Mitä tehdä kun mies ei koe minua haluttavana?
Yhteistä parisuhdetta takana jo 12 vuotta, seksi takkuillut jo vuosia ja ollut käytännössä olematonta viimeiset muutamat vuodet. Varmaan vuosi edelliskerrasta. Ollaan useasti puhuttu ja sovitti että jatketaan yhteiseloa ja kokeillaan josko saataisiin seksielämäänkin nostetta. Muuten menee ehkä hieman paremmin kuin pari vuotta sitten, tunnetaan kyllä rakkautta toisiamme kohtaan ja molemmilla on halu jatkaa yhdessä. Olemme alle nelikymppisiä ja perusterveitä, mutta elämä on ollut välillä hankalaa viime vuosina (taloudellisia ongelmia, ikäkriisiä, oravanpyöräahdistusta jne). Haluaisin uskoa, että seksielämämme olisi kuitenkin jotenkin herätettäviaaä vielä henkiin..
Minulle on tässä viimeisen vuoden aikana hiljalleen valjennut, että miehelleni on hankalaa kokea minua seksuaalisesti haluttavana. Vaikka hän siis näkee minut sanojensa mukaan objektiivisesti arvioiden kauniina, viehättävänä ja kropaltanikin nättinä. Kasvoihini mies alkujaan ihastui. Olen pitkä ja hoikka, kropaltani kiinteä, pyöreä hyvä peppu, mutta rinnat ovat pienehköt b- tai a-kupin rinnat, ja tämä on varmaan epäillekseni se suurin puute mieheni näkökulmasta. Tykkään pukeutua naisellisesti ja mies on kyllä kertonut pitävänsä ulkomuodostani ja tyylistäni.
Mieheni on kertonut, ettei tiedä miten hän voisi saada seksuaalisen kiinnostuksen minua kohtaan takaisin. Hän ei itse koe selvästikään halua katsoa tai koskea minua seksuaalisesti. Vaikka olisin miten nättinä tai vaikka bikineissä tai oltaisiin saunassa tai vaihtaisin vaatteita, niin tuntuu ettei mies "näe" minua siinä mielessä, että häntä alkaisi haluttaa. Enkä saa vastakaikua jos menen itse koskemaan miestä, niin ei sitä voi oikein aloitteita tehdä kun toinen ei ole hengessä mukana. Esimerkiksi mieheni ei itse koskaan tule hyväilemään rintojani tai muutakaan kroppaani, vaikka itse toisinaan teen sitä miehelleni ja olen kertonut kaipaavani kosketusta. Koen tulleeni hylätyksi, olen myös huomannut kehollisen ja seksuaalisen itseluottamukseni laskeneen, sillä koen itseni epäviehättäväksi. Tuntuu niin pahalta, ettei mieheni koe itse halua tai tarvetta koskettaa minua esim rintoihini. Sekin masentaa, että tuttavien miehillä sitä kiinnostusta näyttää riittävän ja parit kiusoittelevat toisiaan miehen halukkuutta korostaen :( Mieskin kokee ahdistusta siihä, ettei pysty haluamaan seksiä kanssani. Hän hokee, että elämä on liian lyhyt elettäväksi ilman seksiä. Keskustelut eivät johda mihinkään, en tiedä mitä tehdä.
Mistähän mieheni voisi saada sen seksin kipinän, että voisi ajatella minuakin jotenkin itsekseen seksuaalisesti? Hän ei itse osaa sanoa. Olemme lisänneet kainalokkain oloa ja olen koittanut olla toiveikas ja painostamatta miestä, olen kertonut ettei hänen tarvitse pelätä että jättäisin hänet tämän takia. Tuntuu vain, että miestä asia haittaa nykyisin minua enemmän ja hän ajattelee asiaa päivittäin. Miehen erektiossa ei ole ongelmaa, hän runkkaa kyllä ja seksimme on ollut kyllä nautinnollista molemmille, silloin kun sitä on ollut.