AUTTAKAA! lIMINGAN KUNNAN SOSIAALITOIMISTON JÄRKYTTÄVÄ
KÄYNTI...: LAPSENI VUODEN IÄSSÄ ON KUUMEESSA JA KIPEÄ, SOSIAALITOIMISTOLTA OLEN PYYTÄNYT TOIMEENTULOTUKEA.MEILLÄ EI OLE PERHEELLÄ NYT MITÄÄN TULOJA.rUOKAA EI OLE OLLUT NYT KOHTA KAHTEEN VIIKKOON, SOSIAALITOIMISTO EI KORVAANSA LOTKAUTA, OLEN KÄYNYT SIELLÄ NYT KOLME KERTAA KAHDEN VIIKON AIKANA.oLEN SAANUT TODELLA EPÄASIALLISTA KÄYTÖSTÄ PERHEENI KANSSA, MEITÄ VÄHÄTELLÄÄN JNE.
MITEN SELVITÄ ILMAN LÄÄKKEITÄ JA RUOKAA????mITEN NÄIN VOI KÄYDÄ??????
oNNEKSI EMME TÄSSÄ PAIKASSA ENÄÄ KAUAN ASU.
iPAHA OLLA ENKÄ TIEDÄ JAKSAAKO TÄTÄ ENÄÄ KAUAN.
Kommentit (56)
Sossu ei todellakaan aina auta. Joskus voi seurakuntakin auttaa, kun menet sanomaan, että ei ole ruokaa.
ja sosiaaliviranomaiset kyll äantavat toimeentulotukea niille joilla siihen on arvetta. Jos ei sitä teille ole myönnetty niin todennäköinen syy on että joko teillä on rahaa, tai sitten normiylijäämä on liian suuri. Silloin saatte syyttää vaan itseänne
kyllä meitä vaan on kohdeltu ihan hyvin ja saadaan rahaa, kun on asianmukaiset selvitykset tehty.
Kai teillä nyt jotain tuloja on. Miten olette eläneet 2 viikkoa ilman ruokaa?
Onkohan mielenterveytesi oikein kunnossa, kun viestisi oli niin omalaatuinen. Ehkä antaisit lapsesi sijaisperheeseen, kunnes saat asiasi kuntoon.
Onko sinulla mies samassa taloudessa, mitä hän on saanut ja milloin?
eli puuroaineksia ja makaronia.kaikki selvitykset on tehty.Pitkittävät asiaa jostain syystä.
Niille joilta tuli huonoja tekstejä, niin.....niitäpä tässä kaivataankin.
Suomessa jokainen lapsiperhe on oikeutettu lapsilisään, joka on ensimmäiseltä lapselta 100 euroa ja sitä seuraavilta enemmän. Jo tällä rahalla pystyy pitämään perheen tarvittaessa kylläisenä. (tosin melko niukalla ruokavaliolla)
Lisäksi perhe saa tuloja joistakin näistä: kotihoidontuki / yksityisenhoidon tuki / kuntalisä / vanhempien palkat / asumistuki / opintotuki / yh-korotus lapsilisään / toimeentulotuki / jne.
KAIKKI ovat oikeutettuja ainakin joihinkin noista!
Suomessa toimeentulo on valtion puolesta turvattu, mikäli henkilö itse niin haluaa. Sosiaalitoimistoille on laskettu tulorajat joilla tulee toimeen ja mikäli henkilö ei itse tienaa riittävästi, hän saa avustusta sosiaalitoimistosta.
Teidän tilanteenne on mahdollinen ainoastaan, mikäli te olette käyttäneet rahojanne turhaan. (Juhliminen, liian suuri asuntolaina, uusi auto, kalliita vaatteita, tms.) Tämä taas on ollut teidän oma henkilökohtainen valintanne josta ei voi ketään muuta syyttää.
Eli olin käytännössä ilman rahaa helmikuusta kesäkuuhun! Ei todellakaan toimi tämä meidän sosiaalihuoltomme. Minulla ei ollut tuolloin minkäänlaisia tuloja ja yhtään en saanut rahaa mistään!
ja kukaan ei halua huomatusta tms.
Olitko juuri tullut ulkomailta ja suomen sosiaaliturvan ulkopuolella?
syy kuulemma siinä että tileissäni epäselvyyksiä (avasin uuden tilin josta ilmoitin heti että minulla uusi tili) tilasin jopa maksullisia selvityksiä pankista mutta niin vain jäin ilman rahaa. Hyvin haluttomasti ovat asiaa kommentoineet, keksivät epämääräisiä selityksiä yms. kun asiasta kyselen. Kyllä minä sen huomaan että valehtelevat päin naamaa.
tietokone josta ei kukaan ole valmis maksamaan juuri mitään ja monissa asunnoissa netti sisältyy vuokraan
jos oikeesti tarviitte/ teidän kuuluisi toimeentulotukea saada, niin hakemuksen käsittelyaika on muistaakseni 2 viikkoa (tosin meillä ei mene koskaan niin kauaa)
Väittivät vain että eivät usko että minulla vain ne 2 tiliä joista kerroin ja tiliotteet ym. lähetin. Yhtäkkiä sitten kesäkuussa uskoivatkin, aika ihmeellistä toimintaa.
Yritä todellakin kysyä apua seurakunnalta tai joltain sukulaiselta.Elämäntilanteita on niin monia,ettei niitä voi niputtaa kaikkia samaan nippuun.Sehän on ihan faktaa,ettei kaikille riitä töitä ja jos haluaa lapsensa hoitaa itse niin kotihoidontuki on sanonko mistä.
Toivon sinulle voimia ja anna negatiivisten kommenttien jäädä omaan arvoonsa.
tullut millä pitäisi pärjätä tämä kaks viikkoa. Ellet sitten ole provo... no anyway... jos näin on että olette noi pahasti pulassa, seurakunta on yksi mikä auttaa myös.
Ei välejä, isot ja pienet kirjaimet sekaisin!