistella. Luulisi, että olisi jo oppinut sen että kannattaisi kuunnella kun sanon, että kannattaa jo lähteä. Ja kärsii itse seurauksista kun ei ole varmaankaan mukavaa mennä myöhässä jatkuvasti, tälläkään ei ole mitään vaikutusta. Rasittaa sama homma joka aamu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11, mietin kuinkahan käy, kun minun pitäisi itse mennä kouluun parin viikon päästä sairausloman loputtua. Silloin menen itse aiemmin, jolloin lapsen täytyy yksin lähteä. Voihan olla, että ongelma ratkeaa siinä kohtaa. Jos käsken aamutoimiin kun itse lähden ja soitan ennen kahdeksaa, että lähde kouluun, niin se on tavallaan viimeinen varoitus ja ehtiminen on sitten omalla kontolla. Ap

Meillä oli aamut yhtä vitkuttelua niin kauan, kun lapsi kulki mun kyydillä kouluun eli tokan luokan loppuun. Kolmannen luokan alkaessa olin itse aamuisin töissä ja lapsen piti hoitaa itse aamutoimet ja huolehtia siitä, että lähtee ajoissa. Pelkäsin etukäteen, että mitähän tästä tulee, mutta lapsi ei ole myöhästynyt vielä kertaakaan, on nyt vitosella :) Joskus on hyvä antaa sille lapselle vastuuta.

Vierailija
22/22 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita munakello soimaan milloin on aika lähteä kouluun, ilmoitat vaan lapselle, että jos ei ole itse ehtinyt syödä tai pukeutua, on oma mokansa ja menköön vaikka yöpuvussa, mutta kellon soidessa on koulumatkalle lähdettävä. Ehkä lapsi silloin oppii, että on toimittava ripeämmin, että ehtii valmiiksi ennen kelloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi