Tupakointi työvuoron aikana vähentää jatkossa työajan määrää Lieksan kaupungin työntekijöillä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut työkaveri, joka oli kerran tunnissa 10 minuuttia tupakalla. Toimitiloista 5krs hissillä alas ja ylös. Se vei aina vähintään tuon 10min. Arvatkaa tekikö mieli lähteä itse joka päivä tuntia aiemmin, mut no eipä vaan voinut. Tätä katseltiin kyllä ihan sormien läpi. Lähdin sitten koko firmasta.
Minulla on parhaillaankin tällainen työkaveri, jaan vielä työhuoneenkin hänen kanssaan joten kyllä, minulla on liiankin tarkkaa tietoa hänen tupakointitavoistaan, tahtomattani. Saan lisäksi nauttia tupakantuoksusta koko työpäivän, koska hän polttaa niin paljon, että se haju on pinttynyt hänen hiuksiinsa ja vaatteisiinsa ja varmaan tulee ihonkin läpi...
Tunnin välein pitää käydä tupakalla ja yleensä viettää siellä noin 10 minuuttia. Jos samaan aikaan sattuu joku kaveri paikalle, röökillä menee 15-20 minuuttia. Tiedän koska työkaverini aina tulee takaisin selitellen miten tapasi ''Seijan'' alhaalla ja sen takia kesti kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään yrittäjän, joka palkkaa vain tupakoitsijoita. Miksikö? No juuri siksi, että yleensä ovat ravakampaa porukkaa tekemään työtä, ovat erittäin harvoin sairaslomalla, ja muuten ovat sosiaalisia ja toisiaan kohtaan suvaitsevaisia. Jos ottaa porukkaan tupakoimattomia, niin eipä aikaakaan, kun alkaa helvetinmoinen marina toisten tupakoinnista, ja siihen marisemiseen ja vinkumiseen kuluukin sitten suurin osa tehokkaasta työajasta. Että sillälailla. Hatunnosto ko työnantajalle.
Voe helevetti minkälaista sontaa koko teksti
Minua ainakin tympii, kun hommat jää kesken, kun porukka lähtee tupakalle. Ja kyseessä hoitoala. Jos meitä kolme aamussa ja minä ainoa tupakoimaton, jään yksi kuivittamaan ja pukemaan porukkaa, kun kaksi lähtee tupakalle ja siellä on ne parhaat jutut. Ja siellä sitten viivytään niiden juttujen takia. Ja monta kertaa päivässä.
Ja sille, joka väittää että tupakoivat sairastavat vähemmän ja ovat rikakampia työntekijöitä. Nikotiini esim. kuivattaa välilevyjä ja on yksi selkävaivojen syy. Ja tämä näkyy raskaalla hoitoalalla. Samoin flunssa-aikaan. Ei se nyt keuhkoille ole hyväksi monta kertaa päivässä pakkasessa hengitellä savua keuhkoihinsa, nuhaisenakin.
Luulisi myös tupakoinnin laihduttavan, mutta yllättävän moni tupakoivasta on runsaasti ylipainoisia. Tiedä sitten, mistä johtuu. Onko siitä, että eivät harrasta liikuntaa, kun ovat huonokuntoisia.
Minusta olisi ihan kiva myös lähteä aikaisemmin pois töistä, koska joudun tupakkatauoilla hoitamaan muiden töitä ja jään ainoana sisälle osastolle, kun muut menee tupakalle.
Jos aamussa kolme tupakoivaa, olen senkin nähnyt, että asukkaat lukitaan huoneeseen keskenään ja lähdetään istuskelemaan aurinkoon tupakalle ja siellähän menee pari, kolme peräkkäin, kun on ne kivat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin tympii, kun hommat jää kesken, kun porukka lähtee tupakalle. Ja kyseessä hoitoala. Jos meitä kolme aamussa ja minä ainoa tupakoimaton, jään yksi kuivittamaan ja pukemaan porukkaa, kun kaksi lähtee tupakalle ja siellä on ne parhaat jutut. Ja siellä sitten viivytään niiden juttujen takia. Ja monta kertaa päivässä.
Ja sille, joka väittää että tupakoivat sairastavat vähemmän ja ovat rikakampia työntekijöitä. Nikotiini esim. kuivattaa välilevyjä ja on yksi selkävaivojen syy. Ja tämä näkyy raskaalla hoitoalalla. Samoin flunssa-aikaan. Ei se nyt keuhkoille ole hyväksi monta kertaa päivässä pakkasessa hengitellä savua keuhkoihinsa, nuhaisenakin.
Luulisi myös tupakoinnin laihduttavan, mutta yllättävän moni tupakoivasta on runsaasti ylipainoisia. Tiedä sitten, mistä johtuu. Onko siitä, että eivät harrasta liikuntaa, kun ovat huonokuntoisia.
Minusta olisi ihan kiva myös lähteä aikaisemmin pois töistä, koska joudun tupakkatauoilla hoitamaan muiden töitä ja jään ainoana sisälle osastolle, kun muut menee tupakalle.
Jos aamussa kolme tupakoivaa, olen senkin nähnyt, että asukkaat lukitaan huoneeseen keskenään ja lähdetään istuskelemaan aurinkoon tupakalle ja siellähän menee pari, kolme peräkkäin, kun on ne kivat jutut.
Vali, vali. Niin akkamaista marttyyriutta, mikä naisvaltaisella työpaikalla on ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vali, vali. Niin akkamaista marttyyriutta, mikä naisvaltaisella työpaikalla on ihan tavallista.
Ihan hyvä kun löytyy tasapuolisuus tähänkin asiaan. Olipahan tupakoijat miehiä tahi naisia
Jatkanpa vielä.
Kun nyt olen lomalla, niin menin pihalle ottamaan aikaa. Reippaaseen tahtiin polttamalla aikaa meni 1.5 minuuttia. Siis pelkästään röökin vetämiseen. Ja vielä reippaaseen tahtiin.
Jos otetaan mukaan tupakoiden kaivaminen, paikalle siirtyminen ja muiden kanssa puhuminen, mahdollinen kahvi, niin kymmenen minuuttia ei ole liioiteltu.