Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AUTTAKAA! lIMINGAN KUNNAN SOSIAALITOIMISTON JÄRKYTTÄVÄ

Vierailija
03.03.2006 |

KÄYNTI...: LAPSENI VUODEN IÄSSÄ ON KUUMEESSA JA KIPEÄ, SOSIAALITOIMISTOLTA OLEN PYYTÄNYT TOIMEENTULOTUKEA.MEILLÄ EI OLE PERHEELLÄ NYT MITÄÄN TULOJA.rUOKAA EI OLE OLLUT NYT KOHTA KAHTEEN VIIKKOON, SOSIAALITOIMISTO EI KORVAANSA LOTKAUTA, OLEN KÄYNYT SIELLÄ NYT KOLME KERTAA KAHDEN VIIKON AIKANA.oLEN SAANUT TODELLA EPÄASIALLISTA KÄYTÖSTÄ PERHEENI KANSSA, MEITÄ VÄHÄTELLÄÄN JNE.

MITEN SELVITÄ ILMAN LÄÄKKEITÄ JA RUOKAA????mITEN NÄIN VOI KÄYDÄ??????

oNNEKSI EMME TÄSSÄ PAIKASSA ENÄÄ KAUAN ASU.

iPAHA OLLA ENKÄ TIEDÄ JAKSAAKO TÄTÄ ENÄÄ KAUAN.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välejä, isot ja pienet kirjaimet sekaisin!

Vierailija
2/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei todellakaan aina auta. Joskus voi seurakuntakin auttaa, kun menet sanomaan, että ei ole ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sosiaaliviranomaiset kyll äantavat toimeentulotukea niille joilla siihen on arvetta. Jos ei sitä teille ole myönnetty niin todennäköinen syy on että joko teillä on rahaa, tai sitten normiylijäämä on liian suuri. Silloin saatte syyttää vaan itseänne

Vierailija
4/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meitä vaan on kohdeltu ihan hyvin ja saadaan rahaa, kun on asianmukaiset selvitykset tehty.

Vierailija
5/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä nyt jotain tuloja on. Miten olette eläneet 2 viikkoa ilman ruokaa?

Vierailija
6/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mielenterveytesi oikein kunnossa, kun viestisi oli niin omalaatuinen. Ehkä antaisit lapsesi sijaisperheeseen, kunnes saat asiasi kuntoon.

Vierailija
7/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mies samassa taloudessa, mitä hän on saanut ja milloin?

Vierailija
8/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli puuroaineksia ja makaronia.kaikki selvitykset on tehty.Pitkittävät asiaa jostain syystä.

Niille joilta tuli huonoja tekstejä, niin.....niitäpä tässä kaivataankin.

Vierailija
9/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jokainen lapsiperhe on oikeutettu lapsilisään, joka on ensimmäiseltä lapselta 100 euroa ja sitä seuraavilta enemmän. Jo tällä rahalla pystyy pitämään perheen tarvittaessa kylläisenä. (tosin melko niukalla ruokavaliolla)

Lisäksi perhe saa tuloja joistakin näistä: kotihoidontuki / yksityisenhoidon tuki / kuntalisä / vanhempien palkat / asumistuki / opintotuki / yh-korotus lapsilisään / toimeentulotuki / jne.

KAIKKI ovat oikeutettuja ainakin joihinkin noista!

Suomessa toimeentulo on valtion puolesta turvattu, mikäli henkilö itse niin haluaa. Sosiaalitoimistoille on laskettu tulorajat joilla tulee toimeen ja mikäli henkilö ei itse tienaa riittävästi, hän saa avustusta sosiaalitoimistosta.

Teidän tilanteenne on mahdollinen ainoastaan, mikäli te olette käyttäneet rahojanne turhaan. (Juhliminen, liian suuri asuntolaina, uusi auto, kalliita vaatteita, tms.) Tämä taas on ollut teidän oma henkilökohtainen valintanne josta ei voi ketään muuta syyttää.

Vierailija
10/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin käytännössä ilman rahaa helmikuusta kesäkuuhun! Ei todellakaan toimi tämä meidän sosiaalihuoltomme. Minulla ei ollut tuolloin minkäänlaisia tuloja ja yhtään en saanut rahaa mistään!

Vierailija
11/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukaan ei halua huomatusta tms.

Vierailija
12/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko juuri tullut ulkomailta ja suomen sosiaaliturvan ulkopuolella?

Vierailija
13/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy kuulemma siinä että tileissäni epäselvyyksiä (avasin uuden tilin josta ilmoitin heti että minulla uusi tili) tilasin jopa maksullisia selvityksiä pankista mutta niin vain jäin ilman rahaa. Hyvin haluttomasti ovat asiaa kommentoineet, keksivät epämääräisiä selityksiä yms. kun asiasta kyselen. Kyllä minä sen huomaan että valehtelevat päin naamaa.

Vierailija
14/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla rahaa kyl muutenki..

Vierailija
15/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokone josta ei kukaan ole valmis maksamaan juuri mitään ja monissa asunnoissa netti sisältyy vuokraan

Vierailija
16/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeesti tarviitte/ teidän kuuluisi toimeentulotukea saada, niin hakemuksen käsittelyaika on muistaakseni 2 viikkoa (tosin meillä ei mene koskaan niin kauaa)

Vierailija
17/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittivät vain että eivät usko että minulla vain ne 2 tiliä joista kerroin ja tiliotteet ym. lähetin. Yhtäkkiä sitten kesäkuussa uskoivatkin, aika ihmeellistä toimintaa.

Vierailija
18/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä todellakin kysyä apua seurakunnalta tai joltain sukulaiselta.Elämäntilanteita on niin monia,ettei niitä voi niputtaa kaikkia samaan nippuun.Sehän on ihan faktaa,ettei kaikille riitä töitä ja jos haluaa lapsensa hoitaa itse niin kotihoidontuki on sanonko mistä.

Toivon sinulle voimia ja anna negatiivisten kommenttien jäädä omaan arvoonsa.

Vierailija
19/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

diakoniatyöntekijään. Ne auttaa.

Vierailija
20/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut millä pitäisi pärjätä tämä kaks viikkoa. Ellet sitten ole provo... no anyway... jos näin on että olette noi pahasti pulassa, seurakunta on yksi mikä auttaa myös.