Uusi opetussuunnitelma, eikö siis enää tule numeroarvosteluja ollenkaan?
Koskeeko vain ala-astetta vai koko peruskoulua? Jos kaikkia, niin miten valitaan opiskelijat lukioon/ammattikouluun?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Pölö.
??? Voisitko vastata jos olet minua viisaampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölö.
Suorastaan pöllö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölö.
Suorastaan pöllö.
Olikin vähän liikaa vaadittu, että tältä palstalta saisi asiallisia vastauksia.
Typerä uudistus. Tätähän kritisoi joku ruotsalainen professorikin, jossa käytössä on tämäntyyppinen opetussuunnitelma.
ysiluokalla tulis vain numerot. kivat heille, jotka ovat vain lusmuilleet koko peruskoulun
Vierailija kirjoitti:
Typerä uudistus. Tätähän kritisoi joku ruotsalainen professorikin, jossa käytössä on tämäntyyppinen opetussuunnitelma.
ja korjaan, ettei ole käytössä professorissa vaan Ruotsissa jos huono sanajärjestys sekoittaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölö.
Suorastaan pöllö.
Olikin vähän liikaa vaadittu, että tältä palstalta saisi asiallisia vastauksia.
Tarhapöllö!
Meillä ainakin tiedotteessa luki, että jouluna ei tule numeroita, on vain arviointikeskustelu lapsen ja vanhemman kanssa joulu-tammikuussa. Keväällä numerot ja lisäksi sanallinen arvionti.
Alakoululaisesta kyse.
Ala-astetta. Varmaan jossain vitosen paikkeilla tulee numerot. Nykyisen perusopetuslain mukaan viimeistään kasilla on pakko antaa numerot eli ji nyt voitaisiin venyttää sinne numeroiden anto jos haluttaisiin.
Steinerkoulussa annetaan numerot vasta kun on pakko, muualla en tiedä tapaa käytettävän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin tiedotteessa luki, että jouluna ei tule numeroita, on vain arviointikeskustelu lapsen ja vanhemman kanssa joulu-tammikuussa. Keväällä numerot ja lisäksi sanallinen arvionti.
Alakoululaisesta kyse.
Ok, kiitos vastauksesta.
Onkohan koulukohtaista, miten arvostellaan.
Meille tuli vasta jokin alustava viesti että arvosanoista luovutaan kokonaan, varmaankin saa sitten vanhempainillassa enemmän tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Alakoululaisesta kyse.
Meillä noin oli vanhankin opetussuunnitelman aikana. Numeroita alkoivat saamaan vasta vitosella. Siihen asti oli pelkät rastit. Ekalla ja tokalla rastitkin sai vain keväällä, syksyllä oli toi arviointikeskustelu.
Eli eipä tuo paljoakaan muutu.
Miksi näin? Ettei heikoimmille oppilaille tule paha mieli kun etevämmät saavat parempia numeroita?
Pölö.