Voiko osa-aikatöistä jäädä opintovapaalle?
Työskentelen osa-aikaisesti kaupan kassalla ja olen jumittunut tänne. Haluaisin ottaa opintovapaata ja opiskella avoimessa yliopistossa ja hakea keväällä yliopistoon, että pääsisin elämässäni eteenpäin. Eläisin sen ajan säästöillä keskittyen opiskeluun, mutta pitäisin työpaikkani, kun vakituiset työpaikat eivät ole mikään itsestäänselvyys.
Luin, että päätoimisesta työstä voi jäädä opintovapaalle. Mikä on päätoimista työtä?
Kommentit (17)
Mikset voi opiskella osa-aikatyön ohella?
Tuli vaan mieleen, että eikö sulla olisi mahdollista vain vähentää tuntimääriä eli onko sulla nollasopimus tai muuten vähäinen määrä työtunteja?
Meillä on. Mutta opintovapaan pituutta on rajattu tiettyyn määrään kuukausia vuodessa.
Avoimessa voi hyvin opiskella kokopäivätyön, saati sitten osa-aikatyön ohessa.
En pysty opiskelemaan ja käymään töissä samaan aikaan. Opiskelin pari vuotta AMK:ssa toista alaa, kun en yliopistoon päässyt ja päätoimisen opiskelun rinnalla tein 20-40 h viikossa töitä. Meinasin palaa loppuun. Jätin opinnot kesken, koska haluan yliopistoon ja nyt olen jumittunut vain töihin. En ole mikään nopea oppija, joten opinnot yliopistossa vaatii multa varmasti enemmän kuin monelta muulta, joten haluan keskittyä vain niihin ja perheellekin pitäisi löytyä aikaa.
Ap
Työntunteja en voi vähentää omasta halusta, koska työnantaja tekee silloin uuden työsopimuksen, jossa mainitsee, että työntekijä on halunnut itse vähentää tunteja. Tulevaisuudessa tuo on ongelma, jos joudun asioimaan työkkärissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En pysty opiskelemaan ja käymään töissä samaan aikaan. Opiskelin pari vuotta AMK:ssa toista alaa, kun en yliopistoon päässyt ja päätoimisen opiskelun rinnalla tein 20-40 h viikossa töitä. Meinasin palaa loppuun. Jätin opinnot kesken, koska haluan yliopistoon ja nyt olen jumittunut vain töihin. En ole mikään nopea oppija, joten opinnot yliopistossa vaatii multa varmasti enemmän kuin monelta muulta, joten haluan keskittyä vain niihin ja perheellekin pitäisi löytyä aikaa.
Ap
Ehkä se opiskelu ei vaan ole sinun juttusi. Itse opiskelin jo lukion kokopäivätyön ohella. Jatko-opiskelin, toimin yrittäjänä ja hoidin kotona kaksi lasta...
Lapsikin joutuu olemaan vuoropäiväkodissa, koska kaupan alan työajat niin vaatii. Ei lapsikaan voi olla hoidossa koko päivää ja vielä illan, jos päivisin olen luennoilla ja illat ja viikonloput töissä. Tämän takia haluaisin jäädä opintovapaalle, koska voisin suorittaa opintoja päivisin ja lapsi voisi mennä päiväkotiin.
Ap
No mikä pakko siellä avoimessa on opiskella? Luet vain pääsykokeeseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä se opiskelu ei vaan ole sinun juttusi. Itse opiskelin jo lukion kokopäivätyön ohella. Jatko-opiskelin, toimin yrittäjänä ja hoidin kotona kaksi lasta...
Tai ehkä et tiedä yhtään, mitä toisten ihmisten elämässä on tapahtunut. Ole onnekas, että itse olet noin energinen ja yrittäväinen, mutta sekin saattaa jossain vaiheessa elämääsi muuttua. Kysyin täällä, voiko opintovapaalle jäädä osa-aikatöistä, mutta ilmeisesti sinun koulussasi ei ole opetettu luetunymmärtämistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mikä pakko siellä avoimessa on opiskella? Luet vain pääsykokeeseen..
Miksei siellä saisi opiskella? Se nyt tuntuu kiinnostavammalta kuin tämän hetkinen työ.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä se opiskelu ei vaan ole sinun juttusi. Itse opiskelin jo lukion kokopäivätyön ohella. Jatko-opiskelin, toimin yrittäjänä ja hoidin kotona kaksi lasta...
Tai ehkä et tiedä yhtään, mitä toisten ihmisten elämässä on tapahtunut. Ole onnekas, että itse olet noin energinen ja yrittäväinen, mutta sekin saattaa jossain vaiheessa elämääsi muuttua. Kysyin täällä, voiko opintovapaalle jäädä osa-aikatöistä, mutta ilmeisesti sinun koulussasi ei ole opetettu luetunymmärtämistä.
Ap
Jep. Minä jäin vain orvoksi 14-vuotiaana.
Lol :D toi orpo yrittäjä opiskelija kotiäiti spämmäilee yksin kaikki negat viestit. En osaa ap:n kysymykseen vastata, kuten ei näköjään supermutsikaan. Tuli vaan vänkäämään :D
Katsoin kaupan alan TESsin, mutta siellä oli juurikin mainittu tuo päätoiminen työpaikka.
Ap
Up!