Pitkäaikaistyötön:osuuko perustuloleikkuri sinuun??!!!
Kelan työmarkkinatukea saava henkilö, joka saa lapsikorotuksen yhdestä lapsesta, saa nyt 607 e kuussa veron jälkeen. Jos pakottava perustulokokeilu osuu kohdalle (2000 henkilön otos) putoaa perustulolla korvaus 560 euroon kuussa (veroton). Minun laskuopin mukaan kokeiluun pakotettu menettää 40 e kuussa. Miten tämä auttaa työttömän tilannetta, jos työtä ei ole löytynyt?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001247634.html?utm_campaign=t…
Kommentit (44)
Auttaa uusia työttömiä, joita jatkuvasti tulee, kun heillekin voidaan siten maksaa työttömyyskorvauksia noista rahoista.
Mulle tuli heti mieleen On-nen-pyö-rä!!
Keneen nuoli pysähtyy? Rysähtääkö rosvosektorille?
Et ainakaan voi ostaa vokaalia, koska ei sulla ole rahaa kuin 560e kuussa.
Ja tuon lisäksi ei sitten saa enää mitään tukia päälle. Eli ei asumis tai toimeentulotukea. Varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuon lisäksi ei sitten saa enää mitään tukia päälle. Eli ei asumis tai toimeentulotukea. Varma tieto.
Ei ole vaan tapauskohtaisesti maksetaan toimeentulotukea ja asumistukea, mitä se sitten tarkoittaakin!! Ehkä joutuu sillan alle kämpästä tai sitten ei?!
No tulot tuossa laskelmassa tippu 40€, mutta nyt voit mennä töihin siis vaikka muutamana päivänä kuussa ja saada palkkaa eikä tuo perustulo lähde kävelemään tai pienene niin kuin työmarkkinatuki. Eli tarkoitus on kannustaa ihmisiä ottamaan pätkä ym tilapäistyötä vastaan.
Eikä vaan makoilemaan sohvalla ja huokailemaan että ei voi ottaa tuota eikä tuota hommaa vastaan kun työmarkkinatuki leikkaantuu.
Hyvä kannustin
Idea onkin ottaa tohon päälle paskaduuni nollasopimuksella ja tienata vähän lisää.
Öööö.... Eikö se perustulokokeilu ollut joskus ihan muuta? Eli perustulo oli kuitenkin summa, jolla ihminen pysyi hengissä ja sai katon pään päälle?
Ei se nyt mitään viittäsataa ollut.
Vai onko tämä nyt ratkaisu siihen että saadaan ne perustulo-ehdotuksen lakkaamaan?
"Joo,joo, me kokeiltiin jo perustuloa!"
Elämme jänniä aikoja. Keneltä lähtee kämppä alta, kuka joutuu leipäjonoon. :\
Kyllä ainakin aiemmin sanottiin, että saa asumistukea myös. Sen tasosta ei sitten tiedä.
Ajatella, te lusmut voisitte tehdä vähän töitä lusmuilun lisäksi!
Kohtuutonta!
Mä käsitin, että asumistukea maksetaan lisäksi. Jos pääsee töihin, sitten tietysti pienenee tai loppuu kokonaan.
Mä ainakin haluaisin osallistua tuohon kokeiluun. Voisin ihan huoletta tehdä muutamien tuntien työpätkiä tai vaikka vapaaehtoistyötä, kun kokoaikaista työtä ei oikein ole tarjolla.
Mitä enemmän työttömiä kuritetaan, sitä enemmän rikollisuus kasvaa. Tätä halutaan?!
Jos itse olisin joutunut tuohon niin tulot olisivat tippuneet 80e/kk (kahden lapsen korotukset). Kyllä se kukkarossa olisi tuntunut mutta hei, onneksi on leipäjonot.
Mielelläni ottaisin vastaan tuon summan, kun olen elänyt vähemmällä jo monta vuotta. Lapsiperheelliset kylläkin tuosta perustulosta tulisivat kärsimään, mikäli lapsilisät poistuisivat; ruuhkavuosia elävät siis kärsisivät.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin joutunut tuohon niin tulot olisivat tippuneet 80e/kk (kahden lapsen korotukset). Kyllä se kukkarossa olisi tuntunut mutta hei, onneksi on leipäjonot.
Etkä olis yrittänyt etsiä muutaman päivän / tunnin pikkuduuneja joita on tarjolla.
Silloin sun elintaso olis voinut jopa nousta.
Ei tule asumistukea se on varma. Mutta muutatte telttoihin ja lapsenne pääsee parempiin perheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule asumistukea se on varma. Mutta muutatte telttoihin ja lapsenne pääsee parempiin perheisiin.
Ja mistä tämä varma tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliselta taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliselta taholta.
Linkki kiitos
Hui.