Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AUTTAKAA! lIMINGAN KUNNAN SOSIAALITOIMISTON JÄRKYTTÄVÄ

Vierailija
03.03.2006 |

KÄYNTI...: LAPSENI VUODEN IÄSSÄ ON KUUMEESSA JA KIPEÄ, SOSIAALITOIMISTOLTA OLEN PYYTÄNYT TOIMEENTULOTUKEA.MEILLÄ EI OLE PERHEELLÄ NYT MITÄÄN TULOJA.rUOKAA EI OLE OLLUT NYT KOHTA KAHTEEN VIIKKOON, SOSIAALITOIMISTO EI KORVAANSA LOTKAUTA, OLEN KÄYNYT SIELLÄ NYT KOLME KERTAA KAHDEN VIIKON AIKANA.oLEN SAANUT TODELLA EPÄASIALLISTA KÄYTÖSTÄ PERHEENI KANSSA, MEITÄ VÄHÄTELLÄÄN JNE.

MITEN SELVITÄ ILMAN LÄÄKKEITÄ JA RUOKAA????mITEN NÄIN VOI KÄYDÄ??????

oNNEKSI EMME TÄSSÄ PAIKASSA ENÄÄ KAUAN ASU.

iPAHA OLLA ENKÄ TIEDÄ JAKSAAKO TÄTÄ ENÄÄ KAUAN.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että toimeentulotukea saa, jos sille löytyy lainmukaiset perusteet. Se, että ihminen EI osaa käyttää rahojaan oikein, elelee yli varojen sun muuta, ei tosiaankaan ole peruste rahaluukulle.

Ruoka-apua varmasti kirkolta saat lapsille, nälkää tässä maassa ei tarvitse yhdenkään lapsen nähdä.

Vierailija
42/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsii tuollaisista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

röökiä, eikä sossu anna. Onneksi ei anna. MENKÄÄ TÖIHIN.

Ihme lusmua porukkaa. 2 aikuista ihmistä eikä kumpikaan VIITSI käydä duunissa.

Vierailija
44/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aiemmin joutunut paljon asioimaan sosiaalitoimistossa toimeentulotukia hakien. Silloin ei tippunut mitään toimeentulo tukea koska sossun mielestä kotihoidontuki ja lapsilisät sekä asumistuki riittivät. Siis saatko sä ollenkaan asumistukea. Tuota myös ihmettelen kovasti, että lapsia uhkaillaan ottaa pois? Eihän se ole mikään syy ottaa lapsia pois jos on taloudellisesti tiukkaa, vai jätätkö todellakin jotakin kertomatta? Etkö saa kotihoidontukea, onko koulutusta että saisit tyttömuuskorvauksia? Kyllähän suomessa aina joitakin tuloja ihmisellä on.

Vierailija
45/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota CapsLock päältä niin alkukirjaimet tulee isolla ja muut pienellä!

Vierailija
46/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua että minun verorahoja käytetään tuollaisiin asioihin jossa on tahallaan jätetty laskut maksamatta ja hummattu rahat muuhun. Ei asiat niin mene. Ette taida olla kovinkaan aikuisia ja kypsiä ihmisiä kun ette pysty taloudestanne huolehtimaan. Ehkä siinä lapsen pois otossa on jotain perää. Ei ihme ettet halua paremmin asioita täällä selittää. Syytä itseäsi.

Vierailija
47/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia edes uhkailla ottaa pois pelkän rahan puutteen takia. Pitää olla selvää lasten hoitamattomuutta. Vanhemmat vetävät huumeita ja viinaa ja lapset ovat oman onnensa varassa. Näinkö on ap:kin tapauksessa ? Rahathan saa kivasti menemään viinaan ja röökeihin.

Vierailija
48/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitten:meillä ei juoda viinaa eikä polteta, koskaan!Töissä kotona lasten kanssa, mies on työelämässä mutta sähkölaskut yms.on vieneet viimeisetkin rahamme.Mutta onneksi tässä kävi näin kuten muualle ´jo kirjoitin, eli johtaja myönsi tukea ensi viikkoon asti, ei ole mitään estettä maksulle.Siinä teille syyttäjille.

Toiv te jotka olette kotona lasten kanssa ja joudutte joskus tiukkaan tilanteeseen, ymmärrätte mitä täällä olette puhuneet ja moittineet tiukassa tilanteessa olevia.

kaikkien sosiaalitoimistossa asioivien ei tarvitse olla väärinkäyttäjiä tms.voi olla myös oikean tuen tarvitsijoita.

ja sille joka sanoi että on parempikin viedä lapset meiltä pois, niin millä perustelet?Olen todella törkeä ihminen!!!

Pitäiskö katsoa vähän peiliin ja miettiä millä tavalla hoitaa asioita sossun päin. Ei HUUTAMALLA ja sanomalla että olen todella törkeä ihminen.

Vierailija
49/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eletään yli varojen, ostellaan laskulle, tilaillaan netistä kaikkea ja sitte mennään sossuun valittamaan kun rahat ei enää riitäkkään. Ja lopuksi valitettaan kun sossu ei anna rahaa. Elämässä kun kaikki ei vaan ole niin helppoa.

Vierailija
50/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavat ja normit miten tuki lasketaan. Moni luulee et sieltä saa kun ruikuttaa tai tarvitsee etelänmatkaa varten rahaa mutta se on vaan luuloo ja hyväosaiset on niitä luulijoita. Ap;n tapauksesta en osaa sanoa kun ei kerro tulojaan. Omani osaan laskea ja kävin ne joskus vielä lasketuttamassa ja ei ollut kuin 5 sentin heitto. Toimeentulotuki on se viimeinen apu kun kaikki muut tuet on jo haettu.

Vierailija
51/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette lapsilisät tuhlanneet ja miksi ette ole laskuja maksaneet ?

Ei sossu tahallaan viivyttele, ehkä huomaavat että yritätte vaan kusettaa ja pienellä paikkakunnalla sossun tädit tietävät enemmän kuin sinä kerrot. Ehkä pikkilinnut ovat kertoneet teidän villistä elämästä.

Vierailija
52/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll' mä oon aina sossusta saanut kun todellinen hätä on ollut. Luulen että ne joille sossu ei myönnä niin ovat eläneet vain yli varojen. Tai eivät osaa huolehtia että menot ovat pienemmät mitä tulot.

Toisaalta ei elämä aina ole mustavalkoista, joskus elämä voi tuoda todella yllättäviä tilanteita eteen. Vaikka kuin olisi tarkka ja osaisi huolehtia rahoistaan.

Vierailija
53/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sossun haukkuminen on aivan aiheetonta.

Vierailija
54/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten:meillä ei juoda viinaa eikä polteta, koskaan!Töissä kotona lasten kanssa, mies on työelämässä mutta sähkölaskut yms.on vieneet viimeisetkin rahamme.Mutta onneksi tässä kävi näin kuten muualle ´jo kirjoitin, eli johtaja myönsi tukea ensi viikkoon asti, ei ole mitään estettä maksulle.Siinä teille syyttäjille.

Toiv te jotka olette kotona lasten kanssa ja joudutte joskus tiukkaan tilanteeseen, ymmärrätte mitä täällä olette puhuneet ja moittineet tiukassa tilanteessa olevia.

kaikkien sosiaalitoimistossa asioivien ei tarvitse olla väärinkäyttäjiä tms.voi olla myös oikean tuen tarvitsijoita.

ja sille joka sanoi että on parempikin viedä lapset meiltä pois, niin millä perustelet?Olen todella törkeä ihminen!!!

Vierailija
55/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarvitsin yllättävää tukea sairaalamaksuihin. Sos. työntekijä selitys oli,että minun täytyy maksaa se opintolainallani (olin jakanut opintolainan pankissa joka kuukaudelle ja sen muuttaminen ei olisi onnistunut tai ainakin olisi maksnut maltaita)+ olisimme olleet sitten vuoden viimeinen kuukausi ilman ruoka+vuokra rahaa, joten tilanne olisi vain siirtynyt.

Tein tästä menettelystä valituksen ja se kannatti, maksoivat harkinnanvaraista.

Kyllä sossu voi oikeasti tehdä joskus epäinhimillisiä päätöksi.

Ap:n tyyli puida asiaa oli kyllä kohtuuton (ei noin saa koko toimistoa leimata jos sukset on ristissä, ilman sos.toimiston

nimeäkin olisit saanut täältä neuvoja).

Hyvä kuitenkin,että ap sai apua!

Vierailija
56/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittää 700 - 800 euroa kuukaudessa, jotta olisitte oikeutetut toimeentulotukeen. Ihmetyttää sosiaalijohtajan myöntämä 150 e ruokaan viikoksi. Onko Limingassa todellakin näin kallista ruokaa? Kyllä muualla selviäisi aivan varmasti 50 - 70 eurolla viikon.