Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä periytyvä sairaus olisi sellainen jonka vuoksi jättäisit tekemättä lapsia?

Vierailija
25.08.2016 |

Olisiko sillä merkitystä millainen todennäköisyys on sille että lapsi olisi sairas?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis

Vierailija
2/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiseen tautiperimään kuuluvat peittyvästi periytyvät sairaudet. Jos siis tietäisin sellaisen mahdollisuuden. Myös x- kromosomissa periytyvät jotkut vaikean vamman aiheuttavat sairaudet. Yleensäkin vaikeat vammauttavat ja/tai etenevät sairaudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis

Vierailija
4/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmättömyys

Vierailija
5/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys.

Vierailija
6/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihaksen rappeuma. Mieheni siihen kuoli alle 30-vuotiaana ja poikani kantaa samaa tautiperimää.

Vierailija
7/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemofilian kohdalla voisin harkita...

Vierailija
8/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään lapset on rikkaus ennenkin pärjätty hyvin menee vauva kuume päällä <3

Vierailija
9/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homofilia

Vierailija
10/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikaluisuus

Vierailija
11/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on periytyvä dominantti sairaus, joka invalidisoi monen aika pahasti. Olen huomannut, että kaikki ovat tehneet silti lapsia. Oikein tai väärin. Halu saada lapsi on niin valtavan voimakas. (Kippee ei sais adoptiolastakaan ja ei olis hakuprosessiin varaa)

Ite sain diagnoosin, kun on jo lapset. En tiennyt koko taudista mitään.

Vierailija
12/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaucherin tauti. Koska mieheni ei tautiperimää kanna, niin pelkoa ei ollut. Ja psoriasis ei olis ollut syy minulle, itse sitä sairastan ( nyt, ei ollut silloin)

Vierailija
13/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jossa ihmisen luut murtuvat pienestäkin kosketuksesta. Ärsyttää eräs nainen, joka teki tarkoituksella lapsia, vaikka tiesi että tässä sairaudessa on helvetin iso periytymisriski- kuka normaalijärkinen tahtoisi, että lapsellaan on suurella todennäköisyydellä tuollainen ongelma??

Vierailija
14/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus.

Vierailija
15/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gaucherin tauti. Koska mieheni ei tautiperimää kanna, niin pelkoa ei ollut. Ja psoriasis ei olis ollut syy minulle, itse sitä sairastan ( nyt, ei ollut silloin)

Siis minulla luultavasti on tuo geeni, veljeni kuoli kyseiseen ensyymiaineenvaihdunta sairauteen.

Vierailija
16/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti skitsofrenia. Periytyy todella herkästi

Vierailija
17/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä vaikeasti vammauttava ja/tai sellainen, joka ennustaa lyhyttä elinikää. Vaikkapa diabetesriski ei välttämättä vielä estäisi, mutta saisi kyllä jo harkitsemaan tarkkaan. Mulla ei ole erityisempää lisääntymisvaistoa (tosin yhden jälkeläisen olen, ihme sinänsä, saanut aikaan).

Vierailija
18/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jossa ihmisen luut murtuvat pienestäkin kosketuksesta. Ärsyttää eräs nainen, joka teki tarkoituksella lapsia, vaikka tiesi että tässä sairaudessa on helvetin iso periytymisriski- kuka normaalijärkinen tahtoisi, että lapsellaan on suurella todennäköisyydellä tuollainen ongelma??

Os imperfecta? Vai mikä? Noita on monen tasoisia, myös lieviä. Ehken kyllä silti itse lisääntyisi jos olisi ko sairaus.

Vierailija
19/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psori ja skitsofrenia kuuluvat sukuun:D.

Pitäisi olla ihan 100% varmuus, että syntyy kuuromykkäsokea liikuntakyvytön epämuodostuma, joka kärsii koko ajan hirveitä kipuja, joihin kuihtumalla kuolee hitaasti muutamassa vuodessa.

Vierailija
20/47 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengaan itse noitten kuurosokeiden kanssa työkseni ja se nyt ei vielä tee ihmisestä mitenkään vammaista. Henkiset rajoitukset ovat sitten asia erikseen. IOSCA- tautia en lapselleni haluaisi.