En viihtynyt synnyinkaupungissani Kouvolassa, mutta en viihdy täällä Espoossakaan, minne seuraavaksi?
Muutin lukion jälkeen Helsinkiin opiskelemaan yliopistoon. Valmistuttuani löysin Espoon puolelta töitä ja hetken aikaa työskenneltyäni muutin Espoon puolelle, Haukilahteen. En viihtynyt koskaan Kouvolassa, tajusin vasta pääkaupunkiin muutettuani, miksi. Ihmiset olivat siellä juntteja, tyhmiä, sivistymättömiä sisäänpäin lämpiäviä, anteeksi nyt vaan kouvolalaiset. No, en kuitenkaan ole asettunut tänne pääkaupunkiseudullekaan, sillä täällä taas, erityisesti alueella, jossa nyt asun, ihmiset ovat paljon minua varakkaampia ja muutenkin "hienompia". Tuntuu, että naapurustossa vaan kilpaillaan, kenen pihasta löytyy uusin auto. Itse asun kerrostalossa yksin, en tienaa kovin hyvin yliopistotutkinnostani huolimatta, en harrasta golffausta tai ole koskaan ollut purjeveneessä. Ihmisiin olen tutustunut töiden puolesta, mutten löytänyt ketään oikeasti hyviä ystäviä. Mistähän kannattaisi alkaa seuraavaksi etsimään töitä, täälläkään kun ei mikään minua varsinaisesti pidättele? Alallani riittää töitä melkeinpä ympäri Suomen. Haluaisin päätyä kaupunkiin, josta löytäisi samanhenkisiä ihmisiä kuin itse olen. Järjissään olevia, mutta ei liian "fiinejä" ja omalla tavallaan sisäänpäin lämpiäviä.
Kommentit (25)
Olet henkilö, joka ei viihdy missään ja josta kukaan ei pidä. Mutta ymmärtäähän sen, jos on syntynyt ja kasvanut Kouvostoliitossa.
Espoo on vain Kouvola suuremmassa mittasuhteessa. Älä ainakaan Keravalle seuraavaksi muuta.
Muuta Tampereelle, siellä on mukavaa!
Älä välitä, en minäkään luultavasti viihtyisi haukilahtelaisten joukossa.
t. Koko ikänsä Espoossa
Riittää kun muutat pois sieltä Haukilahdesta jonnekin muualle Espoossa. Itse asun Leppävaarassa ja täällä on hyvä tunnelma ja hienot palvelut ja erittäin hyvät liikenneyhteydet.
Heh. Valitat junteista ja sisäänpäinkääntyneistä, kun vieläkin olet tyypillinen kateellinen kouvolalainen.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun muutat pois sieltä Haukilahdesta jonnekin muualle Espoossa. Itse asun Leppävaarassa ja täällä on hyvä tunnelma ja hienot palvelut ja erittäin hyvät liikenneyhteydet.
Onko paljon matuja?
Matughetto? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon matuja?
Kuinka vaikea on käydä itse katsomassa samalla, kun katsoo asuntoa.
Helsingissä on paljon mukavia kaupunginosia joissa asuu ihan tavallista työssäkäyvää väkeä :) metron varrelta ja suht lähellä keskustaa on esim. Kulosaari ja Herttoniemi (vanha Herttoniemi on idyllistä luonnon läheistä aluetta ja herttoniemenranta on meren rannalla olevaa tavallisen väen asumaa suht uutta aluetta), myös arabia, viikki ym kannattaa katsastaa.
Ei kannata asua Haukilahdessa, se on pahinta snobialuetta Espoossa.
Jotkut ei vaan viihdy missään. Mun vanhoja kotikaupunkeja on lapsuudesta Oulu, Kalajoki, Espoo, Helsinki, Tampere ja tässä ikävuosien 18-27 välillä Turku, Vaasa, Kotka, Rovaniemi ja tällä hetkellä Dublin ja joulun aikaan siirryn Edinburghiin. Jospa sitä sinne jo asettuis ja sais vakityön...
Vierailija kirjoitti:
Matughetto? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon matuja?
Kuinka vaikea on käydä itse katsomassa samalla, kun katsoo asuntoa.
Onko matuja?
Suomesta löytyy 313 kuntaa ja olet käynyt niistä kahdessa. Toinenkin noista sun kunnista.on sellainen, että kirjo eri asuinalueilla on aika laaja.
Heitä dartsi suomen kartalle ja muuta sinne, mihin osusit.
Helsingistä löydät kaikenlaisia asuinalueita. Esimerkiksi Pohjois-Helsinki on ihanaa aluetta! Paloheinä-Pakilat-alue esimerkiksi