Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"maksoin pikkupojalta puuttuvat 15 senttiä karkkipussista, päivän hyvä työ tehty :) :) :)" päivitykset someen

Vierailija
25.08.2016 |

Mitä mieltä? Kuka jaksaa ja viitsii ja miksi? Miksei niitä hyviä töitä voi tehdä ilman että siitä toitottaa somessa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työ menee hukkaan, jos ei someen sitä oksenna.

Vierailija
2/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi muut eivät vaivautuneet, minä olin ainoa joka ryhtyi toimeen." Joo ällöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.

Minua jotenkin hävetti sen naisen puolesta joka selfieineen esitteli itseään lehdissä, kun oli lenkkeillessään ohjannut jonkun eksyneen belgialaisen itkevän naisen satamaan.

Hän oli ensin kuulema juossut ohi mutta sitten saanut jonkun ajatuksen että kääntyykin takaisin.

Oli niin polleana kun ihan kehtasi jättää oman lenkkinsä kesken, vaikka treenasi johonkin mihin lie polkujuoksu tapahtumaan.

Siis oikeasti niin noloa!

Vierailija
4/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en somessa kertoile hyvistä teoistani (en taida edes harrastaa hyviä tekoja), mutta kyllä kai toisten hyvistä teoista kuuleminen saattaa inspiroida jonkun muunkin tekemään hyvää.

Vierailija
5/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi on kyl niin noloa.

Vierailija
6/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos joku on saanut sairaskohtauksen ja menet sitä ensimmäisenä auttamaan, niin voit ihan rehellisesti sanoa somessa että muut vaan kävelivät ohi.

Ei kaikkien kuulukaan siihen pysähtyä ihailemaan ja taputtamaan sinulle, he olisivat vain pelastushenkilöstön tiellä.

7/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olin tänään menossa kauppaan ennen töitä. Tarkoituksena palauttaa yksi Megaforce tölkki :D ja käydä kaupassa ostaa eväät. Edellä oli 2 pikkutyttöä pullonpalautushommissa ja heillä oli pulloja ja tölkkejä ainakin 3 pussia. Laitoin takaa Megaforcetölkin heidän vuorollaan koneen sisään ja sanoin tuossa teille :D Sit ne vaa kiitti.

Vierailija
8/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekehut ovat todella noloja - ja lenkkeilijän hankkima julkisuus teolleen oli supernoloa.

Auttakaa, mutta pitäkää päänne kiinni "ihanuudestanne".

Piste.

Vierailija
9/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole puhdasta pyyteetöntä auttamista, jos siitä pitää julkisuuteen toitottaa. Tuollainen "auttaja" kiillottaa vain omaa sädekehäänsä.

Vierailija
10/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, vastaavilla "hyvillä teoilla" leuhkivia 90% ihmisistä juuri pitävät nolona.

Vierailija
11/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri hieman oksentaneeksi suuhuni kun eräs puolituttu oli päivittänyt faceen kuinka oli ojentanut lyhytkasvuiselle ihmiselle kirjastossa ylähyllyltä kirjan. Oli taas niin suurta vaivaa vaativa ele että oksat pois :D

Vierailija
12/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armanin ohjelman jälkeen oli oikea buumi, kun porukka latasi nettiin selfieitä joissa mukana joku laitapuolen kulkija tai asunnoton tms. Että kun hän nyt ainoona ihmisenä auttaa ja juttelee ja tarjoo kahvit . Mitenhän nykyään.. Tuskin enää korvaansa lotkauttavat

13/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7, vastaavilla "hyvillä teoilla" leuhkivia 90% ihmisistä juuri pitävät nolona.

Eipä minullakaan ole yleensä tapana noin tehdä, enkä sillä leuhki. Se nyt vaan tuli tästä aloituksesta mieleen. Nyt vaan sattui olemaan minuuttiaikataulu. Ja en tosiaan päivitä mitään tuommoisia facebookissa.

Vierailija
14/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä suomalaisten ininää, että koskaan ei saisi itseään julkisesti kehua tai olla ylpeä omista teoistaan. Mulle tulee ainakin hyvä mieli, jos autan toisia, vaikka se auttaminen sitten olisi kuinka pientä tahansa. Jos mulle tulee jostain asiasta hyvä mieli, haluan jakaa hyvän mieleni muille. Välillä on myös kiva lukea positiivisia juttuja somesta, eikä aina sitä samaa melankolista paskaa, kun kaikki on niin surkeaa ja voi voi voi.

Vierailija
15/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ennen somea ylipäätään kukaan auttoi ketään? Oli kuitenkin varmaan liian työlästä ja aikaa vievää kirjoittaa siitä joka päivä lehteen.

Vierailija
16/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tohon lenkkeilijään juttuun jotain linkkiä esim. iltapäivälehtien sivuilta? En ole kuullutkaan koko jutusta, mutta kuulostaa hyvältä :D

Vierailija
17/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se itsekehu Suomessa vieläkin niin hirveä asia, suorastaan rikos. Pitäisi ottaa luulot pois tuollaisilta! Kuvitteleeko tuo nyt olevansa jotain.

Vierailija
18/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekevät joka päivä yleisiä kohteliasuuksia ja huomaavaisuuksia. Kai se sitten on niin harvinaista ja ennenkuulumatonta kun nainen sellaisen tekee, että siitä pitää ihan selfietä ottaa ja tunkea lehtiin asti.

Vierailija
19/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tohon lenkkeilijään juttuun jotain linkkiä esim. iltapäivälehtien sivuilta? En ole kuullutkaan koko jutusta, mutta kuulostaa hyvältä :D

http://www.hs.fi/kaupunki/a1470977297650

Vierailija
20/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se itsekehu Suomessa vieläkin niin hirveä asia, suorastaan rikos. Pitäisi ottaa luulot pois tuollaisilta! Kuvitteleeko tuo nyt olevansa jotain.

Nii-ih. Itseään voi kehua niin monella eri tavalla. Suomalaisilta ei oikein sellainen "tyylikäs" tapa luonnistu - täällä yleensä joko hukutaan omaan mukavaatimattomuuteen tai sitten liikututaan kyyneliin omasta anteliaisuudesta kun ollaan annettu 50 senttiä pikkulapselle.

Mutta eipä silti, on ulkomaillakin tyylikäs itsekehu ihan yhtä harvinaista.