Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei hyväkuntoiset kengät ja vaatteet liiku Tori.fi:ssä?

Vierailija
23.08.2016 |

Hämmästelen, kun yhden kerran jalassa olleet goretex-lenkkarit ei mene kaupaksi. Ei tule edes kokeilijoita tai kyselijöitä. Pitäisikö ilmaiseksi antaa? Kaupassa kuitenkn samat kengät on kovalla hinnalla ja itse pidän hintaani kohtuullisena. Ilmeisesti lapsiperheilläkin on rahaa ostaa lasten goretex-kengät uutena joka vuosi?!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa nähdä vaivaa käydä erikseen sovittelemassa jossakin niitä kenkiä, kun kaupastakin saa. 

Olen usein miettinyt, mitä järkeä on panna vaatteita yksitellen myyntiin ja kenkiä, vielä jos hinta on alle vitosen.. Ei minulla ainakaan ole aikaa eikä kiinnostusta koluta valokuvan perusteella jonkun vaatteen perässä, kun kirpparilta kuitenkin tuotteen voi nähdä samalla ja ostaa. 

Tavalliset kirpparit on kyllä ehdottomasti vaatteille ja kengille paras myyntikanava..

Vierailija
2/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa hintaa on liikaa? Esim conssien suhteen olen fb-kirppareilla huomannut, että uudenveroiset kengät kun on max 20€ myynnissä, niin jonoakin kertyy. Mutta jos myyt 30€ niin ketään ei kiinnosta. On enää niin vähän hintaeroa uusiin, jos alennuksesta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa nähdä vaivaa käydä erikseen sovittelemassa jossakin niitä kenkiä, kun kaupastakin saa. 

Olen usein miettinyt, mitä järkeä on panna vaatteita yksitellen myyntiin ja kenkiä, vielä jos hinta on alle vitosen.. Ei minulla ainakaan ole aikaa eikä kiinnostusta koluta valokuvan perusteella jonkun vaatteen perässä, kun kirpparilta kuitenkin tuotteen voi nähdä samalla ja ostaa. 

Tavalliset kirpparit on kyllä ehdottomasti vaatteille ja kengille paras myyntikanava..

Lapselle ostettiin pyörä vasta tori.fi:n kautta ja kävi kokeilemassa, rahat myyjälle ja pyörä autoon. Mikä siinä on vaikeaa vaikka samassa kaupungissa käydä kokeilemassa ja ostamassa kengät?! Joutuuhan kauppoihinkin menemään varta vasten tai kirpparille. Sitä paitsi täällä kirpparille en vie mitään varastettavaksi.

Vierailija
4/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästelen, kun yhden kerran jalassa olleet goretex-lenkkarit ei mene kaupaksi. Ei tule edes kokeilijoita tai kyselijöitä. Pitäisikö ilmaiseksi antaa? Kaupassa kuitenkn samat kengät on kovalla hinnalla ja itse pidän hintaani kohtuullisena. Ilmeisesti lapsiperheilläkin on rahaa ostaa lasten goretex-kengät uutena joka vuosi?!

Käytetty on käytetty. Lähdenkö säätämään jonkun kanssa kenkien hakemisaikoja, lähdenkö arpomaan onko ne väriltään poikien vai tyttöjen kengät, sopiiko ne lapsen jalkaan, vai ostanko kaupasta uudet? Usein ovat vielä tarjouksessa, eikä kaikille ole yhtä tärkeää se, onko lenkkarit "goretex" vai ei. Eli siinä.

Harmin paikka jos roju ei liiku torissa tai huutiksessa, mutta näin se vaan on. Itse en ymmärrä niitä, jotka lähtevät arvostelemaan muita siitä, jos ne eivät intopinkeänä ole kinuamassa vanhoja ja käytettyjä tavaroitasi. Vaikka ne sinulle ovat tärkeitä ja arvokkaita, niin muille ne ovat "käytettyjä".

Vierailija
5/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle ostettiin pyörä vasta tori.fi:n kautta ja kävi kokeilemassa, rahat myyjälle ja pyörä autoon.

Pyörä on hieman eri asia, kuin käytetyt kengät.

Vierailija
6/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetty on käytetty. Lähdenkö säätämään jonkun kanssa kenkien hakemisaikoja, lähdenkö arpomaan onko ne väriltään poikien vai tyttöjen kengät, sopiiko ne lapsen jalkaan, vai ostanko kaupasta uudet? Usein ovat vielä tarjouksessa, eikä kaikille ole yhtä tärkeää se, onko lenkkarit "goretex" vai ei. Eli siinä.

Harmin paikka jos roju ei liiku torissa tai huutiksessa, mutta näin se vaan on. Itse en ymmärrä niitä, jotka lähtevät arvostelemaan muita siitä, jos ne eivät intopinkeänä ole kinuamassa vanhoja ja käytettyjä tavaroitasi. Vaikka ne sinulle ovat tärkeitä ja arvokkaita, niin muille ne ovat "käytettyjä".

Niin, lapselle ne on tarkoitettu ja tietysti ilmoituksessa selkeä lähikuva tuotteesta. Ilmeisesti hintaa pitää laskea reilusti, jotta kävisi kaupaksi. Kyse on jo alakoululaisen koosta eikä ensi kengistä.

Vierailija
7/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle ostettiin pyörä vasta tori.fi:n kautta ja kävi kokeilemassa, rahat myyjälle ja pyörä autoon.

