Miksi siihen suhtaudutaan aina niin negatiivisesti, jos 20-24-vuotias haluaa sitoutua ja perustaa perheen?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen suhtaudutaan aina niin negatiivisesti, jos 20-24-vuotias haluaa sitoutua ja perustaa perheen? Niin.
Kuka suhtautuu negatiivisesti? Mulle on ainakin yks paskanhailee minkä ikäisenä kukakin perustaa perheen.
Ehkä suhtaudutaan negatiivisesti, jos...
a) kyseinen nuori aikuinen on lapsellinen bilettäjä. Saatetaan ihmetellä, miten pärjäisi lapsen kanssa, jos käy joka viikonloppu viihteellä.
b) koulut ovat kesken/käymättä. Vaikka olisi ihan ok työpaikka peruskoulupohjalla, entäs sitten kun on 4 lasta ja jää työttömäksi? Siinä ei paljoa budjetti repeä kouluja käymään.
c) parisuhde ei vaikuta tasapainoiselta. Jos ollaan seurusteltu useiden kanssa parin vuoden sisällä, saatetaan ajatella, että tämäkin suhde päättyy ennen lapsen syntymää. Tai jos toinen osapuoli on itse kohtia a tai b.
Miten niin kukaan suhtautuu negatiivisesti? Itse sain lapseni 20-22 ja sain oman kroppani takaisin nopeaa, ehkä se aiheuttaa kateutta kun nuoren kroppa palautuu nopeammin? Ja nuorena jaksaa valvoa öitä jos tarve vaatii. Taitaa olla katkerien "vanhusten" kateutta kaikki negatiivisuus nuoria vanhempia kohtaan. Ei se ikä kerro onko valmis vanhemmaksi, vanhemmuuteen kasvaa lapsen myötä. Nimimerkillä 26vuotias äiti.
Minusta on ok perustaa perhe tuossa iässä, jos on esim. amis ja koulunsa käynyt. Ja voihan amk:stakin voi olla valmistunut jo n. 22-23-vuotiaana. Eli jos taloudelliset edellytykset ovat kunnossa ja parisuhde on vakaalla pohjalla, antaa mennä vaan.
Esim. 29v köyhä opiskelija solukämpässä ei ole mitenkään parempi ryhtymään vanhemaksi vain ikänsä vuoksi.
En tajua. Asia on oikeasti todella kummallinen, koska toisen lisääntyminen ei pitäisi olla muiden asia eikä jonkun 20-24v pariskunnan perheellistyminen vaikuta oikeasti mitenkään muiden elämään.
Oikeastihan on vain hyvä, jos nuoret ja mukautuvammat (aivot ovat vielä hieman kehitysvaiheessa, eli sopeutuu muutoksiin paremmin) ihmiset ovat siinä tilanteessa, että voivat tehdä lapsen/lapsia.
Etenkin yhteiskunnan kannalta olisi tärkeää, että lapset tehtäisiin nykyistä nuorempana.
Ehkä se on juuri tuo, mikä siinä ärsyttää?
Haukkujat kokevat jossain syvällä sisimmissään -ehkä tiedostamattaankin- jotain (biologista ja sosiaalista) huonommuutta?