Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukio ja Niinistö oppikirjassa: evoluutiopsykologian mukaan naiset rakastuvat vanhempiin, hyvässä taloudellisessa ja sosiaalisessa asemassa oleviin miehiin

Vierailija
24.08.2016 |

On siinä ollut pokkaa kirjan tekijöillä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016082422217157_uu.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kirjan kirjoittajan nimi? Miksi helvetissä kustantajana toimii sanomapro?

Oikeasti jos joku osaa sanoa, niin tietoa arvostaisin.

Vierailija
22/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, kyseessä oppikirja ja tekijät ammattilaisia.

Keskustan kansanedustaja kerää irtopisteitä paheksumalla psykologian lukion oppikirjaa.

Kerrankin joku keskustalainen puhuu järkeä. Evoluutiopsykologialla ei ole mitään tekemistä tieteen kanssa. Hirvittää se, minkälaisen kuvan nuoret saavat tästä tekstistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon kiihkoilijat, kyse on nyt evoluutiopsykologiasta. Menee samaan sarjaan yksisarvishoidon ja enkeliterapian kanssa. Kohta niitäkin opetetaan lääkiksessä.

Vierailija
24/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, kyseessä oppikirja ja tekijät ammattilaisia.

Keskustan kansanedustaja kerää irtopisteitä paheksumalla psykologian lukion oppikirjaa.

Kerrankin joku keskustalainen puhuu järkeä. Evoluutiopsykologialla ei ole mitään tekemistä tieteen kanssa. Hirvittää se, minkälaisen kuvan nuoret saavat tästä tekstistä.

Eiköhän nuoret miehet ymmärrä muutenkin, että naisista 99% on maksullisia, vaikka suurin osa ei ota maksua suoraan rahana.

Vierailija
25/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä virheelliset tiedot naisista ovat?

Siinä ei ole ainakaan mitään virheellistä tietoa, että naista kiinnostaa miehessä eniten miehen tulot ja varallisuus? Eihän naiset muuten edes vaatisi mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua.

Vierailija
26/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Motiivi-kirjasarja, jossa käsitellään ihmisen toimintaa psykologian näkökulmasta".

Olen ihan sanaton.

Lukekaapa kuvan ylläoleva teksti. Lantio-vyötärösuhteesta, hyvästä lihaskunnosta ja naisvartalosta puhutaan. Myöskin "terhakka". Terhakka mikä?

Nyt siis elän sitä päivää, milloin evoluutiopsykologia on tullut lukion oppikirjaan. Siis hyväksytty osaksi nuorten koulutusta. Siis misogyninen pseudotiede.

Olen oikeasti aika shokissa.

Vierailija
27/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vittu totta. _Lukion_ psykologiankirjassa. Puhutaan evoluutiopsykologiasta.

Evoluutiopsykologiahan on siis ihan puhtaasti pseudotiedettä. Evoluutiopsykologiaa opetetaan yhdessä (1) Euroopan yliopistossa. Se on Turun yliopisto. Maailmanlaajuisesti evoluutiopsykologiaa ei opeteta oikeastaan yhtään missään.

Tämä on oikeasti aika järkyttävää, verrattavissa siihen, että historiankirjassa kerrottaisiin, ettei Suomessa koskaan ollut saksalaisia sotilaita jatkosodan aikana.

Jos toi on kirjassa, se tarkoittaa sitä, että asia voi tulla ylppäreihin.

Olen aidosti järkyttynyt. Hirveintä on se, että kirjottaja on sotkenut omia mielipiteitään lukion oppikirjaan, milloin kyky kyseenalaistaa oppikirjoja on oikeastaan melko olematon. Tonkin ottaa joku totuutena ja tulee jonkun sedän hyväksikäyttämäksi.

Hienoa toimintaa opettaa suurimmaksi osaksi alaikäisille, että kumppanin pitää olla vanhempi. Todella hyvä idea hei. Suureen ikäeroon liittyy aina valta-asetelma.

Lääkkeet muista lääkkeet.

Aika lohduton ihmiskuva on, jos oppikirjassa todetaan että parinvalinnassa miehen iällä ja varallisuudella on vaikutusta, että tästä seuraa, että sedät pääsevät hyväksikäyttämään alaikäisiä.

Vierailija
28/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vittu totta. _Lukion_ psykologiankirjassa. Puhutaan evoluutiopsykologiasta.

Evoluutiopsykologiahan on siis ihan puhtaasti pseudotiedettä. Evoluutiopsykologiaa opetetaan yhdessä (1) Euroopan yliopistossa. Se on Turun yliopisto. Maailmanlaajuisesti evoluutiopsykologiaa ei opeteta oikeastaan yhtään missään.

Tämä on oikeasti aika järkyttävää, verrattavissa siihen, että historiankirjassa kerrottaisiin, ettei Suomessa koskaan ollut saksalaisia sotilaita jatkosodan aikana.

Jos toi on kirjassa, se tarkoittaa sitä, että asia voi tulla ylppäreihin.

Olen aidosti järkyttynyt. Hirveintä on se, että kirjottaja on sotkenut omia mielipiteitään lukion oppikirjaan, milloin kyky kyseenalaistaa oppikirjoja on oikeastaan melko olematon. Tonkin ottaa joku totuutena ja tulee jonkun sedän hyväksikäyttämäksi.

Hienoa toimintaa opettaa suurimmaksi osaksi alaikäisille, että kumppanin pitää olla vanhempi. Todella hyvä idea hei. Suureen ikäeroon liittyy aina valta-asetelma.

Lääkkeet muista lääkkeet.

Aika lohduton ihmiskuva on, jos oppikirjassa todetaan että parinvalinnassa miehen iällä ja varallisuudella on vaikutusta, että tästä seuraa, että sedät pääsevät hyväksikäyttämään alaikäisiä.

Jep. Ihan omaa ahneuttaan naiset rahan perässä juoksevat, ei ole mitään tekemistä hyväksikäytön kanssa.

Vierailija
29/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on minua köyhempi, matalemmin koulutettu, nuorempi mies. Minä olen varmaan sitten joku ALFANAARAS!! YEAH

Vierailija
30/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo oppikirjan teksti ole väärin. Tuo on totta ja tiedostamatonta. Nainen valitsee noin. Ainahan ei ole moista vanhempaa menestyjää saatavilla, mutta jos on, usein sitä tavoitellaan.

Myös Paavo ja Päivi. Ne teki rumasti puolisoilleen. Olivat itsekkäitä.

Vierailija
31/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole rahkeita saada mrnestyvää vanhempaa herrasmiestä. Turha tulla tännne sanlmaan, että mullapa on köyhä ja mua nuorempi.

Kirjassa vaan sanottiin, mihin evoluutiobiologia pyrkii.

Vierailija
32/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on minua köyhempi, matalemmin koulutettu, nuorempi mies. Minä olen varmaan sitten joku ALFANAARAS!! YEAH

Tuolla ei ole mitään merkitystä. Olennaista on se, vaaditko ahneuksissasi mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua vai kelpaako mies työttömänäkin.

Vierailija
33/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ei ole mitään merkitystä. Olennaista on se, vaaditko ahneuksissasi mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua vai kelpaako mies työttömänäkin.

Opettele jo jokin toinen fraasi, jota voit taas jankuttaa seuraavan vuoden. Usko jo sossurotta, sinä et todellakaan kelpaa kenellekään.

Vierailija
34/35 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele jo jokin toinen fraasi, jota voit taas jankuttaa seuraavan vuoden. Usko jo sossurotta, sinä et todellakaan kelpaa kenellekään.

Nykyinen on kiistaston fakta, joten ei sitä ole mitään syytä vaihtaa.

Vierailija
35/35 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

... Tonkin ottaa joku totuutena ja tulee jonkun sedän hyväksikäyttämäksi.

Aika rajua tekstiä. Maan isä on hyväksikäyttäjä. Maan isä käyttää valtaa väärin.

Onko todella, että Jenni on täysin tahdoton ja hyväksikäytettävä olio. Olihan Sauli poliitikkona määrätietoinen(=täysi mulkku) ja itketti naisia ministeriössä, mutta että on ollut täysin Saulin vallassa.