Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 kk irtisanomisaika - normaali?

Vierailija
25.08.2016 |

Sain uuden työpaikan ja nyt työsopimuksen tarkastettavaksi. Kyseessä on asiantuntijatehtävä, jonka palkka on mielestäni hyvä. Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva.

Työsopimuksessa minua mietityttää 2 kk irtisanomisaika. Entä jos en viihdykään työssä ja löydän uuden - odottaako uusi työnantaja 2 kk? Olen vielä suhteellisen alussa työurallani.

Onko tuo 2 kk normaali irtisanomisaika asiantuntijatehtävissä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein vastaavassa tilanteessa niin, että vaikka tiesin työsopimukseen kirjatun irtisanomisajan pätemättömäksi niin allekirjoitin sen, koska en halunnut antaa hankalaa kuvaa itsestäni. Irtisanoutuessani puolen vuoden päästä ilmoitin työnantajalle irtisanomisaikani olevan 2 viikkoa eikä sopimukseen kirjattu kuukausi. Varmistin tämän liitosta. Työnantaja ei mutissut vastaan. Kuuluthan liittoon? Jos et niin liity.

Asia ei ole mitenkään yksiselitteisesti noin, vaan riirpuu tilanteesta.

Jos ap:n työssä ei sovelleta mitään työehtosopimusta, niin irtisanomisajoista on mahdollista sopia työsopimuksessa ja ne ovat silloin sitovia.

Jos työssä sovelletaan TES:iä ja TES:ssä on sovittu irtisanomisajat ilman mainintaa mahdollisuudesta sopia toisin, niin silloin työsopimuksessa ei voi sopia toisin.

Vierailija
22/22 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on motivoitunut kun jo nyt stressataan toiselle siirtymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi