Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites nyt jatkossa (uusperheasiaa)

Vierailija
25.08.2016 |

Lyhykäisesti kerrottuna lapset on vuoroviikoin meillä ja vuoroviikoin sillä toisella vanhemmallaan. Mieheni exään ei ole ollut minkäänlaista keskusteluyhteyttä syystä, jota me emme voi käsittää. Alkuun noin vuoden verran eronsa jälkeen olivat tekemisissä, mutta ongelmat alkoi vähitellen vähän ennen kuin minä tulin kuvioon. Lopulta tämä miehen ex lakkasi kaiken yhteydenpidon. Kommunikoi vain lasten välityksellä. Mitään selkeää syytä asialle ei ole ja mitään ei sinänsä siis tapahtunut. Katkera kaiketi siis vain. Minä en liity heidän eroonsa.

Nyt yritin asiallisesti ottaa sähköpostilla yhteyttä tähän exään. Kirjoitin pitkän ja perusteellisen sähköpostin missä selitin, että toivoisin vain meidän saavan edes sähköpostitse tapahtuvan keskusteluyhteyden, jotta lasten asioista olisi helpompi sopia. Ja kun kyse varhaisteineistä niin sitä kaikkea mahdollista asiaa on aika paljonkin välillä ja tuon ikäiset osaa jo käyttää hyväkseen sitä tietoa, että vanhemmat ei kommunikoi keskenään. Eli voivat halutessaan huijata molempia ihan viisnolla.

Lisäksi kirjoitin siihen tätä vanhempaa tyttöä koskevaa asiaa, josta meidän tarvisi tietää enemmän, mutta meillä ei ole mitään tietoa miten hänen lääkärihoitonsa asiassa on mennyt.

Sain tältä exältä vastauksen,että hän ei aio olla meidän kanssa MISSÄÄN keskusteluyhteydessä. Häntä ei kiinnosta eikä hän jaksa.

Mitäs nyt sitten? Mielestäni hieman erikoinen tilanne. Lasten äiti pesee täysin kätensä kaikesta. Häntä ei kiinnosta lapsen ongelmat. Tosiasiahan on, että jos ja kun lapsella on ongelmia niin ne on hänellä mukanaan koko ajan. Myös siellä äidillä eikä vain meillä. Ja nämä ongelmat mitä nyt on ollut niin ne ei johdu mitenkään siitä, että lapsella on elämässään uusia ihmisiä ja elämme uusioperheessä. Ne ongelmat on ihan muita ja ollut olemassa jo ennen vanhempien avioeroa.

Toisaalta on hyvä,kun on nyt mustaa valkoisella tuosta, koska kun mitä tahansa ongelmaa on niin syyllinenhän on aina äitipuoli. Oli ongelma tai asia mikä tahansa niin syyttävä sormihan kohdistuu aina siihen äitipuoleen. Äitipuolen rooli on haastavampi kuin äidin tai isän rooli, koska "minähän olen vain tunkenut niiden lasten elämään itseni ilman, että heiltä on mitään kysytty".

Mutta... käyttäydytäänkö nyt siis niinkuin lapsilla ei äitiä olisikaan ja hoidetaan kaikki asiat kuin äiti ei niille mitään tekisi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole lapsen äiti. Anna sinä vanhempien hoitaa ihan keskenään asiat. Ne ovat lapsen äidin ja isän välisiä asioita.

Vierailija
2/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua ongelmaa. Teillä on teidän säännöt, lapsi on isänsä ja eksän. Jos tulee ongelmia sinun kanssasi siellä teillä, setvit ne siellä. Jos ongelmia on koulussa tms. vanhemmat hoitaa.

T. Ydinperheen äiti ja ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole lapsen äiti. Anna sinä vanhempien hoitaa ihan keskenään asiat. Ne ovat lapsen äidin ja isän välisiä asioita.

Tää on just tätä mitä aina vastataan. Kun se äiti EI OLE missään tekemisissä edes sen isän kanssa. Siitä syystä yritin itse suoraan ja kauniisti puhumalla saada jonkun väylän auki. 

EI. En ole niiden lasten äiti. Mutta lapset asuu meillä puolet ajastaan ja minä olen meidän perheen toinen vanhemmista. Eli kyllä ne asiat kuuluu myös minulle. Minä olen vastuussa niistä lapsista joka toinen viikko.

Vierailija
4/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo olisi lasten isän hoidettava asia eikä sinun? 

Vierailija
5/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tätä mitä aina vastataan. Kun se äiti EI OLE missään tekemisissä edes sen isän kanssa. Siitä syystä yritin itse suoraan ja kauniisti puhumalla saada jonkun väylän auki. 

EI. En ole niiden lasten äiti. Mutta lapset asuu meillä puolet ajastaan ja minä olen meidän perheen toinen vanhemmista. Eli kyllä ne asiat kuuluu myös minulle. Minä olen vastuussa niistä lapsista joka toinen viikko.

Itse asiassa et ole, vaan lasten isä.

Vierailija
6/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, että asia kuuluu myös sinulle, koska olet lapsen elämässä paljon. Teillä on yhteinen koti ja yhteinen perhe. Todella naurettavaa, ettei äidin kanssa keskusteluyhteys ei onnistu. Ilmeisesti hän ei ymmärrä, että eniten hänen tyttärensä siitä kärsii.

Minulla oli myös edellisessä suhteessa vastaavaa. Mikään ei lapsen äidin kanssa onnistunut ja kaikki tehtiin aina vaikeamman kautta. Lopulta väsyin jatkuvaan riitelyyn ja lähdin omien lasteni kanssa. En todellakaan halunnut, että omat lapseni kasvaa niin negatiivisessa ilmapiirissä missä kaikki kiva aina peruuntuu, kun sisarpuoli ei pääsekään mukaan.

Tsemppiä, muuta en osaa sanoa. Tai sen, että älä väsytä itseäsi hengiltä tuon takia.

Vierailija
7/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen isän hoitaa asiat kuin parhaaksi näkee. Huomaa hyvin ettei ap:lla ole lapsia.

Vierailija
8/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minä voin ostaa ruokaa kaupasta vain omilleni ja pestä vain heidän pyykkinsä ja todeta, että ette ole minun. Ei ihme, että uusperheet ei useinkaan toimi,kun kerran ne aikuisetkin ajattelee noin. 

Onneksi meillä homma toimii kaikkien lasten kanssa eikä ole mitään "sinun ja minun lapsia".

Vierailija
9/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsen isän hoitaa asiat kuin parhaaksi näkee. Huomaa hyvin ettei ap:lla ole lapsia.

Kiitos vain. Mulla on kolme lasta, joiden asiat on oikein hienosti hoidossa ja joiden kasvatuksesta, elämästä ja harrastuksista keskustelen viikottain myös heidän isänsä kanssa. 

Vierailija
10/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se noinhaan mene. Tämä palsta on kyllä ihmeellinen, kun jos joku äitipuoli joskus kirjoittaa täällä ettei lapsipuolen asiat hälle kuulu enkä ala laittaa ruokaa tai makseleen lapsen laskuja niin tulee vihaiset vastaukset, että itse olet miehen lapsineen valinnut ja pitää huolehtia lapsesta. Sitten kun taas haluaisi lapsen kuuluvan perheeseen ja huolehtii lapsen asioista niin täällä huudetaan ettei asia kuulu sulle. Asiathan kuuluu justi niin paljon kuin lapsi äitipuolen kotona aikaa viettää.

Vierailija
11/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minä voin ostaa ruokaa kaupasta vain omilleni ja pestä vain heidän pyykkinsä ja todeta, että ette ole minun. Ei ihme, että uusperheet ei useinkaan toimi,kun kerran ne aikuisetkin ajattelee noin. 

Onneksi meillä homma toimii kaikkien lasten kanssa eikä ole mitään "sinun ja minun lapsia".

Ehkä tuollaiset kaiken maailman sekaperheet ei ole alunperinkään järkeviä, enkä tajua miten ne miehen lasten "ongelmat" vaatii yhteydenpidon äitiin, jotta voit ostaa ruokaa tai pestä pyykkiä? Ja miksei isä osta ruokaa ja pese pyykkiä?

Vierailija
12/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että viestisi on ärsyttänyt eksää lisää, kun olet selvästi ottanut aloitteen käsiisi lasten suhteen. Aloitteen pitää aina pysyä vanhemmilla, eli jos väylänavaamista tarvitaan, lapsen isä kirjoittakoon eksälle. Sinun roolisi ei ole merkityksetön, mutta se on kuitenkin vain sivurooli.

Vierailija
13/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äitipuoli on myös vastuussa, varsinkin kun lapset on noin paljon samassa taloudessa. Kuitenkin tässä tilanteessa tilanne näyttää olevan niin hankala, että astuisin sinuna syrjään. Hoitaisin "oman osuuteni" mahdollisimman hyvin, mutta jättäisin ongelmien hoidon vanhemmille. Ei siinä oikein muutan mahda.

Vierailija
14/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se noinhaan mene. Tämä palsta on kyllä ihmeellinen, kun jos joku äitipuoli joskus kirjoittaa täällä ettei lapsipuolen asiat hälle kuulu enkä ala laittaa ruokaa tai makseleen lapsen laskuja niin tulee vihaiset vastaukset, että itse olet miehen lapsineen valinnut ja pitää huolehtia lapsesta. Sitten kun taas haluaisi lapsen kuuluvan perheeseen ja huolehtii lapsen asioista niin täällä huudetaan ettei asia kuulu sulle. Asiathan kuuluu justi niin paljon kuin lapsi äitipuolen kotona aikaa viettää.

Tuota minä juuri tarkoitin. Se äitipuoli ei vaan voi tehdä asioita oikein. Teit niin tai näin niin tuomio tulee. Mutta nyt mulla on tosiaan mustaa valkoisella tämän lasten äidin kirjoittamana minkä lyön tiskiin sitten,kun näitä ongelmia setvitään ammatti-ihmisellä ja minulta kysytään,että miksi et tehnyt mitään vaikka tiesit.

Vierailija
15/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Että osaa vihata näitä huonosti piilotettuja itsekorostuksia! Monesko osa tämäkin oli aiheesta olemme niin paljon parempia ihmisiä suhteessa MIEHEN lasten äitiin?

Vuoroasuminen tärkein edelletys on, että keskusteluyhteys on kunnossa. Vuorovaikutustaidot on yleenä kahden kauppaan, jossa pelkän yhden osapuolen säätelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisiko kummassakin vikaa. Tässä esim. henkilö ohjaajaa ja säätelee tilanteessa, jossa vastuu on vanhemmilla. Nuo asiat pitäisi isän ja äidin korjata heidän henkilökohtaisessa suhteesaan.

Jos asia ei korjaannu palkkaatte juristin ja haette olosuhteisiin muutosta ja haette lapsen lähihuoltajuutta. Jos lapsen etu menee sinun humblebragaamisen edelle tämä on ihan varteen otettava vaihtoehto, jos äiti ei jaksa lapsen edun eteen ponnistella.

Vierailija
16/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh! Että osaa vihata näitä huonosti piilotettuja itsekorostuksia! Monesko osa tämäkin oli aiheesta olemme niin paljon parempia ihmisiä suhteessa MIEHEN lasten äitiin?

Vuoroasuminen tärkein edelletys on, että keskusteluyhteys on kunnossa. Vuorovaikutustaidot on yleenä kahden kauppaan, jossa pelkän yhden osapuolen säätelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisiko kummassakin vikaa. Tässä esim. henkilö ohjaajaa ja säätelee tilanteessa, jossa vastuu on vanhemmilla. Nuo asiat pitäisi isän ja äidin korjata heidän henkilökohtaisessa suhteesaan.

Jos asia ei korjaannu palkkaatte juristin ja haette olosuhteisiin muutosta ja haette lapsen lähihuoltajuutta. Jos lapsen etu menee sinun humblebragaamisen edelle tämä on ihan varteen otettava vaihtoehto, jos äiti ei jaksa lapsen edun eteen ponnistella.

Opettele kirjoittamaan ennen muiden syyllistämistä. Kyllä siinä äidissä on vikaa jos ei pysty omien lastensa asioista kommunikoimaan.

Vierailija
17/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitiäkin. Tuntuu, että sinä olet  hurmoksellisen vakuuttut että sinä – ja vain sinä – tiedät mikä heidän lapselleen on hyväksi ja otat vähän turhan suurta roolia noiden lasten elässä. Se voi olla, että siinä menee kuppi yhdellä jos toisellakin. Sinuna ottaisin pari askelta taakse päin ja antaisin isälle ja äidille tilaa!

Vierailija
18/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, ettei teini-ikäisten lasten äiti halua ottaa sinua itselleen ja lapsilleen täysin tuntematonta ihmistä lähelleen ja avautua perheen asioista. Mikä kommunikointiväline sähköposti on? Ja vielä pitkä sähköposti. Teet käytökselläsi tilanteesta vielä ahdistavamman. Ymmärtäisin, jos laittaisit viestiä, mennäänkö kahville tyyliin. Olet mukana uusperhekuviossa ja vimmatusti haluat puuttua asiaan, joka ei sinulle kuulu.

Paljon mahdollista,mettä miehen ex erokipuilee vielä. Kaikkien kannalta on parempi, että pidät itsesi erossa miehesi ja miehen experheen asioista.

Vierailija
19/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan ennen muiden syyllistämistä. Kyllä siinä äidissä on vikaa jos ei pysty omien lastensa asioista kommunikoimaan.

Jos kommunikointi ei toimi niin vika on molemmissa päissä. Eikä yli-innokas besserwisser nyksä ainakaan paranna tilannetta.

Vierailija
20/37 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat harvoin on näin mustavalkoisia, kuin en ovat yhden osapuolen lasien läpi katsottuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi