Kuopiolaisisä avautuu lapsiarjesta : " 8- ja 10- vuotiaidenkin perään pitää katsoa 24/7"
Oon samaa mieltä. Ei tän ikäiset vielä niin isoja oo, että pystyisivät huolehtimaan itsestään.
Kommentit (25)
Kyllä tuo ihan todentuntuista on. Meidän ei tappele koskaan mutta muuten kyllä tuttua tuo säätö.
Onneksi lapsia ei ole mikään pakko Suomessa hankkia, jos lapsiperhearki ei kiinnosta. En minäkään ole hankkinut juuri siksi, ettei tuollainen meininki nappaa yhtään. Omista valinnoista olisi kuitenkin hyvä ottaa vastuu siinä mielessä, ettei nyt ainakaan omia lapsiaan häpäise valtakunnanmediassa.
Tuntuu kaikkea muuta kuin tutulta. Meillä mies(kin) osaa jo illalla tarkistaa, että kaikki tarpeellinen seuraavaksi päiväksi on paikallaan.
Se on ihan just tota.. meidän viimeisen viikon saldoa, kolme kouluikäistä lasta:
- 11v kännykkä oli hävinnyt, löytyi kaverin kotoa olohuoneen pöydän alta
- tänään löysin auton etupenkin alta avoimen juomapullon, ei mitään hajua milloin ja kuka se on sinne jättänyt, onneksi ei ollut täysinäinen
- tänään olen järjestellyt omat duunini niin, että olen viemässä lasta treeneihin klo 17:si, koulu loppuu klo 16 ja matkaa koululta treeneihin on 10km. Ei mitään suoraa julkista liikenneyhteyttä tässä välillä (asutaan Espoossa)
- vessan lattia on täynnä Aku Ankkoja
- eteinen on kun Stadiumin varasto koko ajan
- joka yö tällä viikolla joku on kömpinyt nukkumaan meidän vanhempien sänkyyn, kait ne on sit painajaisia...
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan just tota.. meidän viimeisen viikon saldoa, kolme kouluikäistä lasta:
- tänään löysin auton etupenkin alta avoimen juomapullon, ei mitään hajua milloin ja kuka se on sinne jättänyt, onneksi ei ollut täysinäinen
- tänään olen järjestellyt omat duunini niin, että olen viemässä lasta treeneihin klo 17:si, koulu loppuu klo 16 ja matkaa koululta treeneihin on 10km. Ei mitään suoraa julkista liikenneyhteyttä tässä välillä (asutaan Espoossa)
- joka yö tällä viikolla joku on kömpinyt nukkumaan meidän vanhempien sänkyyn, kait ne on sit painajaisia...
Säkään et siis osaa. Ennen mentiin itsenäisesti harrastuksiin pyörällä tai julkisilla, Aku Ankkoja ei jätetty minne sattuu eikä autossa syöty tai juotu. Ikinä. En myöskään muista että meidän eteinen ois ollut täynnä treenivarusteita.
Älkääs valedelko. Olen palstalta lukenut, että kouluikäisten kanssa elämä on jo ihan yhtä helppoa kuin lapsettomanakin. :D -4
Ihme sädekehän kiillotusta tuolla isällä. Hei katsokaa, mä osasin, tai sitten en..
Mun mielestä tuo oli ihan hauskasti kirjoitettu.
Aina pelkäsin että uimakilpailuissa mun puhelin tipahtaa altaaseen ja on pilalla, kun kuvasin poikaani. No siellä uimahallilla se sitten kastuikin ja meni rikki.
Tosin se puhelin kastui laukussa, kun juomapullon korkkia ei jaksannut sulkea kunnolla ja kaikki juoma valui puhelimeeni.
Plääh, oikeesti. Missä on organisointikyky??
Jos tavarat pidetään järjestyksessä ja illalla valmistellaan aamua varten vaatteet koulureput jne. harrastusjutut.
Mä ollu ihan yksin kahden vilkkaan lapsen kanssa ja ei ikinä mitään kaaosta. Lapset ei hukkaile tavaroitaan, kun on jo kotona annettu malli että omista tavaroista huolehditasn.
Meillä jokaiselle tavaralle on oma paikka, aina löytyy. Ssmoin sukat ynm. lapsilla omissa koreissa kaapeissa.
Tunnen tällasia kaaosperheitä, koti on yleensä sekainen ja täynnä kaikkea. Kun ollaan lähdössä johonkin, me odotellaan kun kaaokset etsii avaimiasn, uimapukuja, aurinkolaseja jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säkään et siis osaa. Ennen mentiin itsenäisesti harrastuksiin pyörällä tai julkisilla, Aku Ankkoja ei jätetty minne sattuu eikä autossa syöty tai juotu. Ikinä. En myöskään muista että meidän eteinen ois ollut täynnä treenivarusteita.
No sä olet sydämellisesti tervetullut näyttämään miten tämä toimii hienommin:) Tuosta kuskaamisesta sen verran, että meiltä tuonne paikkaan, jossa treenit yleensä on, on tosiaan vain 10km, mutta julkisilla sinne menee 1h15min sisältäen kaksi vaihtoa. Ja kun koulu loppuu klo 16 ja treenit alkaa klo17, ei se oikein onnistu. Tai niin kuin tässä männäviikolla: piti olla klo 17.15 85km päässä pelissä, mutta mikäs siinä, bussillahan se ois onnistunut hyvin, lätkäkamojen kanssa. Sellainen pikkujuttu tosiaan vielä, että sekä minä että mieheni ollaan täysipäiväisesti töissä, ei kotirouvina. Enkä tainnut sanoa, että autossa olisi syöty tai juotu, sanoin että sieltä löytyi avoinainen treenijuomapullo. Todennäköisesti pudonnut penkin alle treenirepun sivustan verkkotaskusta. Eikä se eteinen tietty ole täynnä treenivarusteita, jos kukaan ei treenaa, se on ihan selviö.
Tuon ikäisiä ei tarvitse valvoa 24/7 ellei ne ole jotain erityislapsia. Hemmoteltu ei ole erityinen.
Ei mellä ole tuollaista, yksi koululainen ja yksi eskarilainen. Tosin en tiedä, miksi on kamalaa, jos lapsi kömpii yöllä viereen tai eteinen on joskus sekaisin. Sehän on vaan normaalia elämää. Harrastusrumbakin on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Plääh, oikeesti. Missä on organisointikyky??
Jos tavarat pidetään järjestyksessä ja illalla valmistellaan aamua varten vaatteet koulureput jne. harrastusjutut.
Mä ollu ihan yksin kahden vilkkaan lapsen kanssa ja ei ikinä mitään kaaosta. Lapset ei hukkaile tavaroitaan, kun on jo kotona annettu malli että omista tavaroista huolehditasn.
Meillä jokaiselle tavaralle on oma paikka, aina löytyy. Ssmoin sukat ynm. lapsilla omissa koreissa kaapeissa.
Tunnen tällasia kaaosperheitä, koti on yleensä sekainen ja täynnä kaikkea. Kun ollaan lähdössä johonkin, me odotellaan kun kaaokset etsii avaimiasn, uimapukuja, aurinkolaseja jne jne.
Meillä on tavarat paikoillaan, ihan neuroottisuuteen asti monien meidän tuttujen mielestä. Mutta ihmiset on erilaisia: meillä on 3 lasta, yksi ei IKINÄ hukkaa mitään, kaksi hukkaisi varmaan päänsäkin jos se olisi mahdollista. Ihan samala tavalla on kaikki kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
öööh..oliko jokin noista kohdista jokin ns, epäkohta?
Mielenkiintoinen oletus joillakin vanhemmilla, että se kaaoksen ja säätämisen määrän voisi ikään kuin päättää itse. Että nämä vanhemmat, jotka tuskailevat jatkuvan vahtimisen ja ylimääräisen stressin kanssa vielä kouluikäisiä kaitsiessaankin, ovat vain valinneet toimia niin. Esimerkiksi lasten persoonallisuus tai olosuhdetekijät eivät ilmeisesti vaikuta ollenkaan asiaan. -4
Voi kun taas ihmiset lukee tuonkin niin tosikkoina. Minusta se oli hauskasti kirjoitettu vaimolle ylistyslaulu. Onko sitä pakko ottaa kaikki niin sanasta sanaan tosissaan ja alkaa itseä kehua, kuinka meillä ei noin ja lapset osaa kaiken ja vie mennessään ja tuo tullessaan ja pyöräilee talvipakkasella kahdenkymmenen kilometrin päähän harrastukseen ja koulupäivänä juoksevat kepeästi 15km päähän hammashoitajalle tarkistuttaan rautojen istutuksen.
https://www.facebook.com/timo.kettunen.3/posts/1312812918737585