Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingin Kallio hyvä asuinalue lapsiperheelle ?

Vierailija
23.08.2016 |

Niin

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio rules! Tämän parempaa ei löydy. Tervetuloa mun huudeille.

Vierailija
2/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi? Huono

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras

Vierailija
4/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihtyy kaupunkimaisessa ympäristössä, niin Kallio on ainoa oikea valinta. Täällä on lapsiperheille paljon nähtävää ja koettavaa, riippumatta siitä minä ikäisiä lapset ovat. Perheasunnon löytäminen voi olla vaikeaa, jos lapsilla pitää olla oma huone.

Vierailija
5/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kalliossa asuu paljon lapsiperheitä ja kuulemma koko ajan tulee lisää. Uusia tarhoja perustettu jne.

Isommat kämpät kyllä varmasti tosi kalliita.

Vierailija
6/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taiteilijoiden, nuorten sinkkujen ja opiskelijoiden paikka.

Vierailija
7/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Kalliosta ja oon siellä asunutkin, mutta en kyllä muuttaisi sinne kuin ihan pienten lasten kanssa. Sellaisten jotka eivät vielä liiku ulkona yksin :D

Vierailija
8/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Paljon nistejä ja pakolaisia.

Vierailija
9/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio on suvaitsevainen paikka, siksi tänne on keskitetty useita asuntoloita ja vastaanottokeskus. Narkomaaneilla ja pakolaisilla ei muuten olisi varaa asua tällä seudulla. Itse olen asunut alueella 25 vuotta, eivätkä "nistit" tai pakolaiset ole koskaan olleet häiriöksi ja liikun paljon myös yöaikaan. Baaritiheyden vuoksi äänekkäitä juoppoja tosin liikkuu kesäiltoina tietyillä kulmilla. Esimerkiksi Vaasankatuun (joka ei kuulu Kallioon) verrattuna alue on rauhallinen ja hyvin lapsiystävällinen.

Vierailija
10/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjat ja Hakaniemen seutu on ainakin ihan huippualuetta, erittäin hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, kaupat ja keskusta kävelymatkan päässä, kuitenkin paljon leikkipuistoja ja luontoa myös ihan lähellä (Töölönlahti, Kumpula, Arabianranta jne.). Paljon tapahtumia ja aktiviteettia. 

Mä ainakin nautin suunnattomasti siitä, kun vauvan ollessa pieni pystyin vain lähtemään vaunujen kanssa ulos ja kävelylle ja hoitamaan asioita silloin kun huvitti eikä tarvinnut höperöityä kotona tai lähteä huutavan vauvan kanssa julkisilla minnekään. Saati hankkia vauvan takia omaa autoa. Neuvolakin oli 100 metrin päässä.

Monen lapsen kanssa asunnot käyvät nopeasti pieniksi, mutta me ollaan pärjätty yhden kanssa hyvin ja näillä näkymin myös pysytään täällä jatkossakin. Alppiharjun päässä voi olla levottomampaa, mutta tässä Hakaniemen läheisyydssä on oikeasti tosi rauhallista.  

Vierailija
11/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallio on suvaitsevainen paikka, siksi tänne on keskitetty useita asuntoloita ja vastaanottokeskus. Narkomaaneilla ja pakolaisilla ei muuten olisi varaa asua tällä seudulla. Itse olen asunut alueella 25 vuotta, eivätkä "nistit" tai pakolaiset ole koskaan olleet häiriöksi ja liikun paljon myös yöaikaan. Baaritiheyden vuoksi äänekkäitä juoppoja tosin liikkuu kesäiltoina tietyillä kulmilla. Esimerkiksi Vaasankatuun (joka ei kuulu Kallioon) verrattuna alue on rauhallinen ja hyvin lapsiystävällinen.

Joo, mä olen asunut vuosikaudet tietämättäni vastaanottokeskuksen naapurissa, tajusin sen vasta viime syksynä kun turvapaikanhakijoita oli niin paljon että hengasivat enemmissä määrin siinä ulkopuolella. Mitään häiriötä heistä ei todellakaan ole ollut. 

Vierailija
12/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä asuinalueeltaan toivoo. Täällä on palvelut, kahvilat lähellä eikä tosiaan tarvitse välttämättä lähteä vaunujen kanssa seikkailemaan julkisilla mihinkään. Varjopuoli on sitten ahtaat ja kalliit kämpät, spurgujen määrä (tosin täällä on alueita joissa spurguista ei juuri ole haittaa, mutta esim Hesarille en lapsiperheenä muuttaisi) Jos tykkää urbaanista kaupunkielämästä niin tämä on siihen hyvä mesta. Itse kaipaan täällä luontoa, joutuu matkustamaan jos haluaa jonnekin luontoon ulkoilemaan. Ja heti kun tulee ovesta ulos niin on kaupungin vilinässä. Mutta kuka mistäkin tykkää. Tosi paljon tänne on tosiaan muuttanut / jäänyt lapsiperheitä (nykyään ei ole enää niin trendi muuttaa sinne Nurmijärvelle heti kun lapsi syntyy).

Vierailija
13/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on taiteilijoiden, nuorten sinkkujen ja opiskelijoiden paikka.

Se on hieman ärsyttävä paikka.

Vierailija
14/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on paljon verisiä spiguja pitkin katuja joilla on kiva leikkiä. :)

Vierailija
15/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen asunut vuosikaudet tietämättäni vastaanottokeskuksen naapurissa, tajusin sen vasta viime syksynä kun turvapaikanhakijoita oli niin paljon että hengasivat enemmissä määrin siinä ulkopuolella. Mitään häiriötä heistä ei todellakaan ole ollut. 

Sama täällä. Ainoa "häiriö" omalle kohdalle on sattunut, kun joku tuli kysymään, mistä voi ostaa tupakkaa, ja yritin sitten elekielellä neuvoa. Ja tosiaan ihan naapurissa asun mäkin ja kuljen siitä päivittäin ohi. Paljon enemmän häiriötä aiheuttaa ihan nämä kotimaiset spuget.

Vierailija
16/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työläiskortteli jossa nykyään asuu mukamas niin cool-porukkaa. Varmasti lapsiperheelle paikka on kuitenkin hyvä. Alue ei ole enää vaarallinen.

Vierailija
17/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeentie Kurvista Hakaniemeen oli ainakin tänään MUSTANAAN porukkaa.

Vierailija
18/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työläiskortteli jossa nykyään asuu mukamas niin cool-porukkaa. Varmasti lapsiperheelle paikka on kuitenkin hyvä. Alue ei ole enää vaarallinen.

Kyllä, entinen työläiskaupunginosa, nykyään edustaa Krista Kososen ymv. Suomea, kuten Punavuorikin. En osaa ennustaa, mitä se on 30 vuoden kuluttua.

Vierailija
19/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä julkkiksia kalliossa asuu ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi