Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruoka ei ole riittävän ravitsevaa

Vierailija
22.08.2016 |

Mikä veget eivät tätä ymmärrä. On eri asia ruokkia 50 kiloinen vege nainen ja 100 kiloinen mies kasviksilla.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veget ei yleensä ole läskejä niin ei tarvii miettiä minkään satakiloisen sotanorsun ruokkimista.

Saa se satakiloinen ihrakasa ruokkia ihan itse itsenä hookoon sinisellä

Lihasta melkein kaikki. Ehkäpä kaikki eivät ole kuten sinä?

Yhteistulos?

En harrasta maastavetoa, koska polvet ei tykkää. 400 vedän sarjoja jalkaprässillä. Lisäksi en hae 1 tuloksia, vaan treenaan kuntoa yllä pitäen.

Se siitä "sata kiloa ja melkein pelkkää lihasta" -legendasta taas sitten.

No juu. 1000 kilollako se pitäisi painoja nostaa, että se sulle riittää?

Ei kun kannattaa tehdä taustatyöt ennen kuin aloittaa valehtelun.

Vierailija
42/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa tätä väittelyä: mikä tahansa ruokavalio ei ravitse jos syö liian yksipuolisesti! Mm. Liika lihan- ja eläinrasvojen syönti on haitallista, liian vähäinen proteiinin ja raudansaanti kasvisruokavaliossa.

Ei ole. Esim. tästähän tehtiin tieteellinen kokeilu jossa mies söi pelkkää lihaa vuoden ja oli loistokunnossa. Samoin inuiitit ovat pärjänneet satoja (tuhansia) vuosia liharavinnolla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veget ei yleensä ole läskejä niin ei tarvii miettiä minkään satakiloisen sotanorsun ruokkimista.

Lihasta melkein kaikki. Ehkäpä kaikki eivät ole kuten sinä?

Yhteistulos?

En harrasta maastavetoa, koska polvet ei tykkää. 400 vedän sarjoja jalkaprässillä. Lisäksi en hae 1 tuloksia, vaan treenaan kuntoa yllä pitäen.

Se siitä "sata kiloa ja melkein pelkkää lihasta" -legendasta taas sitten.

No juu. 1000 kilollako se pitäisi painoja nostaa, että se sulle riittää?

Ei kun kannattaa tehdä taustatyöt ennen kuin aloittaa valehtelun.

?? 

Vierailija
44/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä väitän että näillä ketjun "olen allerginen kaikille kasviksille eikä vatsani kestä papuja/pähkinöitä/yms" -tyypeillä on paljon yksipuolisempi ruokavalio kuin keskivertovegaanilla. Vegaani saa luultavasti ruoastaan paremmin vitamiinit ja hivenaineetkin kasaan kuin nämä pelkkää lihaa vetävät "tosimiehet".

Voi voi pikkuista. Kukaan ei ole sanonut pelkkää lihaa syövänsä tässä ketjussa, mutta eihän se pienen vegaanin päässä muuksi muutu.

ap

Vierailija
45/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä väitän että näillä ketjun "olen allerginen kaikille kasviksille eikä vatsani kestä papuja/pähkinöitä/yms" -tyypeillä on paljon yksipuolisempi ruokavalio kuin keskivertovegaanilla. Vegaani saa luultavasti ruoastaan paremmin vitamiinit ja hivenaineetkin kasaan kuin nämä pelkkää lihaa vetävät "tosimiehet".

Niinhän sä saat luulla. Tiedätkö, mitä ravinteita lihassa on?

Vierailija
46/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No veget on kyllä myös lihavia.

Vierailija
47/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hk sinistä olen syönyt muuten joskus 10 vuotta sitten, en tykkää kun siinä on niin alhainen lihapitoisuus.

ap

Vierailija
48/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, anteeksi mitä? Nyt laittoi jo vähän vihaksi. Etkö ymmärrä mitä sanoin? Olen allerginen noille ruuille, jotka rajoittavat syömistäni. Etkö ikinä ole kuullut pähkinäallergiasta? Voisit myös googlettaa koivun ristiallergia ja ihan vain vilkaista sitä "pikku" listaa. Kommentissani ihmettelin että mitä jos on näin? En kaivannut vegaanin tuomitsevaa ja omaa egoaan nostavaa asennetta vaan mielummin apua tilanteeseen.

Vierailija
49/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi pikkuista. Kukaan ei ole sanonut pelkkää lihaa syövänsä tässä ketjussa, mutta eihän se pienen vegaanin päässä muuksi muutu.

ap

No mutta itsehän sanoit, että olet allerginen lähes kaikelle tai maha ei kestä mitään?

Kyllä se ruokavalio on auttamatta todella yksipuolinen, jos "monipuolisuuden" siihen tuo liha. Eli yksi ainoa ruoka-aine.

Vierailija
50/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mutta itsehän sanoit, että olet allerginen lähes kaikelle tai maha ei kestä mitään?

Kyllä se ruokavalio on auttamatta todella yksipuolinen, jos "monipuolisuuden" siihen tuo liha. Eli yksi ainoa ruoka-aine.

Ota pää pois hanurista. Yksikään kirjoitukseni ei ole sisältänyt mitään allergiaa, vaikka minulla yksi allergia onkin. 

HOX ---> ap

Vierailija
51/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lihassa on kaikki ravinto, mitä muuta pitäisi olla?

Vierailija
52/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites esim. tuo Mike Tyson ;) Ei kun ai niin, ei kukaan kasvissyöjä voi urheilla ja vielä pärjätä siinä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_kasvissy%C3%B6jist%C…

Vierailija
53/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites esim. tuo Mike Tyson ;) Ei kun ai niin, ei kukaan kasvissyöjä voi urheilla ja vielä pärjätä siinä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_kasvissy%C3%B6jist%C…

Juu ei, Tysonkin sai jonkin vegepsykoosin ja yritti siksi syödä Holyfieldin korvan. Case closed...😁

Vierailija
54/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo meijän kaikkien pitää syörä lihaa. RAAKAA LIHAAA!

Vierailija
55/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja eihän Einsteinin aivot ole voineet kehittyä ja toimia ilman lihaa :'D

Vierailija
56/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia huutelevan olisi syytä opetella kokkaamaan. :)

Vierailija
57/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... ja eihän Einsteinin aivot ole voineet kehittyä ja toimia ilman lihaa :'D

Jep. Samoin kuin Darwin, Ford, Edison, Benjamin Franklin, Newton ja Pythagoras olivat aivan vajakkeja, koska olivat kasvissyöjiä. Puhumattakaan lukemattomista intialaisista tieteentekijöistä (Intiassahan on ollut vuosisatoja todella paljon kasvissyöjiä).

Vierailija
58/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä saat luulla. Tiedätkö, mitä ravinteita lihassa on?

Tähän ei ykskään vege osaa vastata.

Vierailija
59/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on se kuvitelma, että liharuoka sisältää enemmän proteiineja ja on siksi täyttävämpää kuin kasvisvaihtoehto. Tosiasiassa liharuoka on huonosti sulavaa, se aiheuttaa siksi nopeasti tunteen "täydestä mahasta" ja tämän moni virheellisesti tulkitsee niin että liharuoka on "täyttävämpää". 

Tai sitten kyse on enemmänkin pelkästä rasvaisen ruoan antamasta täyden tunnusta. Nimenomaan eläinrasvassa olevan tyydytetyn rasvan antama täyttyyden tunne on tässä kyseessä, eikä proteiinin määrä.

Tosiasiassa esim. soijarouhe sisältää yhtä paljon tai jopa enemmän proteiinia kuin useimmat lihatuotteet. Vähärasvainen liha sisältää yleensä enemmän proteiinia kuin rasvainen. Rasvaisessa lihassa sen "täyden" tunteen antaakin se tyydytetyn rasvan määrä, ei proteiini tai muut hyödylliset ravintoaineet.

Myös monissa makkaroissa ja leikkeleissä yms. on enimmäkseen jauhoja, joten proteiinin määrä on yllättävän pieni, vaikka moni luulee saavaansa proteiinia. Esim. HK:n Sinisessä lenkissä protskua on vain 9 g/100 g. Hälsans kökin soijanakissa proteiinia on sitävastoin tuplat eli 18 g.

Lihanruoan sisältämä rasva on siis usein huonolaatuisempaa, vaikka proteiini on hieman paremmin imeytyvää kuin soija- ja kasvistuotteissa, mutta varsnkin tapa syödä lihaa (jättämällä kaikki muu ravintorikas ruoka vähemmälle) tekee liharuoasta epäterveellisen.

Lisäksi lihaa saadaan aivan liikaa jo muutenkin. Liika liha aiheuttaa syöpää.

Vegeruoassa ongelma on se, että sekään ei tarjoa aivan kaikkia vitamiineja, joita ihminen tarvitsee. Ja jotta kasvisproteiini ja vitamiinit saadaan ravinnosta, pitää huolehtia että ruoka valmistetaan oikein ja on tarpeeksi monipuolista. Ja jos on herkkä vatsa, niin ei todellakaan käy pavut, linssit ja kikherneet.

Paras ruokavalio ei olekaan vegataarinen tai pelkkään lihaan perustuva vaan kala- ja kasvisruokavalio.

Jos joku lisää siihen laadukkasta vähärasvaista lihaa silloin tällöin ja/tai oikein valmistettua tofuruokaa, niin eiköhän ole varma siitä, että ruoka on terveellistä ja täyttävää eikä nälkäkuolema, keripukki tai B-12 -vitamiinin puute iske ihan lähiaikoina.

Vierailija
60/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Ei ole yhtäkään vegaani painonnostajaa eikä muutakaan urheilijaa ei.

Hmm... joo ei paitsi... Arnold Schwarzenegger.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän