Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukekoon ken jaksaa. Olen vähän vaikeuksissa elämäni kanssa

Vierailija
23.08.2016 |

Mistä tiedät, oletko introvertti vai ekstrovertti? Mistä tiedät, mitä mieltä ole asioista, vaikka et tiedä kaikkia mahdollisia faktoja? Miltä se tuntuu, kun haluaa tehdä jotain? Tai se, kun ei halua? Mistä sen tietää? Mistä tietää, milloin nauttii jostain? Miltä se tuntuu, kun pikkuasiat ärsyttävät? Mä en ole sitä kokenut. En tiedä, miksi

Olen noin kolmekymppinen ja pitäisi hankkia elämä. Mä en tiedä, miten musta tuli tällainen. En edes muista juuri mitään. En muista edes, mitä söin eilen. Silti mua pidetään henkisesti terveenä ja jotenkin lahjakkaana yksilönä. Yliopistot jäi kesken, kun todellisuudentaju ja muisti petti. Nyt pitäisi ryhtyä taas elämään. Kasvotusten vaikutan todella terveeltä. Eihän ketään kiinnosta, mitä söin eilen. Jos muistan nimeni ja osoitteeni, kaikki on hyvin. Hyvän näköinen naama näköjään tekee paljon. Vanhemmatkin opetti vaikuttamaan normaalilta, reippaalta ja kaikin puolin kunnolliselta. Ei saa pitää silmiä noin, ei saa hengittää noin, tee näin. Joo, teen niin. Vanhempien kanssa pidettiin sellaisia koe-esiintymisiä kun olin lapsi, ja virheistä sai sanktiota. Tehoaahan se. Opin kaiken kädenpuristuksen ideaalisesta voimakkuudesta asti.

Olen vaan havahtunut siihen, etten osaa ystävystyä tai kaverustua, enkä tiedä, haluanko, koska en tiedä, miltä haluaminen tuntuu. Ihmissuhteiden pitäisi olla tärkeitä. Koko elämä on ollut jotain uraan tähtäämistä, mutta kun mä en pystynyt mihinkään, en oikein enää tiedä, mitä tehdä. Ei mua kiinnosta raha tai muu. Vanhemmille raha oli tärkeintä, ja ne kulissit. Musta olisi vain kiva jotenkin elää. Kävelen päivittäin järven rannalle ja istun siinä. Se tuntuu hyvältä, tai silloin ei mikään tunnu pahalta noin erityisemmin. Ja kun myrskyn jälkeen aurinko paistaa ja sataa raikasta vettä, mua jostain syystä itkettää, mutta en osaa itkeäkään enää. Menen järvelle joka päivä. Olen köyhä, mutta se ei tunnu pahalta. Tuntui pahalta, kun anteeksipyynnön sijaan sain tavaraa lapsena. En tiennyt edes silloin, miksi. Ohjesääntö sanoi aina mun olevan väärässä.

Teknologiaa en osaa käyttää. En ole katsonut televisiota oikein ikinä. Elän äärimmäisille fyysisille kokemuksille. Ryyppään, tavoittelen fyysistä kipua, palellutan itseni ja kävelen rinkka selässä mitään syömättä, kunnes tuskin jaksan laittaa leirin pystyyn yöksi. Pari kertaa henki on melkein mennyt.

En osaa puhua ihmisille. En tiedä, mistä mun pitäisi puhua. Vanhemmat opetti kaikenlaista, mutta ketä kiinnostaa sellainen kulissielämä? Mä irtauduin, mutten pääse käsiksi oikein mihinkään.

Tietty musta huolestuttiin jo alle kouluikäisenä, mutta silloin vanhemmat oli sitä mieltä, ettei kaltaiseni lapsinero mitään apua tarvitse. En siis saanut apua. Mä olen jo melkein kolmekymppinen, mutta edelleen jokainen mielenterveysihminen on sitä mieltä, että mun herkät pikkukätöset ei kestä mitään, olisi opiskeltava yliopistotutkinto, vaikken edelleenkään muista edes, mitä söin eilen. Mullahan on niin terävät aivot. Olen sellainen ilmeisen hauraan näköinen ihminen. Se tapakasvatus puskee läpi. Meinasin saada kerran turpiini yöllä valomerkin jälkeen, mutta vanhemmat ajatteli sitäkin.

Vuosien ajan tosiaan menin pahimpiin räkälöihin ja puhuin ihmisille. Koitin löytää jotain ratkaisua. Nyt olen todennut, ettei se toimi. Ja kun jo melkein sain turpiini. Tyyppi sanoi aikovansa tappaa. Tein siis jotain väärin. Antaa siis olla. Kukaan ei kuitenkaan osannut vastata kysymyksiini.

Miten voi opetella ihmissuhteita aikuisena?
Mitä hittoa mun pitäisi elämälläni tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kirjailijaksi.

''Nokkahuilupoika'' voisi olla ihan sympaattinen romaani. Pitää keskustella asiasta selvän itseni kanssa. Ehkä sitten omistan sen aihe vapaa -palstailijoille.

ap

Vierailija
22/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkin kiinni laittaminen auttaisi, ellen olisi surullisen sama selvin päin.

ap

Mitä se ryyppääminen sitten auttaa, kun olo ei ole silloinkaan parempi?

Kirjoitat ihmeen selkeää tekstiä päihtyneeksi ihmiseksi. Kannattaa miettiä oikeasti tuota eräopas/kirjailija/filosofi -uraa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat tyhmempien ehdoilla menemisellä? En kyseenalaista älykkyyttäsi, mutta oletko varma ettet ole rakentanut itsellesi siitä suojaksesi jonkinlaista norsunluutornia josta on vaikea päästä muiden luo? Pystyisitkö käyttämään kapasiteettiasi näiden tyhmempien hyväksi?  Omalla kohdallani olen tätä pohtinut, siksi tämä tuli mieleen.  Ja muut ihmiset on tosi tärkeitä, tiedän kyllä että apeana ei jaksaisi olla sosiaalinen mutta jotakin tukea ja rakkautta varmaankin tarvitsisit .<3   Sitten, omasta mielestäni ei kannata liikaa syyttää muita mielessään jos itsellä menee huonosti,  sitäkin olen tehnyt ja tajunnut että itsestähän suuri osa oli/on kiinni. Ja jos onkin aihettam yrittää antaa anteeksi ja jatkaa siitä parempaa kohti eteenpäin. Joku sanonta kai oli, että alkoholistin(tai jonkun? :D ) voi parantaa rakastuminen tai uskoon tulo, omalla kohdalla jälkimmäinen.  Rakkaus on se pointti.  :)   Kaikkea hyvää ja anteeksi jos tästä viestistä tuli liian nami nami pusi pusi,

Vierailija
24/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen. Noin 10-14 vuotiaana kun jouduin istumaan leikkipuistoissa pikkusisaruksia vahtimassa, kertoilin satuja lapsille. Keksin juttuja päästäni ja lapset tykkäsi kuunnella, vieraatkin lapset. Vanhemmat tuli myös kuuntelemaan välillä. Näin jälkeenpäin mietin, että niitä huolestutti se, mitä tapahtuu. Toisaalta niitäkin nauratti. Vieraatkin lapset aina tuli kuuntelemaan kun siskokin tuli (tuo nykyinen "sikikonibimbo"). Heh, omat vanhemmat luuli usein, että luen kirjasta. Mä luin pikkusisaruksille aina iltasadut. Ensin pakosta, mutta sitten pääsin vaan mielikuvituksen laukkaamaan. En enää osaa kertoa satuja sillä tavalla, mutta ehkä jos ryhtyisin, niin se jotenkin palaisi.

ap

Vierailija
25/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin Ap lukea tuollaista tekstiä helposti vaikka kirjallisen. Pääni sisäinen ääni lausuu sitä hyvinkin kepeästi ja huolettomasti. Tekis mieli sanoo,että jatka samaan malliin, mut ei taida olla soveliasta sellainen, joten kehotan puhumaan ammattilaisille. Taas. (ja kirjoittamaan kirjan :) )

Vierailija
26/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tarkoitat tyhmempien ehdoilla menemisellä? En kyseenalaista älykkyyttäsi, mutta oletko varma ettet ole rakentanut itsellesi siitä suojaksesi jonkinlaista norsunluutornia josta on vaikea päästä muiden luo? Pystyisitkö käyttämään kapasiteettiasi näiden tyhmempien hyväksi?  Omalla kohdallani olen tätä pohtinut, siksi tämä tuli mieleen.  Ja muut ihmiset on tosi tärkeitä, tiedän kyllä että apeana ei jaksaisi olla sosiaalinen mutta jotakin tukea ja rakkautta varmaankin tarvitsisit .<3   Sitten, omasta mielestäni ei kannata liikaa syyttää muita mielessään jos itsellä menee huonosti,  sitäkin olen tehnyt ja tajunnut että itsestähän suuri osa oli/on kiinni. Ja jos onkin aihettam yrittää antaa anteeksi ja jatkaa siitä parempaa kohti eteenpäin. Joku sanonta kai oli, että alkoholistin(tai jonkun? :D ) voi parantaa rakastuminen tai uskoon tulo, omalla kohdalla jälkimmäinen.  Rakkaus on se pointti.  :)   Kaikkea hyvää ja anteeksi jos tästä viestistä tuli liian nami nami pusi pusi,

Ei ollut ap joka kirjoitti tyhmempien ehdoilla menemisestä.

Jos oikeasti omaisit alkeellisenkin luetunymmärtämisen, olisit sen huomannut siitä EI-ap:n viestistä, että ihan eri henkilö on kyseessä.

Vierailija
27/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan puhunut tyhmempien ehdoilla menemisestä. Huolestun, jos kirjoitin. Arvostan sosiaalista älyä yli kaiken, ja itselläni ei sitä ole.

Uskoon tulemista olen yrittänyt noin 15 vuotta. Tuntuisi todella lohdulliselta, jos olisi jokin jumala. Pysähdyn aina kuuntelemaan, jos joku uskon asioista haluaa puhua.

ap

Vierailija
28/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh,  sekoitin kai sitten ihan muun viestin ap:ksi, sori!  :(

23

Vierailija
29/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tapaat vanhempiasi ?

Vierailija
30/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia taitoja voi kuitenkin kai kehittää kuten muitakin taitoja?

Vierailija
31/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin Ap lukea tuollaista tekstiä helposti vaikka kirjallisen. Pääni sisäinen ääni lausuu sitä hyvinkin kepeästi ja huolettomasti. Tekis mieli sanoo,että jatka samaan malliin, mut ei taida olla soveliasta sellainen, joten kehotan puhumaan ammattilaisille. Taas. (ja kirjoittamaan kirjan :) )

Kiitos tästä viestistä. Jotenkin rohkaisevaa. Koitan olla rehellinen siitä, mitä pääni sisällä oikeasti on ja se ei näköjään olekaan niin rumaa. Kerroin tarinoita joskus vuosikymmen sitten. Ehkä se oli hienoa. Ehkä voisin taas kertoa juttuja jollekulle. Mussa on ainakin säilynyt suvun tarinaperintö. Mummo kertoi mulle aikanaan kaikki, ja sen mä muistan. Muistan suvun tarinat sota-ajoilta jne.. Mummon aikaan kylään saattoi myös vielä tulla joku kertoja/noita/mikälie ja hänet majoitettiin aina.

ap

Vierailija
32/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tapaat vanhempiasi ?

Jonkin verran tapaan. En ole taloudellisesti riippuvainen kuitenkaan. Kun lähdn kotoa, mentliteteeti oli se, että ennemmin muutan roskikseen kuin luotan enää vanhempiin ja se on pitänyt. Irtauduin heistä taloudellisesti heti kun muutin pois "kotoa". Olen aika etääntynyt. Sisaruksia tapaan enemmän.

ap

Vierailija
33/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene AAL:n.

Tarvitset henkisen heräämisen "lukijärjestyksen" ja lapsuuden traumojen käsittelemisen. Ja siellä me ollaan muutkin oudot ja kolhitut, opettelemassa sosiaalisuutta ja ihmissuhteita.

Vierailija
34/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene AAL:n.

Vierailija
35/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Mikä motivoi kirjoittamaan tuon hölmöyden ylistyksen?

-ei ap

Se kertonee lyhyesti sen,että muut eivät jaksa tuollaista oksentamista. Että kommunikointiin kuuluu enemmän kuin tajunnanvirtana kännipäissä suolettu teksti.

Hyvä ohje ihmiselle,jolla vaikeuksia löytää yhteyttä muiden kanssa.

Ei tuo ole oksennusta!

Sä olet Ap kirjailija.

Parhaat tekstit syntyvät ulkopuolisuuden kokemuksesta.

Lue Stephen Kingin Kirjoittamisesta, niin tiedät mistä puhun.

Vierailija
36/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki eivät todellakaan ole edes keskivertoälykkäitä.

Mahdatkohan neroudessasi ymmärtää, mitä keskiverto tarkoittaa?

Vierailija
37/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa sen kummemmin nyt, kun itsekin aika hukassa olen. Mutta teki vain mieli tulla sanomaan, että kirjoitat jotenkin tosi kivasti ja elävästi ja vaikutat mielenkiintoiselta ihmiseltä. Mä voisin kans lukea sun kirjoittaman kirjan, vaikken lukutoukka olekaan :)

Vierailija
38/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän kärsit sielun pimeästä yöstä.

Tervetuloa joukkoon tummaan.

Itse olen siellä ollut muutaman vuoden.

Vierailija
39/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi Ap enemmän sun omat ajatukset elämästä kuin, että alkaisit keksiä puhtaita satuja. Uskoisin lukijakuntaa löytyvän elämän monimutkaisuuden ihmettelylle.

Vierailija
40/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiitos kaikille vastaajille. Pian en rekisteröintihomman takia voi enää vastata. Olette auttaneet aika paljonkin. Kiitoksia vielä kerran. Toivon hienoja asioita kohdallenne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme