Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikolla sikiön sydänäänet kuuluvat? Kokemuksia...

03.03.2006 |

Minulla rv6+5 ja tänään ultrassa ei vielä sydänääniä. Lääkärin mukaan kaikki ok...mutta kyllähän ne sydänäänet olisi paljon helpottaneet. On ollut pientä vuotoa viime viikon aikana ja siksi kävin ultrassa. Hyvä uutinen siis, että raskaana olen, mutta sikiöstä ei vielä havaintoja:-) Muilla kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olikin tietoa, että ultralla pitäisi kuulua 7-8vkolta alkaen. Sain kontrollikäynnin kahden viikon päähän, joten pidetään peukkuja. On vaan jotenkin niin oireeton raskaus...mutta kahden viikon päästä viisaampana! Edelleen niitä kokemuksia saa laittaa;-)

Vierailija
2/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä kokemuksia kun olen vasta ensi viikolla menossa. Mulle sanottiin kuitenkin yksityiseltä, että mitä lähempänä 8 viikkoa ollaan, sen varmempi tulos. Ja jotenkin olen käsittänyt, että riippuu paljon myös laitteista.

Minea rv. 6+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siihen, kuinka aikaisin näkyy, vaikuttaa myös kierron pituus ja näin ollen hedelmöittymisen ajankohta. Tässähän voi yksilöillä olla eroja jopa viikko (ehkä ylikin)?Itselläni sellainen " mutu" -tuntuma, että ovulaatioajankohta minulla olisi ollut jotain kp18-21 väliltä.

Vierailija
4/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vielä sydänääniä, kun neuvola on tasan rv 6. Neuvolatäti kuitenkin sanoi kokeilevansa kuuluisko sydänäänet jo. Hyvä tietää etten säikähdä jos niitä ei kuulu ja osaan valmentaa kumppanini ettei säikähdä.

T.Vaavaa

Vierailija
5/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sydänäänet ei edes kuuluneet vielä viikolla 12 kun olin ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa. Sillon lääkäri sanoi, et ei hätää ne ei välttämättä kuulu kun vasta viikolla 14. Sekin varmasti riippuu paljon vauvan asennosta. Nyt viikko 24 menossa, kaksosia odottelen ja molempien sydänäänet kuului viimeksi oikein hyvin. =)

Vierailija
6/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sydämensyke näkyi ultrassa rv 6+4 ja yleensä 6 viikolla alka näkymään. Mutta varmastikaan ei kannata huolestia kun kerran lääkäri on niin sanonut. Minulla ainakin kokemuksen mukaan lääkärit ei turhia kaunistele ja ois kyllä sanonut suoraan jos huoleen olis aihetta.

Sydänäänten kuuntelua taas kokeiltiin neuvolassa rv 10+3 doplerilla mutta ei saatu kuulumaan. Eikä tarviskaan vasta kun vkolla 12.

Oishan se kyllä ollu kiva saada ne kuuluviin...mutta en ole huolissani koska eilen oli ultra ja siellä se sydän sykki eli kaikki kunnossa:)

Noiden äänien kuulumiseen doplerilla vaikuttaa kohdun ja vauvan ja istukan asennot...

Onnellista odotusta!! [color=pink][size=6]♥[/size]

Vierailija
7/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hyvä uutinen siis, että raskaana olen, mutta sikiöstä ei vielä havaintoja:-) Muilla kokemuksia?"

Siis kai siellä ultrassa näkyi kuitenkin sikiö? Kyllä nuilla vkoilla pitäis jotain jo kohdussa näkyä jos sydän ei vielä sykikään?? Jonkinlainen alkio?

Vierailija
8/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa neuvolassa 9+0 ei vielä edes yritetty kuunnella sydänääniä.

toisessa neuvolassa 11+1 (lääkäri), ei saatu sydänääniä kuuluviin.

eka ultra 13+1 näkyi sikiö ja syke.

kolmannessa neuvolassa 16+0 saatiin dopplerilla sydänäänet kuuluviin.

Tuo itse sikiön näkyminen ja sydänäänien kuuluminen vaihtelee paljon, riippuu laitteista, ultraajasta/ kuuntelijasta, onko istukka edessä jne.

tsemiä sinne!

Caddie, nyt rv 38+3

Vierailija
9/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultralla (vaginaalisella) syke näkyy yleensä 7 rv paikkeilla, mutta viikkoja saa olla paljon enempi, että syke kuuluu neuvolassa. Monet neuvolat eivät edes yritä kuunnella ääniä ennen 10 rv, ja niinkuin edellä todettiin, joskus äänet kuuluvat vasta paljon myöhemmin. Riippuu paljon mm. istukan sijainnista ja äidin oman massun koosta, miten äänet kuuluvat.

Vierailija
10/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi tarkennusta...eli kyllä " alkio" näkyi ruskuaispusseineen jne. kohdussa. Itsellä termit vähän hukassa:-) Lääkäri vain sanoi, että kaikki näyttää olevan kunnossa, mutta sikiö vielä niin pieni, ettei sydänääniä näy/kuulu (?). Minulle tehtiin siis ultra sisäkautta, mikä tarkempi.Pidetään peukkuja...

Vierailija
11/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syke näkyi masun päältä rv 8+1. ja äänet kuului tänään rv 9+5. äänten kuulumiseen vaikuttaa kuulema laitteiden laadun lisäksi se, missä asennossa kohtu on (itsellä taaksepäin kallellaan) ja onko rasvakerrosta kuin paljon...

Vierailija
12/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei syke näkynyt ultrassa vielä 6+3 eikä itseasiassa näkynyt mitään muuta kuin ruskuaispussi (tuolloin luultiin viikkoja olevan jo 8+5, mutta olikin ollut piiiiitkä kierto). Kahden viikon päästä 8+3 näkyi alkio ja syke. Dopplerilla sitten taas kuului sydänäänet heti ekalla kerralla kun kokeiltiin kuuluko ja silloin viikkoja oli 10+3.

Vierailija
13/13 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän hyvin,kun viikkoja vasta noin vähän,mutta erehtyä ei voi niistä äänistä.:) ultrassa en oo käyny viel.