Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu ryhmähaastatteluna, apua.. :D

Vierailija
23.08.2016 |

En ole koskaan ollu tommosessa työhaastattelussa ja koen ton nyt jo epämukavaksi. Millasia tilaisuuksia noi on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän paljon ryhmähaastatteluja, kun rekrytoin ihmisiä. Yleensä annan jonkin aiheen, jota on tarkoitus pohtia ryhmässä. Osallistu rohkeasti keskusteluun, tuo esille uusia ideoita ja anna positiivisa kommentteja myös muille. Älä ole päällepäsmäri ja kaikkitietävä. 

Meinasin sanoa samaa, olen itse ollut myös rekrytehtävissä.

Älä ole komenteleva, kovaääninen tai päsmäri. Nykyisin kovaa valuuttaa ovat ratkaisukeskeisyys, diplomaattisuus ja empatia muita kohtaan. Älä kuitenkaan mielistele ketään. Perustele omat ratkaisusi huolellisesti ja anna suunvuoro muillekin.

Uskomatonta, millä perusteilla nykyisiin työpaikat jaetaan. Itse asian osaamisella ei ole enää mitään merkitystä.

Aivan pelleilyksi mennyt koko työelämä. Esitetään, että ollaan hyvä työntekijä, vaikka ei osaa oikeasti mitään!

Vierailija
22/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että ryhmähaastattelussa pitää päästä ääneen, muttei saa hölöttää koko ajan. No, ainoassa ryhmähaastattelussani valituksi tuli meistä neljästä se, joka kiirehti aina ekana ääneen ja tyhjensi pajatson eli lateli kaiken mahdollisen maan ja taivaan väliltä 5 minuutin monologissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tod.näk. paikan saava on jo valittu. Ryhmähaastattelulla hoidetaan ikävä velvollisuus pois.

Mikä ikävä velvollisuus? Ei mikään laki velvoita järjestämään haastatteluja eikä mikään työnantaja varmasti huvin vuoksi tuhlaa aikaa turhan haastattelun järjestämiseen. 

Vierailija
24/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän paljon ryhmähaastatteluja, kun rekrytoin ihmisiä. Yleensä annan jonkin aiheen, jota on tarkoitus pohtia ryhmässä. Osallistu rohkeasti keskusteluun, tuo esille uusia ideoita ja anna positiivisa kommentteja myös muille. Älä ole päällepäsmäri ja kaikkitietävä. 

Meinasin sanoa samaa, olen itse ollut myös rekrytehtävissä.

Älä ole komenteleva, kovaääninen tai päsmäri. Nykyisin kovaa valuuttaa ovat ratkaisukeskeisyys, diplomaattisuus ja empatia muita kohtaan. Älä kuitenkaan mielistele ketään. Perustele omat ratkaisusi huolellisesti ja anna suunvuoro muillekin.

Uskomatonta, millä perusteilla nykyisiin työpaikat jaetaan. Itse asian osaamisella ei ole enää mitään merkitystä.

Aivan pelleilyksi mennyt koko työelämä. Esitetään, että ollaan hyvä työntekijä, vaikka ei osaa oikeasti mitään!

Taitoja ja osaamista voi opettaa, asennetta ei.