Mitä te lapsettomat/isojen lasten vanhemmat teette töiden jälkeen?
Ihan ihme juttu, minulla on nykyään reilusti vapaa-aikaa, enkä oikein tiedä millä sen täyttäisin? Jään helposti kotiin 4-seinän sisälle ja sitten masennun. Minulla siis 2 isoa lasta, jotka ovat paljon omissa menoissaan ja isällään myös. En tiiä mitä sitä tekisi ettei jäisi kotiin kykkimään. Mitä te "yksinäiset" teette. Harrastan jotain liikuntaa lähes joka päivä, mutta nekin on yksinäisiä lajeja, käyn 5-6 krt viikossa lenkillä ja 1-3 krt salilla (duunin sali jossa harvoin ketään..). Ideoita?
Kommentit (28)
Tällä viikolla taas ryhmäliikunta alkoi, ihanaa. Kolmesti viikossa jumppa, yhtenä päivänä kauppareissu ja jääkappi lastataan täyteen. Perjantai-iltana siivous ja sitten onkin viikonloppu aikaa tehdä mitä haluaa.
Iltaisin ennen nukkumaanmenoa katselen pari tuntia telkkua ja kudon samalla. Innostuin taas kutomisesta, kun kaupasta ei enää kunnon neuleita löydä.
Tää on ihan paras ketju aikoihin! Ihanan arkisen rehellinen ilman kenenkään ilkeilyä!
Kun lukee nää jutut putkeen niin arjesta näkee jonkun kumman kauniin puolen.
Teen vuorotyötä ja monesti työpäivä on niin raskas, ettei mitään 'ylimääräistä' kaipaa. Pienet nokoset tulee otettua usein aamuvuoron jälkeen. Sitten lenkki, kotihommia sisällä ja ulkona, telkkarin/netin katselua, puolison kanssa olemista ja elämistä. Aamupäivät ennen iltavuoroon menoa on taas tavallaan työvuoron alkamisen odottelua, ettei siinä tee mieli mitään erityistä puuhailla, arkipuuhia vaan, ehkä kaupassakäynti. Vapaapäivät menevät usein ihan työstä toipumiseen, etenkin jos on vain yksi vapaapäivä työputkien välissä. Tekisin mielelläni enemmän askarteluja ja käsitöitä, mutta ei vaan jaksa kaikkea. Nyt on muutamat villasukat tosin teon alla... Ja lapseton pari ollaan.
Mä hoidan kotitöitä(kauppa,ruokaa,siivousta,pyykkiä ym), joka pv pari juttua tulee hoidettua ettei kaaosta pääse syntymään. Usein viikolla oon töistä niin väsy että sohvalle netflix tai tabletilta sarjoja, kirjaa, nettiä. Taikka aamuvuoroista kun pääsee aikaisin, kavereita tulee kahville. Joskus käyn lenkillä ja sitä pitäisi tehdä enempi..edes 2x vko säännöllisesti ois kiva! Viikonloppuisi teen enemmän. Käyn kahvilassa, kirppiksillä, metsässä lenkillä, leffassa, näyttelyissä, konserteissa tai olen vain ja esim leivon.
Mulla on niin paljon tekemistä, etten ehdi puoliakaan siitä mitä haluaisin, kun levätäkin joskus täytyy.
Melkein joka päivä töiden jälkeen menen salille crossfit-tunnille. Sen jälkeen teen ruokaa, syön, lueskelen, kirjoitan, katselen nettiä ja telkkaria joskus. Jos en mene salille, tai joskus vaikka menenkin, lähden vielä illalla ulos. Käyn leffassa n. kerran viikossa, katson kaikki kiinnostavat näyttelyt, käyn keikoilla ja konserteissa, teatterissa, tanssiesityksissä. Olen kulttuurin suurkuluttaja, ja erityisesti kesällä on paljon kaikenlaisia pieniä ja isoja tapahtumia ja festivaaleja. Käyn kirjastossa usein ja luen paljon. Tapaan ystäviä, käydään syömässä ulkona ja puuhaillaan kaikenlaista. Kotona harjoittelen kitaransoittoa ja näpräilen valokuvien kanssa, teen joskus koruja.
Meillä on hevosia, kissa, koira ja kanoja, joten tekemisen puutetta ei ole. En ehdi/jaksa nähdä ihmisiä vapaa-ajalla useinkaan, viihdyn hyvin yksin ja eläinten kanssa. Mies on joten ihan ei erakkona tule asuttua :D Jos joskus tulisi hetki, että tuntuisi ettei ole mitään tekemistä, katsoisin tv:tä tai lukisin, tai nukkuisin päikkäreitä. Toki näihin varastan aikaa joskus muutenkin.
Tykkään myös leipoa ja sisustaa kotia, usein selaimen ideoita esim. Pinterestistä. Tähän aikaan vuodesta käydään sienessä miehen kanssa.
Mulla on myös niin paljon puuhaa, että ei aika todellakaan käy tylsäksi. Asun vanhassa talossa ja puuhaa todellakin riittää sekä sisällä että ulkona. Oon innostunut jossain määrin puutarhanhoidosta, ja siihen saa aikaa kulumaan vaikka kuinka paljon. Sisustaminen on kivaa, ja harrastankin vanhojen tavaroiden metsästystä kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista.
Kaksi koiraa tarvitsevat liikuntaa, joten aina on lenkkiseuraa tarjolla. Toisen kanssa käyn näyttelyissä, joten usein viikonloppuna toinen päivä kuluu siihen.
Tykkään lukea kirjoja, joten huonolla säällä käytän mielelläni aikaa siihen. Joskus on kiva katsoa hyvä leffa, ja seuraan paria tv-sarjaakin.
Lisäksi harrastan ns. tavoitteellisesti liikuntaa, eli juoksen, hiihdän ja käyn salilla / teen lihaskuntotreeniä kotona.
Opiskelevat lapset asuvat vielä kotona, joten kotityötäkin riittää ruuanlaiton ja siivouksen muodossa, vaikkeivat he enää tarvitse läsnäoloani (ja ovat muutenkin melkein aina poissa kotoa.)
Tekemistä on ihan hirveesti! Oon introvertti ja viihdyn vapaa-ajalla lähinnä yksin, koska töissä joudun olemaan niin sosiaalinen, ja se kiintiö tulee siellä täyteen.
n44
Tuntuu, ettei töiden jälkeen juuri ehdi mitään tekemään ja se aika vaan häviää aina johonkin. Leivon, piirrän, pelaan, katson leffoja, nyt teen myös hääjuttuja, selaan nettiä loputtomiin, tapaan kavereita, shoppailen... Miehen kanssa sitten lenkkeillään, metsästetään Pokemoneja, pelataan, katsotaan leffoja ja sarjoja, pelataan frisbeegolfia, nörttäillään, syödään, käydään kaupassa, harrastetaan seksiä ja muuten vaan nautitaan toistemme seurasta. Jotenkin tuntuu, ettei tähän yhtälöön mitään lapsia mahdu - emmekä edes haluaisi.