Mikä olisi sopusuhtainen pituusero miehellä ja naisella??
Mikä olisi semmoinen pituusero, että pari näyttäisi ja tuntuisi ns. "sopusuhtaiselta", ja olisi myös itselle sillälailla kivan tuntuinen esim. jos haluaa kävellä toisesta kiinni pitäen, tanssiessa jne. ... ja onko sillä muuten merkitystä sängyssä...?
(Ts. mietin, esim. lähetyssaarnaaja-asennossa, saako nainen enemmän nautintoa / helpommin jos pituusero jotain tiettyä vai pitäisikö olla mahd. saman pituisia vai miten, vai onko sillä väliä...)
(Elämäni ainoassa pitkässä suhteessa pituusero oli vähän yli 30 cm ja se oli ehkä vähän liikaa välillä ja nyt mietin pitäisikö mun kiinnittää tuohon pituusasiaan jotenkin huomiota treffikumppaneita valitessa...)
Kommentit (27)
Meillä on 30cm pituusero ja oikein sopusuhtainen pari ollaan, muutenkin kaikipuolin sopivia toisillemme. Ei kai sillä pituudella mitään merkitystä ole, jos muuten kaikki mästää yhteen.
Tuskin suurta merkitystä. Meillä on 10cm, olen itse aika pitkä. Tämä on mielestäni hyvä pituusero.
Nainen on keskimäärin miestä noin 12–15 senttimetriä lyhempi, keskiarvon ollessa 13,5 senttimetriä.
Virallisesti muistaakseni naisen piti olla jotain 12 cm lyhyempi. (meillä nainen on 12 cm pitempi)
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti muistaakseni naisen piti olla jotain 12 cm lyhyempi. (meillä nainen on 12 cm pitempi)
Ok, mistä tää "virallinen" tieto oli? :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy itsesi ja ala elämään, lopeta tuollaiset jutut kun olet vielä nuori.
Onko yli 4-kymppinen vielä vai nuori...??
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 30cm pituusero ja oikein sopusuhtainen pari ollaan, muutenkin kaikipuolin sopivia toisillemme. Ei kai sillä pituudella mitään merkitystä ole, jos muuten kaikki mästää yhteen.
Kyllä mun mielestä se yli 30cm pituusero oli häiritsevä monesti. Oltiin yhdessä kuitenkin yli 20 vuotta.
ap
Mä olen havainnut parhaimmaksi jos mies on samanpituinen kuin minä, tai maksimissaan 10cm pidempi.
Olen itse 175cm ja paras pituus miehelle on 170-180cm.
Mielestäni pienikokoisena naisena juuri seksi ja läheisyys toimii parhaiten jos mies on selvästi pidempi. Esim. lusikassa nukkuminen ja moni muukin asento jotenkin toimii paremmin. Toki myös rajaa joitain asentoja pois, mutta itseäni ei harmita luopua vaikkapa seinää vasten naimisesta.
Sitten taas tanssiminen on hankalaa, jos mies on huomattavasti pidempi.
20cm on mielestäni optimaalinen pituusero.
Tätä on kuulkaas tutkittu. Englantilainen tutkija on kartoittanut vetovoimaisimmiksi arvioituja pituuseroja. Tässä ensin tutkimuksen tuloksia selitettynä lyhyesti ja osuvasti:
http://articles.chicagotribune.com/2003-06-11/features/0306110038_1_rep…
Ja tässä oikein laskuri, että minkäs pituinen ylkä pitäisi rinnalleen mitata:
http://psychologia.co/ideal-partners-height/
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä se yli 30cm pituusero oli häiritsevä monesti. Oltiin yhdessä kuitenkin yli 20 vuotta.
ap
Ei meitä ole häirinnyt. Me ollaan edelleen yhdessä yli 20 vuoden jälkeen pituuserosta huolimatta. Missä tilanteissa pituusero haittasi? En nyt itse äkkiä keksi mitään.
Ehdottomasti tärkein asia parisuhteessa on pituusero. Millään muulla ei oikeastaan ole merkitystä.
Hyväksy itsesi ja ala elämään, lopeta tuollaiset jutut kun olet vielä nuori.