Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruoka ei ole riittävän ravitsevaa

Vierailija
22.08.2016 |

Mikä veget eivät tätä ymmärrä. On eri asia ruokkia 50 kiloinen vege nainen ja 100 kiloinen mies kasviksilla.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kellään lähde nälkä, jos syö pelkkää vihreää salaattia ja jotain ituja. Kasvisruoka on täyttävää ja ravitsevaa, jos siinä on kaikki tarvittavat ravintoaineet. Proteiinia ja rasvaa siis myös reilusti mukaan. Papuja, linssejä, pähkinöitä, öljyjä yms.

Näillä täyttää sen 50 kiloisen naisen, vaan ei 100 kiloista miestä, kuten jo alussa todettiin. Mikä sinä olet asian toteamaan, jos et kuitenkaan tiedä eli et ole 100 kiloinen mies?

Vierailija
22/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio on tarkoittanut kaiken vihreän eläimille ja eläinsuojelijoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti löpöti. Syökää lisää papuja niin sitä protskuakin on tarpeeksi. Liha on pelkkä lisuke.

Vatsani ei tykkää pavuista, mutta se tykkää lampaan ulkofileestä, kanasta ja naudasta, sekä riistasta.

Joka luonnollisesti ei liity mitenkään kasvisruoan ravitsevuuteen.

No ei kun se ei ole tarpeeksi ravitsevaa, kuten mainitsemani lihat ovat.

Vilkaise linssien, kikherneiden, nyhtökauran, seitanin ja vaikka soijan proteiinipitoisuuksia. Pärjäävät lihalle ihan hyvin. Itse olen mies, teen 5 x viikko 2h treenin JA olen vegaani. Tutkitusti hyvät veriarvot.

Ja vegaanipainonnostajia muuten on....

No jollain pikkuisilla naisten painoilla toki, mutta tuskin kukaan vegaani urheilussa ja painonnostossa oikeasti pärjää.

Vierailija
24/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien tyhmyyttä ei voi kuin ihmetellä. Taas ne ovat täällä nöyryyttämässä itseänsä ja hakkaamassa omaa päätään tolppaan.

Vierailija
25/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti löpöti. Syökää lisää papuja niin sitä protskuakin on tarpeeksi. Liha on pelkkä lisuke.

Vatsani ei tykkää pavuista, mutta se tykkää lampaan ulkofileestä, kanasta ja naudasta, sekä riistasta.

Vilkaise linssien, kikherneiden, nyhtökauran, seitanin ja vaikka soijan proteiinipitoisuuksia. Pärjäävät lihalle ihan hyvin. Itse olen mies, teen 5 x viikko 2h treenin JA olen vegaani. Tutkitusti hyvät veriarvot.

Onhan noissa proteiinia, mutta kun ihminen on sekasyöjä, niin elimistö ei osaa sitä kasvisproteiinia käyttää.

Vierailija
26/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt lounaaksi linssi-tomaattikastiketta ja riisiä ja  illalla itse tehtyjä falafelejä ja lohkoperunoita ja hyvin lähti nälkä molemmilla kerroilla :) Oikeastaan iltaruokaa ei olisi tarvinnut itse, mutta mies tuli töistä (jossa varmaan syönyt sitä kaikkien ihanoimaa lihaa) ja sillä oli sitten nälkä niin tein rakkaalle muonaa.

Vierailija
27/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne pavuthan eivät ole ainoa vaihtoehto. Kikherneet, tofu, nyhtökaura, soijasuikaleet, soijarouhe, soijapalat, oumph, seitan, quinoa... pari mainitakseni. Niin että ei saa proteiinia? Jösses, kahtokee joskus edes ympärillenne, maailmassa on muutakin kuin jauheliha 1,99 e.

Vierailija
28/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veget ei yleensä ole läskejä niin ei tarvii miettiä minkään satakiloisen sotanorsun ruokkimista.

Saa se satakiloinen ihrakasa ruokkia ihan itse itsenä hookoon sinisellä

Lihasta melkein kaikki. Ehkäpä kaikki eivät ole kuten sinä?

Yhteistulos?

Vierailija
29/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noi maistuu pahalle ..

Vierailija
30/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi syödä aika runsaasti. Ei kasvisruoka ole ituja ja siemeniä. Sitä on myös pasta, peruna, porkkanat, lanttu, kaali, nauris, herneet, marjat, hedelmät...en ole itse kasvissyöjä, mutta tykkään syödä kasviksia. Tänään mulla oli eväänä perunoita, juurespihvejä (vegaanisena versiona, jäi juhlista yli), parsakaali-kukkakaalilisuketta ja vihersalaattia sekä banaani. Hyvin lähti nälkä. 

Joo, joutuu syömään paljon :)

Ihanaa kun saa syödä <3 Eikä ole heti ekasta ruuasta koko päivää niin turpeana ettei saa mitään enää syödyksi.

Vierailija
31/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olen allerginen pähkinöille, useille kasviksille ja hedelmille? Minulla on siis koivun ristikkäisallergia ja se sisältää useita ruoka-aine allergioita. Pavuista maha täyttyy ilmalla. Ruokavalioni olisi vegaanina erittäin niukka...

Tämä on niiin tuttua ja tekee kasvissyönnistä hiukan haastavaa. Vegaaniutta en ole kokeillut, mutta lakto-ovo-vegenä onnistuu, kun suurin osa kasviksista sopii kypsennettynä (pl. selleri ja se yksi jonka nimeä en koskaan muista).

Vierailija
32/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veget ei yleensä ole läskejä niin ei tarvii miettiä minkään satakiloisen sotanorsun ruokkimista.

Yhteistulos?

En harrasta maastavetoa, koska polvet ei tykkää. 400 vedän sarjoja jalkaprässillä. Lisäksi en hae 1 tuloksia, vaan treenaan kuntoa yllä pitäen.

Vierailija
33/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veget eivät näe omaa tyhmyyttään. Ei miestä ole luotu elämään millään kurpitsa keitoilla.

Toisesta ketjusta se kurpitsakeiton keittelijä tässä. En tehnyt vegaaniversiota, tässä on kermaa. Joskus myös ranskankermaa ja pekonisilppua. Mies, n 90 kg, ei ole valitellut. Ja sillä on myös se pyttipannu käytettävissään :D, seuraavaksi jotain muuta.

Vierailija
34/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noi maistuu pahalle ..

Mitäs olet niin paska kokki.

Vierailija
35/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistulos?

En harrasta maastavetoa, koska polvet ei tykkää. 400 vedän sarjoja jalkaprässillä. Lisäksi en hae 1 tuloksia, vaan treenaan kuntoa yllä pitäen.

Se siitä "sata kiloa ja melkein pelkkää lihasta" -legendasta taas sitten.

Vierailija
36/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olen allerginen pähkinöille, useille kasviksille ja hedelmille? Minulla on siis koivun ristikkäisallergia ja se sisältää useita ruoka-aine allergioita. Pavuista maha täyttyy ilmalla. Ruokavalioni olisi vegaanina erittäin niukka...

Tämä on niiin tuttua ja tekee kasvissyönnistä hiukan haastavaa. Vegaaniutta en ole kokeillut, mutta lakto-ovo-vegenä onnistuu, kun suurin osa kasviksista sopii kypsennettynä (pl. selleri ja se yksi jonka nimeä en koskaan muista).

Täällä sama vika. Osa kasviksista ei sovi ollenkaan, kuten pavut. Sekä joskus napostelen raakana kasviksia, eikä vatsa oikein tykkää siitäkään. 

ap

Vierailija
37/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistulos?

Se siitä "sata kiloa ja melkein pelkkää lihasta" -legendasta taas sitten.

No juu. 1000 kilollako se pitäisi painoja nostaa, että se sulle riittää?

Vierailija
38/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä väitän että näillä ketjun "olen allerginen kaikille kasviksille eikä vatsani kestä papuja/pähkinöitä/yms" -tyypeillä on paljon yksipuolisempi ruokavalio kuin keskivertovegaanilla. Vegaani saa luultavasti ruoastaan paremmin vitamiinit ja hivenaineetkin kasaan kuin nämä pelkkää lihaa vetävät "tosimiehet".

Vierailija
39/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa tätä väittelyä: mikä tahansa ruokavalio ei ravitse jos syö liian yksipuolisesti! Mm. Liika lihan- ja eläinrasvojen syönti on haitallista, liian vähäinen proteiinin ja raudansaanti kasvisruokavaliossa.

Vierailija
40/62 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veget eivät näe omaa tyhmyyttään. Ei miestä ole luotu elämään millään kurpitsa keitoilla.

Toisesta ketjusta se myrkyn keittelijä tässä. En tehnyt vegaaniversiota, tässä on kermaa. Joskus myös ranskankermaa ja pekonisilppua. Mies, n 90 kg, ei ole valitellut. Ja sillä on myös se pyttipannu käytettävissään :D, seuraavaksi jotain muuta.

Vai niin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi