Vuosi lapsen yrittämistä takana, mitkä mahdollisuudet saada lapsi luomuna?
Millaisia kokemuksia muilla? Voiko raskaus olla miten todennäköistä vielä vuoden yrittämisen jälkeen?
Kommentit (23)
Meillä meni viisi vuotta. Hoidoissa ei käyty. En tiedä mikä oli syynä, epäilen epäsäännöllistä kiertoa. Siis niin ettei voinut olla varma ovulaatiosta ja toisaalta paineet siitä että vauva piti saada ja pelko hedelmättömyydestä.
Paha sanoa mikä sun kohdalla on. Meille on nyt suunnittelematta tulossa toinen että varmaan pelit ja paineet hellitti :)
Meillä raskautumista vaikeutti minun huomattava ylipainoni (normaalipainon alarajalle yli 30 kiloa), lääkäri sanoi suoraan että raskautuminen hoidoista huolimatta olisi epätodennäköistä tällä elopainolla. Pudottelin painoa ja samalla yritimme luomuna. 20 kilon painonpudotuksen jälkeen tulin raskaaksi, mutta se paljastui tuulimunaksi. Nopeasti toinen raskaus, joka meni kesken viikolla 8. Tässä vaiheessa yritystä oli takana 3,5v.
Nyt, 31-vuotiaana ja yli neljän vuoden yrityksen jälkeen olen luomusti raskaana viikolla 36+4, kaikki on mennyt todella hyvin <3
Aloittajalle toivon kaikkea hyvää ja tsemppiä!
En tiedä todennäköisyyksistä mutta meillä meni 3v ennen kun tulin raskaaksi. Jätettiin vaan ehkäisy pois, ei mitään vippaskonsteja tai tutkimuksia. Toinen lapsi tuli sitten kertalaakista kun annettiin lupa, vaikka imetin vielä. Olin 23v kun saimme esikoisen.