Miten niin? Onhan pyörässä nyt enemmän kuluvia osia ym,joita joutuu vaihtamaan, jos sattuu olemaan huonossa kunnossa. Kengät on kengät ja olin ostanut itse uutena kaupasta. Yhden kerran olleet ulkona jalassa, kun eivät olleetkaan mieleiset ja malli ei tuntunut hyvältä. Kyseisiä kenkiä myydään tälläkin hetkellä kaupassa. Ap

Vierailija
8/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain muuta myyntipaikkaa netissä, esim. Facebookia.

Vierailija
9/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Onhan pyörässä nyt enemmän kuluvia osia ym,joita joutuu vaihtamaan, jos sattuu olemaan huonossa kunnossa. Kengät on kengät ja olin ostanut itse uutena kaupasta. Yhden kerran olleet ulkona jalassa, kun eivät olleetkaan mieleiset ja malli ei tuntunut hyvältä. Kyseisiä kenkiä myydään tälläkin hetkellä kaupassa. Ap

No kerroppa mikä oli se ovh ja paljonko pyydät nyt? Usein näkee ihan tolkuttomia pyyntejä käytetyistä kengistä/vaatteista. Ja pyörä on sen verran isompi ostos, että sellaisen vuoksi viitsii lähteä ajelemaan pidemmälle.

Vierailija
10/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hintakysymys. Oikeasti etsin yhtä tiettyä kenkämerkkiä, jota kyllä on säännöllisesti myynnissä, mutta kun hinta on enemmän kuin alennuksessa kaupassa, niin en osta. Parin vuoden takaisia malleja myydään kalliimmalla, kuin sen ajan ovh. Mitä järkeä?

Vierailija
11/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapselle ne on tarkoitettu ja tietysti ilmoituksessa selkeä lähikuva tuotteesta. Ilmeisesti hintaa pitää laskea reilusti, jotta kävisi kaupaksi. Kyse on jo alakoululaisen koosta eikä ensi kengistä.

Jos ne olisivat ensikengät, niin sitten tuo "vähän käytetty" olisi kuvaava termi. Mutta alakoululainen juoksee, touhuaa jo siihen malliin, että eivät ne uudenveroiset ole.

Vierailija
12/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä nyt ärhäkkäästi alapeukutetaan. No, hintaa kengillä on kaupassa 49 e tällä viikolla ja pyydän 30 e. Käytön jälkiä ei ole, koska lapsi ei suostunut pitämään niitä kuin yhden kerran pihalla. Olisiko 10 e parempi hinta? Ap

Vierailija
13/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä nyt ärhäkkäästi alapeukutetaan. No, hintaa kengillä on kaupassa 49 e tällä viikolla ja pyydän 30 e. Käytön jälkiä ei ole, koska lapsi ei suostunut pitämään niitä kuin yhden kerran pihalla. Olisiko 10 e parempi hinta? Ap

No usko lastasi. Ei halunnut pitää niitä kuin yhden kerran. Miksi kuvittelet, että joku muu lapsi haluaisi? Ehkä ne eivät ole hyvät jalassa?

Vierailija
14/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo max 20e säästö ole sen arvoinen, että jaksaa viestitellä, sopia tapaamisen, mennä ne kengät sovittamaan, mahdollisesti peruakin ostopäätös kun kengät ei ole sopivat jne jne. Kun kaupasta saa (mahdollisesti myös jopa alesta) ne samat kengät samalla reissulla, kun käy ostamassa ne leivät ja maidot.

Pyörä on vähän eri asia, säästöä luultavasti tulee vähän enemmän kuin tuo 20e, ja on kuitenkin vähän pitkäaikaisempi sijoitus kuin yhdet kengät. Jaksaa ehkä ajaakin sen extra matkan sen halvemman pyörän perässä.

Vierailija
15/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet lähtee hinnasta pois heti kun kantaa kaupasta ulos, ja kengissä arvonlasku on vielä selkeämpää, koska kyse on verrattain henkilökohtaisesta asusteesta. Eri juttu sitten tietyt himoitut merkki- ja harvinaisuustuotteet, mutta jotkut tavalliset Vikingin lenkkarit eivät ole merkki- tai harvinaisuustuote tässä mielessä.

Vierailija
16/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo selittää. Hintaa on liikaa. Kun kuskaat kengät kaupasta pois, arvo laskee saman tien tuollaset 70% vaikka et käyttäisi tavaraa kertaakaan. Niin se vaan menee.

Vierailija
17/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan yleensä kaikki lasten kengät alennuksesta, koska ne kestävät yhden talven. Ja monesti ale on ollut 50%, joten se on ihan kipuraja mitä voisin maksaa käytetyistä, 50€ kengistä. Joten 20€ voisi olla sellainen, että ostaisin, mikäli myyjä asuu lähellä. Kovin pitkältä en lähtisi 20€ kenkiä hakemaan, kun 4km säteellä on kaksi isoa markettia ja iso urheiluvälinekauppa.

Vierailija
18/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupoissa alennukset on jatkuvasti 30-50 % luokkaa, niin miten ap ajatteli myyvänsä viidenkympin kengät käytettynä kolmellakympillä? Ostan sitten mieluummin kaupasta uutena.

Vierailija
19/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on liikaa. Käytetty kenkä.

Vierailija
20/32 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu tavara liikkuvan. Itse myyn mm. hyväkuntoisia ja vähällä käytöllä olleita lenkkareita nettikirpparilla 5 eurolla. Ovh on 60 €. Kukaan ei edes kysy perään.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan