En viihtynyt synnyinkaupungissani Kouvolassa, mutta en viihdy täällä Espoossakaan, minne seuraavaksi?
Muutin lukion jälkeen Helsinkiin opiskelemaan yliopistoon. Valmistuttuani löysin Espoon puolelta töitä ja hetken aikaa työskenneltyäni muutin Espoon puolelle, Haukilahteen. En viihtynyt koskaan Kouvolassa, tajusin vasta pääkaupunkiin muutettuani, miksi. Ihmiset olivat siellä juntteja, tyhmiä, sivistymättömiä sisäänpäin lämpiäviä, anteeksi nyt vaan kouvolalaiset. No, en kuitenkaan ole asettunut tänne pääkaupunkiseudullekaan, sillä täällä taas, erityisesti alueella, jossa nyt asun, ihmiset ovat paljon minua varakkaampia ja muutenkin "hienompia". Tuntuu, että naapurustossa vaan kilpaillaan, kenen pihasta löytyy uusin auto. Itse asun kerrostalossa yksin, en tienaa kovin hyvin yliopistotutkinnostani huolimatta, en harrasta golffausta tai ole koskaan ollut purjeveneessä. Ihmisiin olen tutustunut töiden puolesta, mutten löytänyt ketään oikeasti hyviä ystäviä. Mistähän kannattaisi alkaa seuraavaksi etsimään töitä, täälläkään kun ei mikään minua varsinaisesti pidättele? Alallani riittää töitä melkeinpä ympäri Suomen. Haluaisin päätyä kaupunkiin, josta löytäisi samanhenkisiä ihmisiä kuin itse olen. Järjissään olevia, mutta ei liian "fiinejä" ja omalla tavallaan sisäänpäin lämpiäviä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun muutat pois sieltä Haukilahdesta jonnekin muualle Espoossa. Itse asun Leppävaarassa ja täällä on hyvä tunnelma ja hienot palvelut ja erittäin hyvät liikenneyhteydet.
Samaa olin minäkin ehdottamassa ja kaksi muuta vaihtoehto a siinä lähistöllä ovat Karakallio ja Viherlaakso.
Vierailija kirjoitti:
Tampere, Lappeenranta, Jyväskylä
lappeenranta on kakka paikka. asuin siel 15 vuotta ja en haluu takas. liikaa venäläisi ja ennakkoluuloisia suomalaisia. töitä sieltä on turha etsiä jos ei osaa venäjää
Omaa itseä ei pääse karkuun minnekään.
viikistämenee 30-45minbussilla keskustaan. Valintatalo on kallis jasen yhteydessä on posti ja matkahuolto.pankkiautomaatti enkä tiedä on edes r kioskia. Prismaon suht edullinen ja siinä on samassa pakettiautomaatti ja apteekki. Prismasta ei ole kävelyetäisyydellä asuintaloja.Alepa on pieni ja varmaan kallis.Terveysasema labra on Pihlajamäessä. Palvelut onhajallaan jaliikenneyhteydet jos ei omista autoa huonot.Minä en tästä syystä muuta sinne vaikka olis mahdollisuus vaikka luulis että muuten hyva ja rauhallisenpuoleinen alue. Siellä oli joku vuosi sitten se väkivaltatapaus jossa nuoret katseli joukolla vierestäkun yhtä pahoinpideltiin.
Jotenki musta tuntuu että toi pääkaupunkiseutu on sulle oikea paikka. Joku Helsingin lähiö saattaa sopia sulle tai kallio