Kun olet suhteessa miehen kanssa joka ei hyväksy sinua..
..omana itsenäsi.
Tarkoitan jotain suunnilleen tällaista:
Ette monestikaan jaa samoja poliittisia arvoja,mutta kaikenkaikkiaan olet miestäsi tietoisempi monista yhteiskunnallisista asioista, etkä ole arvoiltasi perinteinen "kotiäiti" joka nauttii vain lasten hoitamisesta elämäntehtävänään kun taas miehesi on kasvanut ympäristössä,jossa nainen hoitaa kodin ja passaa miestä (eli hoitaa oikeastaan kaiken muun,paitsi mieslapsen autoa). Tästä huolimatta mies katsoo olevansa se älykkäämpi ja tietävämpi osapuoli,jonka mielipiteitä tulee kunnioittaa ja kuunnella-sinun näkemyksesi ja mielenkiinnonkohteesi ovat tylsää ajanhukkaa ja pelkkää jaarittelua, "akkojen horinaa".
Oletko ollut suhteessa,jossa miehelle naisessa kiinnostavinta on hyvä ulkonäkö tai hyvä kroppa tai tietynlainen "olen kova muija " -asenne ympättynä esim.kamppailulajien harrastamiseen tai metsästykseen jne. ja hyvä bonus on,jos löytyy kova viinapää ja hoita lasten/talouden/miehen seksuaalisten tarpeiden lisäksi myös omat vanhempansa,raha-asiat,lääkärit,koulut,pärjää työelämässä jne?
Miten tällaisen miehen asennoituminen naisiin,perhe-elämään, maailmankatsomukseen tms. on naisena vaikuttanut itsetuuntoosi,käytökseesi,valintoihisi tai persoonallisuuteesi yleensä?
Kommentit (33)
Omassa suvussani näen noita miehiä valitettavasti. Heidän puolisonsa ja lapsensa eivät juuri puhu, yrittävät maastoutua seinätapettiin.
Aattelen aika usein et miten näiden naisten elämä eroaa jonkun fundamentalistimuslimin puolisona elämisestä. Ei juuri mitenkään ainakaan tunnetasolla jos kerran kaikki mistä nainen - äiti ja vaimo - on kiinnostunut, on vain "akkojen horinaa".
Aattelepa ap jos olisitkin yksin. Saisit tehdä mitä ikinä haluat.
No en ole ollut tuollaisessa suhteessa, enkä keksi, miksi kukaan olisi.
En todellakaan olisi parisuhteessa tuollaisen kanssa. Kyllä puolisoaan pitää pystyä kunnioittamaan.
Miksi naiset on paskassa suhteessa? Olet paskassa suhteessa ja ruikutat asiasta? Onko mahdollista että parempia miehiä on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Omassa suvussani näen noita miehiä valitettavasti. Heidän puolisonsa ja lapsensa eivät juuri puhu, yrittävät maastoutua seinätapettiin.
Aattelen aika usein et miten näiden naisten elämä eroaa jonkun fundamentalistimuslimin puolisona elämisestä. Ei juuri mitenkään ainakaan tunnetasolla jos kerran kaikki mistä nainen - äiti ja vaimo - on kiinnostunut, on vain "akkojen horinaa".
Niin..olen kyllä ollut ylläkuvattua suhdetta pahemmissakin suhteissa(hengenlähtö ollut lähellä monesti pelkän verbaalisen ja käytännöntason sovinismin sijaan). Olen tässä paskasuhteessa siis vain osittain-erilliset asunnot,minulla yksinhuoltajuus,mutta mies on minulle velkaa noin 10 000 euroa eli saatavia ja lapsen aikustumista odotellessa mennään. Enkä kyllä ole saanut elämäni aikana miehista niin positiivista otantaa,että jaksaisin lapsen aikuistuttua enää ottaa uusintakierrosta. Sinkkuus on varmasti ihanaa :)
En ikimaailmassa olisi tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset on paskassa suhteessa? Olet paskassa suhteessa ja ruikutat asiasta? Onko mahdollista että parempia miehiä on olemassa?
Se on varmasti mahdollista ja myös todennäköistä,mutta se, että kohtaisin heidät tai joku heistä kiinnostuisi minusta elämänhistoriani huomioiden minkään muun kuin omaelämänkertakirjan muodossa, on enemmän,kuin epätodennäköistäå. Kiitos siis teille mulku lle miehille, jotka tuhoatte nuorten tyttöjen ja naisten elämät väkivallalla, pettämisellä,talouspetoksilla,valheilla ja muulla paskalla. Näin on jälleen saatu yksi ihminen piois pelistä mitä parisuhteisiin ja lapsentekotalkoisiin tai talouskasvuun tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..olen kyllä ollut ylläkuvattua suhdetta pahemmissakin suhteissa(hengenlähtö ollut lähellä monesti pelkän verbaalisen ja käytännöntason sovinismin sijaan). Olen tässä paskasuhteessa siis vain osittain-erilliset asunnot,minulla yksinhuoltajuus,mutta mies on minulle velkaa noin 10 000 euroa eli saatavia ja lapsen aikustumista odotellessa mennään. Enkä kyllä ole saanut elämäni aikana miehista nii
Kymppitonni on kyllä niin pieni raha, että en sen takia jäisi tuollaiseen suhteeseen. Kun pääset omillesi, säästät sen takaisin paljon tähän turhaan odotteluun tuhlautuvaa aikaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti mahdollista ja myös todennäköistä,mutta se, että kohtaisin heidät tai joku heistä kiinnostuisi minusta elämänhistoriani huomioiden minkään muun kuin omaelämänkertakirjan muodossa, on enemmän,kuin epätodennäköistäå. Kiitos siis teille mulku lle miehille, jotka tuhoatte nuorten tyttöjen ja naisten elämät väkivallalla, pettämisellä,talouspetoksilla,valheilla ja muulla paskalla. Näin on jälleen saatu yksi ihminen piois pelistä mitä parisuhteisiin ja lapsentekotalkoisiin tai talouskasvuun tulee.
Juu, tapa itses niin kulutat vähemmän resursseja.
Vastauksena ap:n kysymyksiin: olen ollut nuorempana, ja olen oppinut niiden suhteiden jälkeen paljon itsestäni, ja muiden asenteiden vaikutuksesta itseeni. Joskus yritin mukautua ja miellyttää, mutta en enää. Opin kuka minä olen, ja millainen minä olen ja miten pitää puoleni.
Jokaisen tulee voida olla oma itsensä parisuhteessa ja kaikissa muissakin ihmissuhteissa. Tietoiset vaikuttamisyritykset yksilön luontaiseen olemiseen ovat manipulaatiota, henkistä väkivaltaa ja sairasta käytöstä.
Tunnistan aloituksessa kuvatun miestyypit..Asuvat maalla..Vanhemman polven miehillä on vaimot. Nuoremmilla jos on, niin jostain Thaimaasta. Enimmäkseen ovat niitä maaseudun sinkkumiehiä, jotka eivät kenellekään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
No en ole ollut tuollaisessa suhteessa, enkä keksi, miksi kukaan olisi.
Sitä voi ihastua mitä ihmeellisimpiin ihmisiin ja eri ominaisuuksiin, yleensä ulkonäkö on aika usein se mikä aluksi vetää puoleensa. Voi myös käydä niin, että ajattelee niiden toisen ikävien piirteiden jotenkin tasoittuvan/ jopa häviävän. Eivät kaikki ihastuessaan näe kumppania täysin realistisesti, riippuu niin paljon jokaisen omista piirteistä ja kokemuksistakin. On tietysti näitä, jotka onnistuvat ns. pitämään päänsä kylmänä melkein missä tahansa tilanteessa. Kiva heille, mutta voisivat myös ajatella että jotkut ovat herkempiä yms. Eivätkä aina olisi huutelemassa, kuinka järkevinä itse pysyvät ihan aina. Täälläkin usein naureskellaan ja haukutaan ihmisiä, jotka ihan inhimillisesti nyt vain kokevat ihastumisen, rakastumisen yms. voimakkaasti. Ei ole aikuismaista, mutta inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin..olen kyllä ollut ylläkuvattua suhdetta pahemmissakin suhteissa(hengenlähtö ollut lähellä monesti pelkän verbaalisen ja käytännöntason sovinismin sijaan). Olen tässä paskasuhteessa siis vain osittain-erilliset asunnot,minulla yksinhuoltajuus,mutta mies on minulle velkaa noin 10 000 euroa eli saatavia ja lapsen aikustumista odotellessa mennään. E
Töissäkäyvälle 10K on pieni raha-työttömälle yhlle se on esim.monen vuoden lääkäri/terapiamaksut tai lakimieskulut tai ajokortti/autorahat tai lapsen koulutus ym.menot tai arkinen toimeentulo yleensä. Eli ne piirtää,joilla on liitua,mutta me köyhät ja rikkinäiset vain selviydymme päivästä toiseen miten vain kykenemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tapa itses niin kulutat vähemmän resursseja.
Öööh..kuka on puhut mistään kuolemisista miehen takia? Opettele lukemaan,pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan aloituksessa kuvatun miestyypit..Asuvat maalla..Vanhemman polven miehillä on vaimot. Nuoremmilla jos on, niin jostain Thaimaasta. Enimmäkseen ovat niitä maaseudun sinkkumiehiä, jotka eivät kenellekään kelpaa.
Hyvin osasit hahmottaa,miswtä kyse. Tämä aloitukseni juntti on tosiaan pohjoisesta,mutta sillä vivahde-erolla,että kyse ei ole mistään peräkammarinpojasta. Entinen legioonassa vuosiakausia palvellut traumakimppu kyseessä,mutta lapsuuden naisia alistavat perhemallit eivät todellakaan ole miehestä kadonneet. Lapsen aikuistumista siis odotellessa, huoh..
Ex oli tuollainen mies, että naisen piti tehdä kaikki kotona ja häntä pitää kuunnella. Minä korkeakoulutettu ihminen sitten en ansainnut tulla kuunnelluksi. Vanhempansa olivat samoilla linjoilla, että nainen/äiti hoitaa kodin, miehen ei tarvi tulla kuin valmiiseen pöytään. Heillä tosin appiukko elätti, eli toi sen ruoan sinne valmiiseen pöytään. Ex ei tuonut, itse tienasin enemmän. Vanhempainvapailla ja hoitovapaalla ollessa piti silti maksaa kaikki puoliksi, vaikka tein kaiken, koska "olin vapaalla".
Tämähän vaikutti sitten niin, että mikään ei riitä, paljon traumoja ja aivan jäätävä inttäminen, etten suostu kellekään kynnysmatoksi ja siksi varmaan olen joko töykeä tai pelkään älyttömästi, ettei kukaan hyväksy minua jos en ole aina täydellinen - ja en tosiaankaan ole.
Nyt olen tapaillut täysin kouluttamatonta, vähän syrjäytynyttäkin mt-ongelmaista miestä kevyessä mielessä ja vaikka mielipiteet ja monet muutkin asiat on täysin päinvastaiset ja ollaan sen vuoksi enemmän eri mieltä kuin samaa mieltä, niin aina olen tullut kuulluksi ja ymmärretyksi. Vaikka lopputulos olisikin edelleen se, että ei olla samaa mieltä, on silti todella tärkeää tulla kuulluksi ja hyväksytyksi sellaisena kuin se on.
Harmittaa siksi vietävästi, ettei tästä voi tulla mitään vakavaa koskaan liian erilaisten lähtökohtien vuoksi, mutta on silti ollut pitkän huonon suhteen jälkeen todella vapauttavaa, kun voi puhua mistä vain ja olla eri mieltä ja tulla silti ymmärretyksi ja ennen kaikkea hyväksytyksi. Paria meistä ei tule, mutta ehkäpä ystäviä. Tämä on liian kallisarvoista heittää kokonaan romukoppaan.
Kuulostaa että miehesi on jostain lähempää päiväntasaajaa. Somalimaa?
Ei mitenkään.