Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei osannut ajatella että lapsi tuo leivän tulleessaan

Vierailija
23.08.2016 |

Hän vain laski tulomme ja menomme ja päätyi ettei kahteen lapseen ole varaa. Tekikö hän väärin kun ei ajatellut että lapsi toisi leivän tullessaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen leivän?

Vierailija
2/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat mitään leipää tuo. Nykyajan velliperse kakarat eivät tajua edes, että mitä työnteko on, niin mistä se ne rahat siihen leipään repii? Lapsilisästä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdusta se lapsi tulee. Eikä sillä ole mitään leipää kainalossa tai muitakaan tuliaisia mukanaan.

Vierailija
4/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vatsassa kehittyy hiivaleipä jonka lapsi tuo tullessaan?

Hyih

Vierailija
5/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta eikö ykskään ole tuonut leipää tullessaan :( mikäköhän vika niissä sitten mahtaa olla. Esikoinen tykkää kyllä leipoa.

Vierailija
6/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tulee kustannuksia n. 100 000e/muksu. Leipää se ei kyllä tuo, etenkään nykyään, kun lapsia ei työllistetä kotitilalla. 

Vierailija
7/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laskenut, että meidän kaksi lasta maksaa meille 160 tonnia siihen mennessä, kunnes ovat aikuisia. Tässä on otettu tuloina laskuihin lapsilisät, menoina tulomenetykset vanhempainrahakauden/hoitovapaan, osittaiden hoitovapaan ajalta; päivähoitomenot; iltapäiväkerhot ja harrastukset, ruoka- ja vaatemenot yms. Päälle vielä lukion oppimateriaalit ja läppärit, eli noin 166 tonnia.

Joten miehesi on oikeassa, ap.

Vierailija
8/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat aiheuttaneet enemmän kuluja kuin tuloja.

Vierailija
9/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laskenut, että meidän kaksi lasta maksaa meille 160 tonnia siihen mennessä, kunnes ovat aikuisia. Tässä on otettu tuloina laskuihin lapsilisät, menoina tulomenetykset vanhempainrahakauden/hoitovapaan, osittaiden hoitovapaan ajalta; päivähoitomenot; iltapäiväkerhot ja harrastukset, ruoka- ja vaatemenot yms. Päälle vielä lukion oppimateriaalit ja läppärit, eli noin 166 tonnia.

Älä unohda lisäkuluja jotka tulevat lapsiperheen tarvitsemista isommasta asunnosta ja autosta.

Vierailija
10/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos äiti ei koskaan aiokaan mennä töihin, niin ei ole tulomenetyksiä hoitovapaan ajalta, eikä päivähoitomaksuja, harrastuksia tms.

Ne ovat sinun ongelmasi, mutteivat kaikkien.

Vierailija
11/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Leipuri Hiivan siittämät lapset tuovat leivän tullessaan!

Vierailija
12/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini oli yh ja oli oikein tehnyt laskelmat, miten lapset "tienaavat" yhteiskunnalta sen minkä kuluttavat. Työkaveri teki toimistohommia täyspäiväisesti valtiolla. (Lasten isät eivät tienneet lasten olevan heidän, vaikka toinen oli kuulemma kovin kysellyt)

Nämä laskelmat hän esitti epäluuloiselle mkesystävälleen ja erityisesti tämän vanhemmille (jotka epäilivät poikansa joutuvan noita elättämään).

Vierailija
13/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kyllä köyhiä, jos uskot noin pienellä selviäväsi. Keskimääräinen esikoislapsikin maksaa jo 130 000 ennen tulonmenetyksiä.

Vierailija
14/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me taideta kovin moni ainakaan enää elää maaseutumaisessa omavaraistaloudessa. Sinällään toki sääli, että niin monelta puuttuu historiatietoja entisajoista ja niistä kertovista sananparsista.

http://www.kysy.fi/kysymys/lapsi-tuo-leivan-tullessaan-mista-tama-sanon…

Toki tuolloin on ollut viisasta suhtautua lasten syntymiseen tuollaisella asenteella. Siihen kun ei ole oikein voinut vaikuttaa.

Vierailija
15/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda lisäkuluja jotka tulevat lapsiperheen tarvitsemista isommasta asunnosta ja autosta.

No joo. Meillä oli neliö jo ennen lapsia ja autoakaan emme ole joutuneet sen takia vaihtamaan. Pari lasta menee ilman laajempia investointejakin, tapauksesta riippuen toki.

Vierailija
16/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos äiti ei koskaan aiokaan mennä töihin, niin ei ole tulomenetyksiä hoitovapaan ajalta, eikä päivähoitomaksuja, harrastuksia tms.

Ne ovat sinun ongelmasi, mutteivat kaikkien.

Suosittelen paluuta kouluun, lukemisen ymmärtäminen on sulla kovin huonolla tolalla. Mitä mä sanoinkaan ekassa lauseessa?

Vierailija
17/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette kyllä köyhiä, jos uskot noin pienellä selviäväsi. Keskimääräinen esikoislapsikin maksaa jo 130 000 ennen tulonmenetyksiä.

Millä perusteella noin sanot? Laske itse omat kulusi, ja rehellisesti. Tuo on hyvin yksilöllistä, ja laskelmanikin oli yksilöllinen - kuten sanoin.

Me olemme keskituloisia, mies ja minä ansaitaan molemmat vähän päälle neljä tonnia bruttona. Kahdesta lapsesta ei tule vielä isompia asunto- tms. investointeja, ei ainakaan meille. Toki jos on siihen asti asunut yksiössä, niin lasten takia voi joutua vaihtamaan isompaan kämppään.

Vierailija
18/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap sitä, että yhteiskunnan tuilla pystyy kyllä elättämään lapsen, vaikka itsellä ei olei siihen varaa? Vai tarkoitatko, että asioilla on tapana järjestyä ja että se elanto sitten vaan tulee jostain, ei sitä kannata murehtia?

Kumpikaan ei kyllä pidä paikkaansa. En laskisi lasten kasvatusta tukien varaan eikä niitä Suomessakaan niin paljon saa, että se kattaisi kaikki lapsesta aiheutuvat kulut. Jos tarkoitit jälkimmäistä, niin miksi sitten vaikkapa kehitysmaissa lapsia kuolee nälkään?

Vierailija
19/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella noin sanot? Laske itse omat kulusi, ja rehellisesti. Tuo on hyvin yksilöllistä, ja laskelmanikin oli yksilöllinen - kuten sanoin.

Me olemme keskituloisia, mies ja minä ansaitaan molemmat vähän päälle neljä tonnia bruttona. Kahdesta lapsesta ei tule vielä isompia asunto- tms. investointeja, ei ainakaan meille. Toki jos on siihen asti asunut yksiössä, niin lasten takia voi joutua vaihtamaan isompaan kämppään.

Tuossa on uutinen laskelmasta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316710824_uu.shtml Se on jo jokusen vuoden vanha, joten enää ei välttämättä selviä 130 000 tonnilla. Sori, jos uskon ammattilaisiin tässä asiassa enemmän kuin random-palstatyypin väitteisiin.

Vierailija
20/23 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet laakenut harrastukset, vaatemenot, läppärit ym? Mietitkö kaikki kalleimman mukaan vai halvimman? Mikä harrastus? Maksaa noin 30 euroa kausi aina 600 euroon kausi. Ostatko kaikki vaattet uusina ja kuinka usein? Läppärin hinta. 16 vuoden päästä olevienlukiokirjojen hinta? Mitä helkkaria. En kyllä ymmärrä. Lapsiin palaa Joo paljon rahaa mutta itse pystyy myös vaikuttamaan kustannuksiin hyvin paljon ja silti lapsella on ihan hyvä lapsuus. Minä kulutan lapsiini paljon vähemmän rahaa kun esim naapurinäiti, joka ostaa kersalleen kaiken ja kalleimman mukaan. Ihan yhtä siisteissä vaatteissa kulkevat vaikka meillä ei osteta merkkivaatteita ja tykkään kiertää alennusmyynnit ym ja harkita ostoksiani. Meille kelpaa käytetty pinnis ja hoitopöytä eikä joka lapselle osteta kaikkea uutena. Naapurissa maksetaan yhtä lasta kahdesta palkasta kun meillä maksetaan neljä lasta samasta rahasta. Ihan onnellisia kaikki ollaan. :)