Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikä, ekaluokkalaisella kaks viidentunnin päivää!

Vierailija
25.08.2016 |

Mun mielestä vähän liian pitkiä päiviä. Ja vielä peräkkäiset! :( tokaluokkalaisellekkin olivat tunkeneet kuudentunninpäivän. Tämän vuoksi on kaksi kolmentunninpäivää! Mikä järki. Ope oli itsekin päivitellyt ettei koskaan ennen ole heidän koulussaan tokaluokkalaisilla niin pitkää koulupäivää. Ärsyttää kun pitäisi vielä lapsen toivomassa harrastuksessa käydä ja tiedän että tulee olemaan tosi väsynyt. :(

Vertailun vuoksi mietin kun viimevuonna meillä oli työpaikalla kaksi työkokeilussa, joista toinen teki vain neljän tunnin päiviä ja toinen viiden, ettei rasitu liikaa. Ja aikuisia ihmisiä olivat.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: vanhempana sun pitää sopeutua siihen, että lapsesi on nyt koululainen ja koulu ottaa aikansa, samoin läksyjen teko. Jos ei ehdi / jaksa harrastaa, niin sitten siitä harrastuksesta luovutaan.

Anteeks mut mihin mun pitää sopeutua? Mulle on henkilökohtaisesti vaan riesaa harrastuksesta. Annan lapseni harrastaa tykkäämäänsä harrastusta lapsen itsensä takia. En minun. Minä en harrasta vaan lapseni ja omasta toiveestaan. Yhtä harrastusta. Kerran viikossa.

Ota kotiopetukseen. 2-3 tunnin päiviä 5 kertaa viikossa. Siinä jaksaa sitten jo kaksikin harrastusta.

Vierailija
22/25 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel, vertailun vuoksi täällä ranskassa lapset ovat taaperosta asti koulussa aamusta puoli viiteen ja ihan hyvin pärjäävät.

Pärjäävät kun on pakko, mutta ei tuo todellakaan oo hyvä tai ihanteellinen tilanne lapsille. Siis tuo Ranskan malli. Yksi viisitunnin koulupäivä Suomessa ekaluokkaisella taas on ihan ok. (6 tunnin päivä tokaluokkaisella kuulostaa jo vähän oudommalta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jo kiukunnut asiasta opelle ja reksille? Että kyllä sun mirkamikaelilla pitää olla sellaiset päivä kuin sä haluat!

Mutta tiedoksesi! Se sun lapsen opettaja opettaa todennäköisesti muitakin kuin sun lumihiutaletta ja jos sillä opella vaikkapa jonakin aamuna 2h toisen luokan kässää, niin on mahdollista että sun lapsen koulu alkaa silloin kymmeneltä ja on vain sen 3h ja jonakin päivänä se sitten voi olla 5h

Vierailija
24/25 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv* nyt taas? 

Aloitin koulun vuonna -73 ja jo silloin meillä oli 2 viiden tunnin päivää viikossa. 

Oppituntien määrä viikossa on tietty, joka luokka-asteella omansa. Sille ei voi mitään. Olisit onnellinen, että lapsesi saa opetusta. 

Jos lapsi väsyy liikaa, heittäkää se harrastus vi**uun. Koulu on tärkeämpi noin pienelle kuin se. 

Vierailija
25/25 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa edes alkaa vertaa eskarilaisten päiviä koulupäiviin, jossa istutaan luokassa oppimassa se viisi tai kuusi tuntia. Meillä ainakaan eskari ei eronnut päiväkodista. Ja myös iltapäiväkerhossa on hieman erilaista kun istua koulussa. Lisäks mitään ranskan toimintaa on aika erikoista vetää keskusteluun mukaan. Ei sielläkään taaperot kokopäivää istu paikoillaan oppimassa. Siellä nyt satutaan kutsumaan kouluksi sitä mikä vastaa meidän päiväkotia. Voishan suomessakin kutsuu sitä päiväkouluksi. Opetellaanhan sielläkin kirjaimet

Opettaja on vielä kehoittanut ottamaan pitkillä päivillä eväät kun muuten lapset ovat levottomia vikalla tunnilla. No siinä voi ihmetellä, miksi ovat levottomia.

Et ilmeisesti tunne Ranskaa juurikaan. Koulu Ranskassa ei ole mitään leikkiä. Se on tosi rankka systeemi ja läksyjäkin on jo pienillä tosi paljon.