Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys lyhentää ihmisen odotettavissa olevaa elinaikaa. Kuinka jotkut tälläkin palstalla VOIVAT ihannoida työttömyyttä?

Vierailija
24.08.2016 |

https://www.thl.fi/fi/web/hyvinvointi-ja-terveyserot/eriarvoisuus/hyvin…

Työttömien odotettavissa oleva elinaika on useita vuosia lyhyempi kuin työllisillä. Työttömyys heikentää ihmisen terveyttä myös monilla muilla tavoilla.

Työ se ihmisen tiellä pitää ja mielen virkeänä. Kaikki töihin siis!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se työttömyys itsessään sitä lyhentää vaan mahdollinen asennoituminen. Siihen voi jotenkin vaikuttaa vaikka rahapula nyt tietysti on konkreettinen huoli.

Vierailija
2/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen selitys on se, että sairastelevat irtisanotaan ensimmäisten joukossa työttömiksi, koska he eivät ole yhtä tehokkaita kuin terveet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on defenssi. Kun muuta ei ole tiedossa, on pakko alkaa ihannoimaan joutenoloa.

Vierailija
4/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin moni ihminen voi olla niin kokoomushenkinen materialisti ja eliitin aivopesemä, että pitää jotain töissäoloa ja jatkuvaa kuluttamista niin tärkeänä että se ajaa miltei kaiken muun ohitse?

Vierailija
5/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin elän 70 vuotiaaksi vapaana, kun 80 vuotiaaksi muumioksi, työhön elämäni hukanneena.

Vierailija
6/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vitut. T. Tälläkin hetkellä TYÖN takia saikulla oleva

Vierailija
7/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin moni ihminen voi olla niin kokoomushenkinen materialisti ja eliitin aivopesemä, että pitää jotain töissäoloa ja jatkuvaa kuluttamista niin tärkeänä että se ajaa miltei kaiken muun ohitse?

Mene nyt kommari vittuun punalippua heiluttamasta.

Ihmiset osaavat ajatella ihan itse ja siksi aatteesi kannatus on mitä on... vituttaako?

Vierailija
8/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset osaavat ajatella ihan itse ja siksi aatteesi kannatus on mitä on... vituttaako?

Miten sie nyt noin kimmastuit? :O

Vierailija
9/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään tuollaisesta ei ole kyse, vaan siitä että ihminen maksaa työnteolla itse oman elämänsä sen sijaan, että maksattaa sen muilla. Siipeily, loisiminen ja vapaamatkustaminen on vain siipeilyä, loisimista ja vapaamatkustamista eikä sitä millään filosofoinnilla muuksi saa muutettua.

Vierailija
10/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä häntä ärsyttää kaltaisesi itsekkäät luuserit. Ymmärrän, niin minuakin.

Vierailija
11/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei minun elämääni. Olen sata kertaa paremmassa kunnossa kuin kaikkea potevat työlliset. Flunssiakin varmaan joka toinen kuukausi näillä.

Vierailija
12/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistään tuollaisesta ei ole kyse, vaan siitä että ihminen maksaa työnteolla itse oman elämänsä sen sijaan, että maksattaa sen muilla. Siipeily, loisiminen ja vapaamatkustaminen on vain siipeilyä, loisimista ja vapaamatkustamista eikä sitä millään filosofoinnilla muuksi saa muutettua.

Oletko nyt ihan tosissasi? :D

Vierailija
13/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Ymmärrän toki jos menot on pienet tai puolison palkka niiin iso, että voi vaikka 15 h viikossa olla töissä. Mutta kokonaan kotona makaaminen? Eih.

Vierailija
14/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä häntä ärsyttää kaltaisesi itsekkäät luuserit. Ymmärrän, niin minuakin.

:OOO

Vierailija
15/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen sitä mieltä, että aikuisen ihmisen tulee itse elättää itsensä eikä vaan raivota vauvapalstalla, että sossu ja te-toimisto on pepusta.

Kyllä kansalaisten vastuu on itse elättää itsensä, ei valtion.

Vierailija
16/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttöminä on paljon sairaita ihmisiä ja työkyvyttömiä. Ehkä siitä johtuu tuo tilasto?

Vierailija
17/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hyvin pieni osa töistä on oikeasti tärkeitä ja hyödyllisiä. Vähän turhan paljon on sellaista turhaa työtä jolla ei ole oikeasti arvoa.

En näe arvokkaana sellaisia töitä joissa valmistetaan, tuputetaan, suunnitellaan tai mainostellaan jotain maapalloa kuormittavaa turhaketta.

En näe arvokkaana jotain konsernijohtajaa joka tienaa miljoonia tekemättä mitään.

Sellaiset ihmiset joiden omanarvon tunto pohjautuu siihen että he nyt sattuvat olemaan jossain suojatyöpaikassaan muita kiusaamassa ja kyynärpäidensä ansiosta, varmasti tuhlaavat paljon energiaansa työttömien haukkumiseen.

He ovat liian yksinkertaisia tajuamaan että kaikille ei töitä riitä ja puhelinmyynti ei ole mikään ratkaisu.

Vierailija
18/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä usko ainakaan omalla kohdallani, vaan päinvastoin. Elämänlaatu huomattavasti parempi kun ei tarvitse stressailla töistä, jaksaa harrastaakin jotain. Ja ehkä tässä päälle viiskymppisenä voi ihan hyvällä omallatunnolla olla ekaa kertaa saamapuolella, veroja on aikalailla ehditty maksella, eikä ikinä saatu sentin hyrrää vaikkapa asumis- tai toimeentulotukea, äitiys- tai sairauspäivärahoja, lapsilisiä.... Että kyllä mä kaikilla maksamillani veroilla (perintö-auto-bensa- jne.) olen tän ansiosidonnaisaikani varmaan maksanut moneen kertaan.

Vierailija
19/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen sitä mieltä, että aikuisen ihmisen tulee itse elättää itsensä eikä vaan raivota vauvapalstalla, että sossu ja te-toimisto on pepusta.

Kyllä kansalaisten vastuu on itse elättää itsensä, ei valtion.

Hyödyllisessä idiotismissasi et näe kuinka yritykset kiertävät tuota vaadetta jatkuvasti? Eli kaikki se vinkuna koskee vain yksityistä henkilöä? Tämä selvä.

Vierailija
20/24 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hyvin pieni osa töistä on oikeasti tärkeitä ja hyödyllisiä. Vähän turhan paljon on sellaista turhaa työtä jolla ei ole oikeasti arvoa.

En näe arvokkaana sellaisia töitä joissa valmistetaan, tuputetaan, suunnitellaan tai mainostellaan jotain maapalloa kuormittavaa turhaketta.

En näe arvokkaana jotain konsernijohtajaa joka tienaa miljoonia tekemättä mitään.

Sellaiset ihmiset joiden omanarvon tunto pohjautuu siihen että he nyt sattuvat olemaan jossain suojatyöpaikassaan muita kiusaamassa ja kyynärpäidensä ansiosta, varmasti tuhlaavat paljon energiaansa työttömien haukkumiseen.

He ovat liian yksinkertaisia tajuamaan että kaikille ei töitä riitä ja puhelinmyynti ei ole mikään ratkaisu.

Kiitoksia järjen äänestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan